Ik heb een passat sedan van het bouwjaar 2004.
Onlangs heb ik geconstateerd dat beide voorspatschermen gaan roesten op de naad boven het wiel.
Mijn garage (VW-specialist, ex dealer) vertelde mij dat er 10 jaar garantie is op de lak. Ik moest naar een dealer gaan
omdat hij geen dealer (meer) is. Daar hebben ze foto's genomen en vandaag kreeg ik de uitslag.
Uit coulance vergoeden ze 2 nieuwe spatschermen op basis 50/50% m.a.w. ik moet zelf ongeveer 850 euro betalen !!
De servicemanager vertelde me dat via de telefoon. Ik wilde het rapport opvragen maar dat kon niet. Ze konden geen onderhoudsgegevens vinden over de auto, dat klopt want hij is nooit door een officiele VW-dealer onderhouden, maar een VW specialist. Dat schijnt mee te wegen in het garantie verzoek. Ik mag mijn passat alleen bij de dealer laten repareren.
Het is ja of nee.
Heeft dit iemand al meer mee gemaakt? Ik vind het in de categorie buitengewone arrogantie passen, wat stelt garantie nog voor?
Kan je ergens verweer halen?