Ga naar inhoud

frankie123

Members
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over frankie123

Profile Information

  • Plaats
    oss

frankie123's Achievements

0

Community reputatie

  1. Eindelijk opgelost. Nogmaals dank voor de reacties al was geen van de genoemde mogelijkheden de oorzaak van de problemen. Probleem bij het niet meer gloeien was de temperatuursensor die de koelvloeistof meet, die gaf een continue waarde van 71 graden aan. Na vervangen van deze sensor (18 eur) was het problem verholpen. Start weer prima. Het stotteren was een wat kostbaarder problem. Hier bleek (nadat de auto totaal geen vermogen meer leverdere) de turbo toch echt kapot. Nu een uitleg die ik heb gekregen van een in mijn ogen zeer betrouwbare persoon, dus als het niet helemaal klopt dan ligt het waarschijnljk aan mijn nterpretatie van zijn uitleg. Het schijnt zo te zijn dat deze turbo's variabele vaanstanden aannemen, maw bij lage toeren een andere vaanstand dan bij hoge toeren. De turbo in mijn bolide bleek niet meer zo variable te zijn waardoor ik onder de 25000tpm totaal geen vermogen meer had. (100kpm in 5de versnelling bij ongeveer 2100 toeren, als ik dan gas gaf gebeurde er dus niks meer) Ondanks de kilometerstand 305000 en zijn leeftijd 8jr toch maar besloten om deze te vervangen, en eerlijk is eerlijk hij loopt nu weer als een zonnetje. In iedergeval bedankt voor de suggesties en hopenlijk draagt bovenstaande weer bij voor een ander met gelijksoortige storingen. Greets, Frankie
  2. Ben ivm met werk even niet in NL geweest maar allemaal bedankt voor de reacties. Ga er mee aan de slag.
  3. Hallo beste VW rijders, Ik zal me even kort voorstellen, ben Frank rij inmiddels al 8 jaar VW Passat. Dit tot nog toe met alle tevredenheid, nu aan mijn 2de Passat bezig, maar die begint wat kuren te vertonen. Dit is een 3b9 1.9 TDI (130pm) met de motorcodes AVF, AWX. Er zijn 2 problemen die het rijden minder aangenaam maken. 1 bij een koude start kost het veel moeite om aan te slaan. Er is al eea nagkeken, Gloeistifften werken alle 4 prima, maar blijken geen stroom te krijgen. Ik heb een aantal zekeringen nagekeken maar ben er niet zeker van waar de zekering voor dit system zit, kan iemand me dat uitleggen? Of is er mogelijk een andere oorzaak voor dit probleem? 2 een ander problem wat recent is ontstaan is het kort haperen/stotteren bij +/- 2000 rpm met een warme motor. Bij een koude motor merk ik het niet. dat haperen doet zich in alle versnellingen voor (al loopt hij er in 1 en 2 snel overheen) best merkbaar is het in z'n 5 als je onder 2000rpm doortrekt naar bv 2200rpm. Nu lees ik in de verschillende topics dat dit te maken kan hebben met de kabelboom onder het kleppendeksel, al ben ik er niet zeker van dat ook dit type blok een dergelijkprobleem met die kabelboom kent, of is er mogelijk een andere oorzaak voor dit probleem? Wie o wie zou me willen helpen het goede gevoel bij de VW Passat te houden Alvast bedankt voor jullie reacties! Groet, Frank
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden