Ga naar inhoud

Lieuwter80

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Stiens
  • Naam
    Vincent
  1. Late reactie....uhum....nwe dop geplaatst en klaar was kees! Nou ja, hij heet henk maar dat terzijde ; )
  2. Het is idd een halogeen koplamp...xenon is er achteraf ingezet. Betreft de grill, deze heb ik gedemonteerd ivm een bout die achter een kapje verstopt zat en noodzakelijk is om los te draaien voor het verwijderen van de koplamp. Je kunt hem er redelijk gemakkelijk uithalen als je dit het gedaan!
  3. Goedemorgen heren, dames, Voor de weet; voor het demonteren van de koplamp van een passat b6 is het niet noodzakelijk om de bumper te verwijderen! Middels het verwijderen van de schroeven bovenzijde gril, middengril, het knipperlicht onderin de bumper en het zwarte rooster onder het knipperlicht, of bij andere varianten, de mistlamp, kun je de laatste maar moeilijke bout losdraaien! Daarna kun redelijk gemakkelijk de unit verwijderen. Dit heb ik in 30 min. gedaan dit omdat er vocht in de koplamp zat en de afdekkap van de stadsverlichting niet aanwezig was wat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was van het vocht. Bijgevoegd foto!
  4. Lieuwter80

    Stelmotoren?

    Ff kleine update! Ben er achter gekomen wanneer je de airco aanzet maar, niet de 'auto' knop gebruikt maar de zelfbedienknopjes gebruikt voor het harder en zachter laten draaien van de fan/blower dan heb je geen problemen met uitgifte warme of koude lucht, je hebt continu warme lucht namelijk. Met 'auto' heb ik dus problemen deze ontregeld naar mijn inziens het normaal gesproken systeem. Daar ben ik gisteravond achter gekomen. Dit geldt denk ik voor een Climatronic Dual misschien dat het probleem ook verholpen kan worden bij andere types. Klein nadeel; wanneer de temp. is behaald die gewenst is moet je handmatig de blower zachter zetten zodat je niet uitgedroogd en verschrompeld achter je stuur komt te zitten.
  5. Lieuwter80

    Stelmotoren?

    Dank je wel Fai....ga het maandag gelijk ff navragen en uitvoeren! Dit is neem ik aan een echte Harde Reset? Idd klopt het dat er een andere climatronic in zit van een b7 niet van een b6 dit is mij al verteld door een ander forumlid.
  6. Lieuwter80

    Stelmotoren?

    Jawel...daar is weer een vraag over stelmotoren, Gisteravond terug van Amsterdam naar het hoge noorden gereden te hebben werd tijdens de rit de bestuurderskant koud en de bijrijderskant bleef gewoon warm. Airco draaide op 23 graden(climatronic aanwezig) maar de ruiten gingen opeens beslaan. Dus aan de kant airco, reset gedaan wachten op ontwazeming van de voorruit en hup vooruit. Ondertussen kreeg ik weer warme lucht, lees links/midden/rechts, uiteraard na verloop van tijd...10min..begon links weer koude lucht uit te spuwen. Wanneer mijn hand op het dashboard leg om te voelen dan voel ik rechts wel luchtverplaatsing en links niets waardoor de ruit ook niet wordt ontwasemd. Enig idee heren/dames
  7. Hoogst waarschijnlijk is het dashboard ook niet orig. gezien deze niet fabriekaf is geleverd dit heb ik kunnen checken via Autopar.nl. Tja het is een bij elkaar geraapt verhaal want, er heeft gps in gezeten, de nwste Gateway is aanwezig, en de bleutooth module is aanwezig...de radio (duurdere versie die er nu in zit) is er ook uitgehaald voordat deze auto werd verkocht
  8. Dank je wel eerst voor je snelle antw.
  9. He Fopperr, Misschien een beetje verkeerd omschreven , idd de datum aanpassing is niet via de CC maar via de MFA alleen heb ik geen stuurbediening of andere optie tot het aanpassen van datum. Alleen de tijd kan ik aanpassen dmv de knopjes onderaan de klokken/teller. Heb je ooit eerder een passat gezien met Amerikaanse CC?
  10. Mogguh, In augustus dit jaar een passat station 1.9tdi uit 2005 aangeschaft. Voorzien van: Dashboard/tellerklokken met groot display (tbv navigatie maar, niet de mogelijkheid tot aanpassen van datum bijv via radio, dubbeldin) Dual climate Control met Fahrenheit op draaiknoppen???? Volledig alum. inleg (niet standaard) Vraag van mijn kant, iemand een instructieboekje voor de climate control mbt de amerikaanse versie? en hoe kan ik de datum wel aanpassen? is dit alleen te doen dmv een RNS510 radio? Zie foto. P.s. als het een andere climate betreft dan heeft de vorige persoon een mooi klusje gehad voor het inbouwen van deze unit!!
  11. Vanmorgen mijn autobedrijf even gebeld en deze heeft het vermoeden dat idd het expansievat lek is, morgen wordt de kvs ververst en op druk gezet om te kijken of het een lek betreft...we wachten af. Jammer dat je nadat je 180km p/u te rijden een lek krijgt
  12. Lieuwter80

    Koelvloeistof...zucht

    Mogguh! Gisteravond wel redelijk snel gereden en bij het inrijden van de straat rustig de turbo laten bekomen. Eenmaal op de oprit zie ik rechtsvoor dampen omhoog stijgen, onder de motorkap vandaan, motorkap open en zie dat het expansievat/kvs gelekt heeft. Nu is het zo dat de temp. op het dashboard gewoon op 90grd stond perfect zou je kunnen zeggen. Vanmorgen auto gestart zonder problemen, na 7km toch het lampje van koelwater gaan branden. Koelwater gekocht en afgevuld tot max. Geen melding meer gehad sinds nu. Maaaaar...waar ligt dit probleem? Kachel wordt warm, temp. blijft op 90grd staan, koelwater staat mooi en nog steeds op de max en heeft er niets uitgegooid. Iemand een ideetje?
  13. Mogguh! Al vanaf het moment dat ik de auto gekocht (en wist van het euvel) had, wil het rechterachterraam weinig tot niet! open. Gisteravond de bekleding eraf gehaald om te kijken of ik bij de ruit zelf kon....helaas. Motor is wel goed zichtbaar allen de torx-schroeven houden mij tegen om bij de ruit zelf te komen, iemand hier een oplossing voor! Echter met de bekleding eraf wil het ruit uitstekend naar beneden, de strip aan de buitenzijde van de bekleding drukt hem als het ware te sterk naar buiten zodat het raam niet naar boven of onder wil. Iemand hier ook ervaring mee? Heb reeds geprobeerd om de strip iets in te knijpen zodat deze iets minder druk zo geven...helaas. Nog een andere vraag: In mijn passat uit 2005 is er een ander instrumentpaneel gezet tbv de airco/temperatuurregeling, 1 uit een Amerikaanse Passat waarsch. want, hij geeft Fahrenheit aan op de draaiknoppen. Het punt is: elke keer als ik mijn auto aan doe moet ik de airco aandrukken ipv dat hij automatisch begint, is dit standaard of hoort dit zo? Met zeer vriendelijke groet, Vincent
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden