Ga naar inhoud

Eurogranada

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Eurogranada

Profile Information

  • Plaats
    Eindhoven

Eurogranada's Achievements

0

Community reputatie

  1. Wat vraag jij voor die module? Ik moet even kijken in hoeverre is handiger uit ben in 1 aankoop of door het los te kopen bij jou en hen...
  2. Dat ziet er wel uit als te verwerken in mijn custom interieur.... Nogmaals dank. Ik heb zo weer wat om op te gaan!
  3. Hey, dat klinkt interessant!! Oke dus de boel werkt iets anders als ik had verwacht of was doen geloven. Denk jij dat met een origineel paneeltje en de module het echt zou moeten werken? Dat zou mega kicken zijn, sorry ik ben snel enthousiast in dit soort dingen. Ben gek op mijn project...(http://www.granada-mk1.nl al is hij al even niet bijgewerkt) en het visioen dat ik ervoor heb. Wat ik mij afvraag: wat heeft die module voor bedrading nodig? Werkt die bijvoorbeeld echt zelfstandig zonder andere ecu's of zo? Heeft dat ding zijn eigen canbus signaal naar de stoelen dan. En heb ik in dat geval wat aan een kufatec kabelboom en zo ja welke? Heb je evt partnummers van de schakelaars of het paneeltje? Die module van jou kan natuurlijk interessant zijn en dat partnummer staat er al ergens hierboven! Bedankt voor deze info.
  4. Ik wil me met plezier voorstellen, maar dacht dat ik dat in de eerste zinnen van mijn vraag al wel enigszins had gedaan? Ik rijd geen passat (zelfs geen volkswagen) dus het leek me niet heel zinvol om daar een topic aan te wijden. Als jullie toch graag weten wie ik ben, hoor ik het graag, dan maak ik een post aan. Ik ben alleen wel helemaal weg van de laatste generatie passat en alle generaties passat cc. Schitterende wagens. Mooi interieur. En gezien waar ik mee bezig ben, de trage en low budget restauratie van een oldtimer, ben ik erg bezig met interieur en wat ik mooi vind en wat niet. En dan kom ik tot de conclusie dat veel moderne interieurs nog steeds te goedkoop ogen. De passat is daarin voor mij een uitzondering. En daar komt ook de vraag vandaan. En ja, ik zit wel gewoon met een vraag en als iemand die moet kunnen helpen beantwoorden, is het wel een groep liefhebbers van deze mooie wagens. Althans dat dacht ik. Zo help ik met mijn kennis ook graag anderen verder. De stoelen zijn bedoeld voor mijn oldtimer. Ik heb een ford Granada coupe uit 1972 (nadat ik mijn 66 mustang v8 moest verkopen door gezinsuitbreiding en het feit dat een kinderwagen, rolstoel en gastank niet samengingen, maar het bloed toch kroop waar het niet gaan kon) en dat is een ideale kandidaat voor het 2+2 gevoel dat uit het cc interieur naar voren komt. Ik heb in Dld een set stoelen en achterbank etc gekocht in zwart geperforeerd leer en 12 voudig electrisch verstelbaar en verwarmd. Ik heb de nodige modificaties aangebracht om ze pas te maken in een 40 jaar oud voertuig, maar zo'n ding heeft nog niet van canbus etc gehoord. De auto is gestript en gestraald...Alle mechanica is over de 3 jaar dat ik nu bezig ben gestraald, gepoedercoat, nieuwe lagers, pu rubbers, nieuw p1000 gecoate bevestigingsmaterialen etc. Voor degene die het leuk vinden ondanks dat het geen volkswagen is.... Proefpassing: Hieruit bleek dat alles zou passen, maar dat voor ideaal comfort het beter zou zijn de stoel een paar centimeter lager te plaatsen. De achterbank zou prima passen maar daarvoor moesten alleen een aantal custom beugels en steunen gemaakt worden. Met custom deur en achterpanelen zouden alle delen tot geheel gemaakt worden en zou ook de te smalle achterbank als fabrieksmatig geplaatst eruit gaan zien (tja zelfs een zogenaamd grote passat heeft een achterbank die gewoon 10cm smaller is dan die oude ford). De aanpassingen aan de vloer: De foto's van hoe het allemaal is geworden en de beugels en steunen etc staan nog niet online. De achterbank is fully functional klapbaar zoals origineel van skileuk tot volledig geklapt. Ik heb alleen gekozen om de zitting van de achterbank niet klapbaar te maken omdat dat origineel in de Ford ook niet zo was er er niet heel veel ruimte voor is. iedereen die het live heeft aanschouwd vind het in ieder geval geweldig. Gelukkig werkt de bediening van de stoelen wel al, maar ik wil graag de stoelverwarming ook aan de praat krijgen. Ik heb de gehele stoelen met hun stekkers (gebouwd in 2009), maar verder geen losse modules of bedrading. Goed ik hoop dat dit wat licht op de bedoeling werpt. Wanneer men dit graag verwijderd ziet hoor ik het ook wel graag, dan doe ik dat natuurlijk. Maar zo is wat ik aan het doen ben en hoe misschien wel duidelijker.
  5. Bedankt voor je antwoord. De research die ik tot nu toe heb gedaan op diverse vw fora geeft aan dat er geen modules in de stoelverwarming zitten. Ja, origineel wordt het paneel van de airco/stoelverwarmingsschakelaars gebruikt om de boel in of uit te schakelen, dat weer wel. Maar ik vind het nogal raar om te zeggen dat ik in stoelen waar het al in zit, maar universele stoelverwarming zou moeten zetten... Ik neem nog steeds aan dat net als alle andere setjes, het gewoon 2 matjes zijn die op 12 volt werken, dus heel moeilijk kan het toch niet zijn?? Al snap ik dat canbus etc de dingen lastiger kan maken. Maar ik zou verwachten dat je daar wel omheen moet kunnen. Ik zal nog eens goed kijken of ik de bedrading terug kan vinden. Maar die stoelen zijn zo volgepakt met motoren, draadbomen en dan nog de kussens en bekleding dat dat niet echt meevalt. Wie weet is er nog iemand anders met een idee?
  6. Hi, Ik ben Alex. Ben helaas geen passat rijder (past helaas geen scootmobiel in), maar wel helemaal weg van de passat (vooral de cc). Voor mijn werk rijd ik geregeld in de volkswagens en zodoende ben ik ook gevallen voor het interieur in leder. Ik heb de voorstoelen van een passat cc voor een ander auto project gekocht. Via de bruine en rood/gele draad heb ik de 12 voudige verstelling van de stoelen al werkend, maar ik heb moeite de draden te vinden die de stoelverwarming activeren. De stoelen komen in een niet passat en zodoende moeten de bediening van de stoel zelf en de stoelverwarming direct aangestuurd worden. Omdat de elementen in de stoel zitten en alles in een auto op 12v werkt normaal gesproken, zou ik verwachten dat er in de stoel stekkers ergens ofwel nog een eigen voeding voor de verwarming moet zitten ofwel een aantal draden aan een schakelaar gehangen moeten worden om de circuits te activeren met de bestaande voeding. De stoel zelf zit zo ingepakt en volgepakt met draden dat ik helaas niet kan herleiden in welke boom de bedrading van het verwarmingselement uit de rugleuning in et zitvlak verdwijnt. Kan iemand helpen?? Zou mijn project echt weer een stukje mooier maken. Zonde om verwarmbare stoelen te hebben, maar ze niet aangesloten te krijgen. Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden