Ga naar inhoud

HofsteengeJ

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over HofsteengeJ

  • Verjaardag 09-05-1973

Profile Information

  • Plaats
    Grolloo

HofsteengeJ's Achievements

0

Community reputatie

  1. Filter zit er zo'n 20000 km op. Passat hottert nog steeds. Voornamelijk als de tankinhoud nog 1/4 is.
  2. Heb vanmiddag mijn VW Passat on onderhoudsbeurtje gegeven. Nieuwe olie filters e.d. Tot mijn verbazing was het brandstoffilter zwart (zie foto in bijlage). Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en wat ik hieraan kan doen.
  3. Hoe kan ik zien of de tandempomp defect is. Moet hij er dan af of zijn er andere manieren om dit te zien.
  4. De nokkenassen van de pompverstuivers zijn ingesleten. Er zitten vlakke kanten aan. Ik heb mijn garage gevraagd om het brandstof filter te controleren Deze was schoon. Volgens mij kan ik daaruit concluderen Dat de Tandempomp in orde is. Wat ze nog wel gevonden hebben zijn lekkende O-ringen Bij de pompverstuivers. Volgens mij kan hierdoor diesel in de kop komen die een Verminderde smering geeft waardoor de nokken zijn gaan Slijten.
  5. Vandaag weer bericht gehad van mijn garage. Zij hebben de auto naar motorrevisie Pul in Urk gebracht. Daar zijn ze erachter gekomen dat er op een aantal nokken van de nokkenas vlakke kanten zitten. Nu komen er twee nieuwe nokkenassen in. Echter zit ik nu met de vraag hoe de slijtage is ontstaan en wat daaraan te doen. Heeft iemand een antwoord op mijn vraag. Gr. Jan-Peter
  6. Wat betreft de 2e versnelling dat kan wel kloppen dat heb ik ook, meestal na het optrekken uit een rontonde, dan rijd je in zijn 2e. Bij mij is het 2-massa vliegwiel en de koppeling vervangen toen ik hem gekocht heb. Dit was bij 180.000 km. Je kon toen duidelijk horen dat het 2-massa vliegwiel defect was. Ratelend geluid bij stationair draaien. Morgen gaat de passat terug naar de garage omdat ik nog garantie heb (deze maand nog). We gaan het zien.
  7. Ik heb de motorcode opgezocht (in de kofferbak) het is een BMP
  8. HofsteengeJ

    Hotterende Passat

    Sinds een half jaar heb ik een vw passat 3C 2.0 TDI (140PK) BJ juni 2006; 195860 km. Tussen de 1800 en de 2300 toeren hottert de motor. Het is alsof je rijd met een bezine motor waarbij de bougiekabels doorslaan. Het maakt niet uit of je in de 4e, 5e of 6e versnelling rijdt. Ook komt het nogal eens voor dat als je een rondonde uitrijd en het gas weer in trapt dat de motor overslaat. Inmiddels is het volgende aan de auto al vervangen: - Slang tussen de turbo en de intercooler (scheurde tijdens de vakantie in noorwegen). - EGR klep - Brandstoffilter Echter doen de problemen zich nog steeds voor. Deze week door een collega en lid van de passat club de auto laten uitlezen. Motorisch gezien geen fout codes. Wat kan er met mijn auto aan de hand zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden