Ga naar inhoud

Annette

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Annette

Profile Information

  • Plaats
    Groningen

Annette's Achievements

0

Community reputatie

  1. En weer een update. Laatste dagen doet de snelheidsmeter het gewoon, maar de cruisecontrol niet (net of de auto remt). Uiteraard doet alles het net wel weer gewoon als je bij de garage staat.
  2. Op dit moment gaat de meter omhoog en omlaag, je kunt niet meer fatsoenlijk de snelheid aflezen. De cruisecontrol doet het uiteraard ook niet. Ik zal informeren bij de garage (auto heeft 2 weken stilgestaan i.v.m. mijn vakantie, en nu is het dus mis. )
  3. Ik heb echt geen verstand van auto's. Maar dit is een makkelijk klusje voor een garage? Heb geen zin in hoge kosten, want heb al het e.e.a. gehad met deze auto. Vandaag weer een paar haperingen.
  4. Vorige week heb ik voor het eerst iets raars meegemaakt met mijn passat tdi uit 1998 (388.000km op de teller). Ik reed 100 op de cruisecontrol. Ineens was het net of de auto afremde, daarna alsof er gas bijgegeven werd en je zag even kort de km-teller naar rechts springen en dan weer terug en daarna stopte de cruisecontrol er mee. Dan geef je met de voet gas, en daarna zet je hem weer op cruisecontrol en kan het zijn dat het gehaper weg is. Of het komt opeens weer terug. Na deze ene rit met ong. 3 haperingen een week zonder problemen gereden. Vandaag begon het weer, weer bij 100km/h en later ook een keer bij 70km/h. En ong. 20 minuten na het starten van de motor was het goed. Ik rij altijd op cruisecontrol zodra het kan. Of het goed is met gewoon gasgeven met de rechtervoet weet ik niet. Op het moment dat ik gas geef met de voet is het weg, maar of het ook echt weg is? Ik heb toevallig deze week een aantal lange ritten gemaakt van zo'n 200km per rit en tja, 5 minuten haperen op 2 uur is natuurlijk niet veel. Het ergste is dat ik net een afspraak gemaakt heb voor apk en de lekkende stuurbekrachtigingspomp. Hier kunnen ze de computer niet uitlezen (tja, goedkope garage he, ik rij niet voor niets een oude auto). Maar omdat het dus (gelukkig) niet reproduceerbaar is, is er natuurlijk ook niet makkelijk achter te komen wat het euvel is. Ik heb geen zin in hoge kosten, daarvoor is de auto te oud. En helaas heb ik hele slechte ervaringen met garages. Dus wie heeft een idee? Wat voor mij het allerbelangrijkste is dat ik niet strand met mijn auto (heb dat al 3 keer gehad door foutje van een garage). Even voor de duidelijkheid over garages en mijn ervaringen: De olielekkage waar m'n auto dus nu last van heeft ben ik bij garage nr. 1 geweest: en zou 3000 euro kosten (lekkage brandstofpomp, lekkage stuurbekrachtigingspomp en lekkage motorolie bij turbo). Dus tja, dat doe je niet meer met zo'n auto. Toen ik zei van mijn auto verbruikt eigenlijk geen motorolie (wel afkloppen natuurlijk), ik rij al 5000km zonder bijvullen, zeiden ze van maar hij lekt toch. Garage nr. 2 zei nee, hij lekt geen motorolie, maar de stuurbekrachtigingspomp wel (dat kon ik ook zien aan het niveau van deze olie). Er was nog wel een pakking van de brandstofpomp kapot. Maar kosten zijn flink minder (0 eraf zeg maar). Dus garage nr. 2 mag dus de lekkages nu repareren, maar kan dus geen computer uitlezen. En dan blijf ik dus nog zitten met die haperende cruisecontrol
  5. Peil van die servo olie stond netjes op max. Toch hoor ik dus de multiriem piepen bij max. uitslag, niet bij ietsjes minder sturen. Zint me toch niet helemaal omdat ik het nooit eerder gehoord heb. Verder rijdt auto normaal, geen bijgeluiden e.d. Overigens heeft garage me netjes geen rekening gestuurd.
  6. Maar i kheb echt nooit eerder een piep gehoord en nu hoor ik heel duidelijk het bekende geluid wat je ook hoort bij een te losse riem. Maar kan dus geen kwaad? Peil van die olie zal ik vanavond eens controleren.
  7. Maar kan een evt. lekkage aan het stuurbekrachtigingssysteem ontstaan als zo'n multiriem eraf loopt? En waar let men eigenlijk op bij een beurt? ook op zoiets? enne, volgens mij helpen jullie mij, ik ben de leek op autogebied (en krijg toch beetje bij beetje iets meer kennis). Je had me een maand geleden niets moeten zeggen over een 'wokkelspanner'.
  8. heb het er wel over gehad, maar auto kwam gewoon door apk, dus besloten na overleg om dit gewoon met de volgende beurt mee te pakken. En nu wil ik gewoon eerst weer rijden. Ik schrik al van 'lekkage's' waar jullie het over hebben. En elk bijgeluidje hou ik op dit moment ook echt in de gaten.
  9. Dat van de remblokken (en schijven) klopt. Mijn auto is vorig jaar door de apk gekomen met als mededeling 'verregaande slijtage remschijven en blokken'. Deze staan voor de volgende apk (juni) op het programma, samen met een grote beurt. Maar ik wil nu gewoon eerst weer rijden zonder problemen. Ziet een garage niet of je lekkage hebt als ze toch met die riemen bezig zijn? En zouden zij niet het peil controleren?
  10. En je hebt niet iets van ontluchten ofzo? het is gewoon peilen, evt. bijvullen en klaar (ben zelf wel iemand van altijd handig om een beetje op voorraad te hebben, dus dan haal ik dat zelf wel even, moet ik nog op merk of viscositeit letten)? Moet dit weekend dan eens kijken, ik weet de remvloeistof (die staat op MIN, maar dat is volgens garage prima), ruitenwisservloeistof, oliepeilstok, koelvloeistof (staat ook op MIN, ook normaal volgens de kenners) te vinden. Maar kan me geen zwart iets met peilstok onder de motorkap herinneren.
  11. En waar kan ik dan het peil van die servo olie controleren? en is dat iets wat ik zelf bij kan vullen? en zijn dit geen dingen waar normaal naar gekeken wordt bij een beurt? Over bijgeluiden: Kijk, ik heb in 500km, 3 weken tijd 4 keer stilgestaan met de auto (ja, ook nog eens een lekke band erbij), dus ik ben op dit moment natuurlijk erg huivering om de auto te pakken. dus ik ben wel alert op elk bijgeluidje.
  12. Auto is terug. Loopt prima. Maar ik hoor nu 1 vreemd ding, en ik weet 100% zeker dat dit voorheen niet zo was: gisteren bij het uit een parkeervak draaien, achteruit met maximale stuuruitslag hoor ik dus die riem weer. Zodra ik dus niet meer op de maximale uitslag zit is het geluid weg. Kan dit kwaad? En nee, mijn auto gaat voor onderhoud niet naar een VW garage. Ik ben helaas al bij 3 verschillende garages (ook bovag) bij de neus genomen (op rekening originele onderdelen en dan blijkt 3 jaar later dat er gewoon imitatie opgezet is, of wel op rekening, maar niet vervangen filters). Deze garage heeft verder niet moeilijk gedaan over garantie, maar ik wil natuurlijk ook graag weer gewoon kunnen rijden zonder bang te zijn om te stranden.
  13. Maar goed, jullie hebben het nu over dingen waarvan ik geen verstand heb. Ik kan hooguit letterlijk dit als optie noemen, maar ik neem aan dat een garage dit zelf ook kan controleren? Ik heb ze nog gebeld gisteren, maar waren nog niet aan mijn auto toegekomen, maar ze zeiden dat echt alleen de riem nu geknapt was en dus stuk is. Wat kan ik anders doen dan dit geloven?
  14. En die is als het goed is 25.000km terug vervangen, en daarna nog 2 keer omdat die afgebroken is. Dat is toch de meest linkse van de 2 rollen die je bovenin ziet? En hoe hoort die dan te staan? Deze staat voor mijn gevoel iets scheef, maar anderen zien het niet of zeggen dat het zo hoort?
  15. Vorig jaar groot onderhoud laten doen aan mijn Passat uit 98, TDI 110PK, inmiddels 355.000 km op de teller: waterpomp, distributiriem, alle draagarmen, grote beurt, multriemen+rollers, homokineet, olielekkage laten verhelpen. Half jaar later netjes kleine beurt laten uitvoeren. Tot dus ver geen problemen, auto reed als een trein. Maand geleden zei iemand dat er een raar fluitend geluid in mijn auto zat, ik moest even een multiriem laten spannen. Ik had niets gehoord, ben ook absolute leek op het gebied van auto's, maar ben helaas in het verleden bij garages hierdoor ook al eens bedonderd. Maar goed, dus ik naar m'n garage voor dat geluid. Oh zeggen ze, niet heel ernstig, een spanrol is stuk, mag nog niet na 25.000km, die bestellen we even, vervangen we volgende week. Ik gevraagd of ik het ritje van 600km nog kon maken, en ja dat kon wel. Helaas kon dat niet, op snelweg ineens geen stuurbekrachtiging meer, kokende motor, geen verwarming, acculampje brandend. Dus auto aan de kant, gekeken, tja, de 2 riemen lagen eraf en zaten overal tussen. Dus hoop ellende, maar week later auto opgehaald, alles zou weer netjes werken en gerepareerd zijn, de spanrollen en riemen waren stuk en vervangen. Dus ik rij de dag erna weg, en na 50km loopt multiriem er weer af (voor zover ik er verstand van heb zit er 1 riem voor de airco en 1 voor stuurbekrachtiging/dynamo, en die was eraf gelopen, dus de kleine onderin zat er nog op). Zag er op zich allemaal niet kapot uit, maar volgens garage was toch een spanrol niet goed meer en die zouden ze dus weer (onder garantie) vervangen. Ok, ik geloof het. Dus dag later auto opgehaald en voorzichtig een ritje gemaakt. Uiteindelijk paar dagen gereden (450km), auto voor de deur geparkeerd en met starten voel ik direct dat ik weer niet kan sturen, acculampje brandt weer, dus weer ellende. Nu kon is de grootste multiriem gewoon pakken, deze was gebroken (en ook in de lengte beschadigd, zat in een ventilator). Dus auto staat weer bij de garage. Ik heb gezegd dat het lijkt of de 2 rollen die bovenin zitten, dus direct onder de motorkap niet in 1 lijn staan, je moet goed kijken om het te zien overigens. Garage heeft wel 1000 excuses aangeboden en zullen het oplossen, maar ik wil nu graag meedenken wat hier aan de hand kan zijn. Ik moet de komende maand toch zeker 2000km rijden, en de auto moet dan weer betrouwbaar zijn (o.a. wintersport). Waar kan ik op letten als ik de auto weer ophaal? Ik heb in het verleden voor diverse reparaties betaald die achteraf niet of niet goed uitgevoerd waren (bij zowel bovag, als quickfits e.d. o.a. niet vervangen interieurfilters, oliefilters, betaald voor VW draagarmen terwijl er imitatie gebruikt was, beschermkap op motor afbreken en vastzetten met tieraps zonder er melding van te maken, enz). Ik hoopte nu een betaalbare (beginnende 1mans) garage gevonden te hebben, en ze zijn verder ook schikkelijk om dit probleem op te lossen, maar ik heb nu dus geen betrouwbare auto. Ik ga er ook van uit dat het opgelost wordt, maar ik wil nu graag zelf meedenken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden