Ga naar inhoud

Sandor

Members
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Sandor

Profile Information

  • Plaats
    Thuis

Overige

  • Vagcom
    Ja

Sandor's Achievements

0

Community reputatie

  1. Sandor

    OPS Gateway RNS510

    Hee Lucas, Bedankt voor je reactie maar wat ik dan niet snap is dat als de gateway niet 100% is of dat er een andere storing is waarom dit dan niet met vagcom te zien is. Ben onderhand ook een beetje huiverig om nu een 3e gateway aan te schaffen. Ik ben wel handig maar niet zo technisch en dit verhaal/probleem gaat me boven mn pet.
  2. Sandor

    OPS Gateway RNS510

    Mijn naam is Sandor en ik woon in Zuid-Holland en sinds een jaar in het bezit van een passat 3c 2.0 tdi BKP. Heb een aantal problemen gehad maar alles mede dankzij dit forum kunnen oplossen. Nieuwe koppeling/drukgroep, gereviseerde turbo, smoorklep zelf vervangen, distributieriem/waterpomp vervangen, dagrijverlichting en nog wat klein onderhoud. Hier op het forum gelezen over OPS en dat wilde ik ook. In mijn auto zat standaard een MFD2 dus een RNS 510 C aangeschaft samen met een 3C0 907 530 Q gateway, ook maar vast de andere benodigdheden aangeschaft PDC control unit plus de canbus kabels. RNS geplaatst en de gateway gewisseld, met vagcom even alles weer aan en uitgevinkt wat wel en niet in de auto zit foutcodes gewist en toen vanaf de volgende dag begon de ellende. LEGE accu, shit en nu. Met vagcom gekeken maar geen gekke dingen. Beetje in mijn kennissenkring via via rondgevraagd met als antwoord dat de gateway misschien te nieuw was. Net als bij Rob24 was de mijne ook made in China dus het 1 of het ander of allebij in iedergeval niet goed. Een andere gateway besteld, nu de 3C0 907 530 N eenmaal binnen geplaatst met vagcom gecontroleerd en foutloos voor de deur gezet. De volgende ochtend starten en lopen en ik kreeg ook het opstart scherm van de RNS dus alles leek gelukt te zijn, maar te vroeg gejuicht want de dag erna alsnog een lege accu. Weer de wegenwacht gebeld en ondertussen de radio er maar uitgehaald, beetje rond gereden om de accu opteladen zodat ik de volgende ochten wel met de auto naar mijn werk zou kunnen rijden. Helaas de volgende ochtend weer een lege accu, wegenwacht weer voor de deur meteen maar even lekstroom gemeten en toen bleek dat zelfs zonder RNS nog steeds 1.4 A gemeten werd. Iets houd de Gateway dus wakker maar niet de RNS ik denk zelf dat het andersom is en dat de gateway ook de RNS wakker houd want samen hebben ze 2.8A lekstroom. Elke avond alle forums in het Nederlands, Duits en Engels afgestruind in de hoop dat iemand anders ook zoiets had en ook een oplossing had gevonden. Nergens iets kunnen vinden alleen Rob24 met volgens mij het zelfde probleem en ook geen oplossing. Ik had inmiddels wel de oude gateway terug geplaatst en de RNS er maar even uitgelaten om toch elke dag naar het werk te kunnen. Na lang dubben ben ik naar een dealer gereden (van der Velde in Zoetermeer) in de hoop dat zij een idee hadden om het op te lossen. (RNS 510 in combinatie met de N gateway) Ik kreeg de canbus specialist zelf te spreken die als eerste begon met het feit dat deze onderdelen niet voor mijn bouwjaar geschikt waren. Verhaal uitgelegd, gezegd dat er genoeg mensen waren die het wel gelukt was en dat het dus wel mogelijk is om het werkend te krijgen met deze opstelling. Oke auto achtergelaten en de volgende dag terug gekomen, werd me verteld dat ze nog druk aan het bellen waren met de importeur en met PON dus nog een dagje geduld. Volgende dag daar werd me verteld dat het wel mogelijk is maar wat en hoe wilden ze niet zeggen, ik zat nu op € 230,- onderzoekskosten en voor € 270,- erbij was het probleem opgelost. hmmm wel een hoop geld voor een werkende radio dus wilde er nog een nachtje over slapen. Een paar dagen later de auto toch maar gebracht, nogmaals gevraagd wat ze nou gingen doen en weer een geheimzinnig antwoord met iets van een interface of andere gateway. Dit alles leek me vreemd maar was al bij dat het eindelijk in orde zou komen. Vandaag de auto opgehaald en hoefde minder af te rekenen dan afgesproken Thuis aangekomen meteen op onderzoek wat er nou eigenlijk veranderd was, zie ik mijn oude C gateway in de auto zitten. Meteen weer terug naar de stealer om verhaal te halen waar me doodleuk werd verteld dat wat ze wilde doen toch niet gelukt was en dat ze de oude gateway geupdate hebben en dat het probleem nu verholpen was en dat ik daarom minder hoefde te betalen. Hele discusie gehad omdat ik van te voren duidelijk had aangegeven dat ik de nieuwe gateway nodig had om ook OPS aan te sluiten. Toen kwam het welles nietes spelletje met dat heb ik niet gezegd, dan heb ik hun verkeerd begrepen , het lekstroom probleem is nu toch opgelost en nog meer uitvluchten. Tja in deze opstelling had ik het zelf ook wel werkend gekregen. MAAR ik ben nu dus incl. de betaalde leenauto bijna € 600,- lichter en nog geen stap dichter bij OPS gekomen. Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is, of het uberhaubt mogelijk is en wie mij dan zou kunnen helpen want dit bezorgt me alleen maar koppijn en een zeurende vrouw. Ik zal mijn laatste scan als bijlage bijvoegen en ik hoop dat mensen de moeite nemen om dit HELE verhaal te lezen. BVD Sandor Log-WVWZZZ3CZ6P172041-243580km-151353mi.txt
  3. Ik heb zitten twijfelen om een nieuw topic te openen of met deze verder te gaan. Heb besloten om met deze verder te gaan omdat mijn problemen het zelfde zijn. Mijn naam is Sandor en ik woon in Zuid-Holland en sinds een jaar in het bezit van een passat 3c 2.0 tdi BKP. Heb een aantal problemen gehad maar alles mede dankzij dit forum kunnen oplossen. Nieuwe koppeling/drukgroep, gereviseerde turbo, smoorklep zelf vervangen, distributieriem/waterpomp vervangen, dagrijverlichting en nog wat klein onderhoud. Hier op het forum gelezen over OPS en dat wilde ik ook. In mijn auto zat standaard een MFD2 dus een RNS 510 C aangeschaft samen met een 3C0 907 530 Q gateway, ook maar vast de andere benodigdheden aangeschaft PDC control unit plus de canbus kabels. RNS geplaatst en de gateway gewisseld, met vagcom even alles weer aan en uitgevinkt wat wel en niet in de auto zit foutcodes gewist en toen vanaf de volgende dag begon de ellende. LEGE accu, shit en nu. Met vagcom gekeken maar geen gekke dingen. Beetje in mijn kennissenkring via via rondgevraagd met als antwoord dat de gateway misschien te nieuw was. Net als Rob was de mijne ook made in China dus het 1 of het ander of allebij in iedergeval niet goed. Een andere gateway besteld, nu de 3C0 907 530 N eenmaal binnen geplaatst met vagcom gecontroleerd en foutloos voor de deur gezet. De volgende ochtend starten en lopen en ik kreeg ook het opstart scherm van de RNS dus alles leek gelukt te zijn, maar te vroeg gejuicht want de dag erna alsnog een lege accu. Weer de wegenwacht gebeld en ondertussen de radio er maar uitgehaald, beetje rond gereden om de accu opte laden zodat ik de volgende ochten wel met de auto naar mijn werk zou kunnen rijden. Helaas de volgende ochtend weer een lege accu, wegenwacht weer voor de deur meteen maar even lekstroom gemeten en toen bleek dat zelfs zonder RNS nog steeds 1.4 A gemeten werd. Iets houd de Gateway dus wakker maar niet de RNS ik denk zelf dat het andersom is en dat de gateway ook de RNS wakker houd want samen hebben ze 2.8A lekstroom. Elke avond alle forums in het Nederlands, Duits en Engels afgestruind in de hoop dat iemand anders ook zoiets had en ook een oplossing had gevonden. Nergens iets kunnen vinden alleen Rob24 met volgens mij het zelfde probleem en ook geen oplossing. Ik had inmiddels wel de oude gateway terug geplaatst en de RNS er maar even uitgelaten om toch elke dag naar het werk te kunnen. Na lang dubben ben ik naar een dealer gereden (van der Velde in Zoetermeer) in de hoop dat zij een idee hadden om het op te lossen. (RNS 510 in combinatie met de N gateway) Ik kreeg de canbus specialist zelf te spreken die als eerste begon met het feit dat deze onderdelen niet voor mijn bouwjaar geschikt waren. Verhaal uitgelegd, gezegd dat er genoeg mensen waren die het wel gelukt was en dat het dus wel mogelijk is om het werkend te krijgen met deze opstelling. Oke auto achtergelaten en de volgende dag terug gekomen, werd me verteld dat ze nog druk aan het bellen waren met de importeur en met PON dus nog een dagje geduld. Volgende dag daar werd me verteld dat het wel mogelijk is maar wat en hoe wilden ze niet zeggen, ik zat nu op € 230,- onderzoekskosten en voor € 270,- erbij was het probleem opgelost. hmmm wel een hoop geld voor een werkende radio dus wilde er nog een nachtje over slapen. Een paar dagen later de auto toch maar gebracht, nogmaals gevraagd wat ze nou gingen doen en weer een geheimzinnig antwoord met iets van een interface of andere gateway. Dit alles leek me vreemd maar was al bij dat het eindelijk in orde zou komen. Vandaag de auto opgehaald en hoefde minder af te rekenen dan afgesproken Thuis aangekomen meteen op onderzoek wat er nou eigenlijk veranderd was, zie ik mijn oude C gateway in de auto zitten. Meteen weer terug naar de stealer om verhaal te halen waar me doodleuk werd verteld dat wat ze wilde doen toch niet gelukt was en dat ze de oude gateway geupdate hebben en dat het probleem nu verholpen was en dat ik daarom minder hoefde te betalen. Hele discusie gehad omdat ik van te voren duidelijk had aangegeven dat ik de nieuwe gateway nodig had om ook OPS aan te sluiten. Toen kwam het welles nietes spelletje met dat heb ik niet gezegd, dan heb ik hun verkeerd begrepen , het lekstroom probleem is nu toch opgelost en nog meer uitvluchten. Tja in deze opstelling had ik het zelf ook wel werkend gekregen. MAAR ik ben nu dus incl. de betaalde leenauto bijna € 600,- lichter en nog geen stap dichter bij OPS gekomen. Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is, of het uberhaubt mogelijk is en wie mij dan zou kunnen helpen want dit bezorgt me alleen maar koppijn en een zeurende vrouw. Ik zal mijn laatste scan als bijlage bijvoegen en ik hoop dat mensen de moeite nemen om dit HELE verhaal te lezen. BVD Sandor Log-WVWZZZ3CZ6P172041-243580km-151353mi.txt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden