Ga naar inhoud

petter555

Members
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over petter555

Profile Information

  • Plaats
    Hellevoetsluis

petter555's Achievements

0

Community reputatie

  1. dank voor je reactie! Ja, hij is uitgelezen maar daar kwam niets uit...
  2. Dank voor alle reacties, het bleek de cilinderkop te zijn. Drie haarscheurtjes in een kop van 2006. Helaas voor mij. Nu heb ik nog een vraag, de cilinderkop is vervangen maar bij een koude motor start de auto wat slecht. Het is net of de motor even op gang moet komen. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
  3. Bedankt voor de reacties, al wordt ik hier niet vrolijk van. Kan ik zelf zien of de kop gescheurd is of moet deze dan onder druk worden gezet? Vorig jaar is trouwens ook de motor onder druk gezet omdat ze eerst niet konden zien dat de pakking gescheurd was. Laatste vraag: kan het scheuren van de kop te maken hebben met het vernieuwen van de pakking?
  4. Hallo, Vandaag een account aangemaakt omdat ik met een probleem zit en wellicht kan ik hierbij geholpen worden. Wat is het geval: Vorig jaar kreeg ik problemen met mijn Passat, Variant 2.0 TDI (103 kw) uit begin 2006. Er bleek olie in het koelvloeistof reservoir te zitten. Na veel zoeken bleek er een scheurtje in de koppakking te zitten en deze is samen met de waterpomp vervangen. Ook is gemakshalve de distributieriem vervangen. Verder geen klachten meer gehad en vier weken geleden met caravan vertrokken naar Kroatië. Tijdens de rit heen en terug geen klachten gehad, temperatuur bleef op 90 graden. Tot mijn vrouw zojuist weg wil rijden en het controlelampje "koelvloeistof" begint te branden. Ze is direct teruggekomen en gekeken naar mijn koelvloeistof. In het reservoir was eigenlijk alleen maar olie te zien en tijdens het verwijderen van de koelvloeistof bleek er een geruime hoeveelheid olie aanwezig te zijn. Ook was het oliepeil te laag en heb ik dit bijgevuld. Na de auto weer gestart te hebben, bleek ik de dop van het reservoir niet teruggedraaid te hebben en kon ik nog in het reservoir kijken. Hier zag ik dat er een olieachtige substantie uit het pijpje aan de kant van de motor kwam. Wie weet wat dit kan zijn en vooral wat ik eraan moet doen? Bedankt alvast.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden