Ga naar inhoud

andreas

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over andreas

Profile Information

  • Plaats
    Enschede

andreas's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dag willem bedankt voor je reactie. Het blijft inderdaad een groot bedrag maar voor het werk dat verricht wordt is het wel schappelijk. Wat ik begrepen heb is dat de riem te strak gespannen was. Ik heb inderdaad gehoord over de terug roep actie ik zal morgen de garage bellen en vragen of dat ook met mijn auto gebeurt is of niet. En bedankt voor de tip, de garage heeft verteld dat alles vervangen zou worden spanrollers en waterpomp zijn allebei genoemd. De lage kilometerstand is ook een van de redenen geweest van aanschaf. Altijd dealer onderhouden, bij 165 000 KM is de turbo ook vervangen staat in het boekje en heb ook even na gebeld en de garage heeft het bevestigd. Daarnaast heb ik een NAP pas die de kilomterstand bevestigd.
  2. die worden ook vervangen de spanrollers, waterpomp filter.
  3. nee dat is helaas niet bekend... Wel heb ik naar mijn mening een goede prijs gekregen om alles te reparen 1000EURO voor alles.
  4. update: Het probleem is achterhaald, distributieriem die pas vervangen was is door de lengte heen gescheurd op 3 plaatsen! Daarnaast is 1 verstuiver kapot en een klep. Het wordt als volgt opgelost. Er wordt een nieuwe distributie riem ingezet, de verstuiver wordt vervangen door een die gereviseerd is in ruil voor de kapotte + 175€, daarnaast worden de andere verstuivers de rubbertjes en al vervangen en de kleppen worden door een reviseringsbedrijf afgesteld.
  5. Het waterpompje is ook vervangen, de huidige kilometerstand is 175 000 KM wat opzich zeer weinig is voor een vw passat 2.0 tdi. Zou de eventueele versprongen distributietriem iets te maken kunnen hebben met het tikken van de motor? En met het slecht starten? Vandaag weer koude motor proberen te starten de start motor slaat 2x aan en valt uit pas bij de 2e keer ging die moeizaam starten en was er een onmense rook ontwikkeling die zijn uitgang vond door de uitlaat.
  6. op het factuur staat niks over garantie, en zij mogen het ook niet op de factuur zetten want dat zou dan tegenin de regels van de BOVAG gaan.
  7. Ooh dat wist ik niet! Dan zal ik hem ook met behulp van Vagcom uit laten lezen, dankjewel!
  8. De auto heb ik eergister al laten uitlezen door huiskes kokkeler de officiele volkswagen dealer heb alle documenten mee genomen naar huis zij hebben helemaal niks kunnen vinden. Heb net zitten zoeken en wat juridische info gewonnen, de autogarage is aangesloten aan BOVAG en de aanschafprijs ligt hoger als 4500EURO hierdoor heb ik automatisch recht op een halfjaar garantie dat is in ieder geval wel een opluchting. Vorden is inderdaad in de buurt, ik zal even wachten op de bevindingen van het revisiebedrijf en aan de hand van die informatie ga ik handelen. In ieder geval bedankt voor de hulp
  9. Dag martijn, ik zal mij zelf ook even voorstellen in het voorstel topic Offtopic: Echt super hoe je hier zo snel en goed geholpen wordt! Chapeau! Ontoppic: De motor code is BKP, heb net jouw aanwijzingen gevolgd om te controleren of de brandstofpomp het doet, en die doet het wel gewoon. Ik heb de pomp horen zoemen. Distributieriem is 50 000 km geleden vervangen. Heb net de auto weer gestart na veel moeite, en er komen walmen van witte rook uit de uitlaat. Ik ga de auto morgen na laten kijken door een reviserings bedrijf die hier in gespecaliseerd is hopelijk kunnen zij het probleem achterhalen! De auto heb ik 3 maand geleden gekocht bij een autogarage, en nu heb ik waarschijnlijk al kosten die enkele duizenden euro's gaan bedragen. De garage heeft mij bij het verkopen van de auto verteld dat ik geen garantie heb, maar dit kan toch niet normaal zijn? Is er niets dat ik kan doen?
  10. Hallo mensen, ik heb een probleem met mijn volkswagen passat 2005, 2.0 TDI. Hij start zeer moeilijk, soms als de motor helemaal koud is start hij na een aantal keer proberen. Als de auto eenmaal gestart is maakt die een tikkend geluid, beetje tractor achtig. Heb de auto uit laten lezen bij huiskes kokkeler en die konden helemaal niks vinden, de boordcomputer laat ook helemaal geen foutmeldingen zien. Vervolgens ben ik naar een andere autogarage gegaan die heeft gezegd dat er waarschijnlijk benzine getankt is. Het probleem is op de volgende manier ontstaan: Ik reed van huis weg hij startte normaal zoals het hoort, onderweg maakt de motor een hoorbare tik en vanaf toen produceerde de motor het tikkende geluid ben bij de eerste de beste benzine pomp gestopt, er waren geen parkeerplaatsen dus heb ik maar getankt voor een aantal euro (5 om precies te zijn). Ik durf te zweren dat het diesel was en geen benzine dat weet ik vrijwel zeker. Nadat ik afgerekend had wou de auto niet meer lekker starten. Bij de garage die meende dat er benzine inzat heb ik de leidingen en de tank uitlaten pompen, er kwam zwarte diesel uit? Dit heeft echter helemaal niks geholpen de problemen doen zich nog steeds voor. Ik zelf geloof niet dat er benzine is getankt ook als zou dat het geval zijn, dan zou ik 3 liter benzine op 25 liter diesel getankt hebben de impact zou dan nooit zo groot kunnen zijn denk ik. Huiskes kokkeler meende ook dat het geen benzine was maar wist zelf ook niet wat dan wel het probleem is. Ik ben radeloos bijvoorbaat dank aan de mensen die mij kunnen helpen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden