Ga naar inhoud

HermanW

Members+
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over HermanW

  • Verjaardag 22-12-1972

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Houten
  • Naam
    HermanW

HermanW's Achievements

1

Community reputatie

  1. Nog een ieder hartelijk dank voor het meedenken, ondertussen heb ik weer het één en ander bijgeleerd. @@Worfje: Fantastisch dat je mij hebt geholpen, zo zie je maar dat zo'n orgineel setje VCDS met kabel meer duidelijkheid kan geven.
  2. Hartelijk dank voor jullie reacties. @@Worfje ik neem je aanbod graag aan, hoe kunnen we het beste afspreken?
  3. Vandaag de (behuizing) van de ECU en de comfort module bekeken en die zijn gelukkig droog van binnen. Tevens heb ik de accupolen losgemaakt en het dashboardkastje teruggebouwd waarin de schakelaar zit om de airbag in/uit te schakelen. Verder las ik op diverse fora dat er werd gesproken over een vacuumslangetje in de ECU, heb deze niet gevonden en denk dat dit misschien voor andere/oudere modellen van toepassing kan zijn maar als ik het mis heb hoor ik het graag. Nog even vergeten te melden over de waterlekkage, de deurpanelen had ik afgelopen zomer gedaan met 3M 08568 plakstrips omdat het raammechaniek het had begeven en ik daar ook al waterlekkage vond. Dankzij dit forum heb ik veel van bekende Passat "issues" zelf kunnen oplossen en wil ik een ieder die hier zijn bijdrage had gedaan daarvoor bedanken. @ BARRY_TDI: zelf heb ik alleen de beschikking van Delphi Cars 2015 (van een Chineese website ) om de auto uit te lezen, veel ervaring heb ik ook niet hiermee en ik ken verder niemand die dit op de juiste manier kan uitlezen. Verder dan code 65535, iets met "Internal Control Module Memory Error" en "Airbag Fault" tijdens het aanzetten van het contact kom ik niet, via Internet (Ross-Tech, Gerritspeek e.d.) las ik over airbag module problemen en dat deze melding niet op een normale manier te wissen is
  4. Hartelijk dank voor je reactie BARRY_TDI, de comfort module onder de bekleding bij de bestuurder had ik vorige week bekeken en die was gelukkig nog droog. De bekleding was wel nat maar het leek uiteindelijk dat er vocht/water achter de zwarte mat tegen het schutbord aan de bijrijders kant vandaan te komen, hier was zelfs een "plas" water te vinden. Vanmiddag nog geprobeerd opnieuw onder de bekleding te kijken maar door het resterende vocht (ik kreeg het niet helemaal droog, ondanks de handdoeken en kranten) lijkt de bekleding momenteel vastgevroren te zitten aan de bodemplaat. Kan het zijn dat er een stekker van de ECU toch niet goed vast zit? Ik had deze vorige week los gehad toen ik de pakking van de ECU behuizing ging vervangen. Toen wel de accu er wel eerst eraf gehad natuurlijk. Als het weer het morgen toelaat zal ik opnieuw proberen in de comfort module en de behuizing van de ECU te controleren, misschien toch een foutje gemaakt met het dichtbouwen? PS: ondanks het storingslampje lijkt de auto motorisch nu (nog) geen problemen te geven.
  5. Even nog wat extra info, voordat het motormanagement lampje aan ging kwam ook "airbag fault" melding tijdens het contact aanzetten "langs". Verder had ik het volgende al gevonden maar ik begin mij toch echt zorgen te maken: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/12539-airbag-fehler-en/?hl=65535&do=findComment&comment=238635 http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/15479-foutcode-airbagshelp/?hl=65535 http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-65535.html http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535 Jammer dat het weer niet mee zit, klussen in de koude openlucht is wat minder...
  6. Vorige week constateerde ik waterlekkage in de auto, sindsdien bezig om alles na te lopen en te vervangen (interieurfilterhuis, afwatering bij accu & rembekrachtiger, kabel motorkapontgrendeling en ECU). Omdat ik ook tijdelijk het dashboardkastje verwijderd heb ging vanmiddag het "motor management (?)" lampje branden. Via Delphi (geen officiele versie) zie ik foutcode 65535 verschijnen, dus nu is de vraag of er nog iets is wat ik kan doen om het op te lossen of dat ik toch naar een dealer moet. Morgen zou ik wel de ECU weer even open willen maken om de stekkers na te kijken, had deze open gehad om het onder de behuizing opnieuw waterdicht te maken. Zelf heb ik verder geen geode software om beter uit te lezen en mijn kennis haal ik hier en andere internetbronnen. Het gaat om een VW Passat Variant (3BG) van 2004 (2.0 20v ALT). Alvast hartelijk dank voor het meedenken. Groet, Herman
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden