Ga naar inhoud

houthakker

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over houthakker

Profile Information

  • Plaats
    Winschoten

houthakker's Achievements

0

Community reputatie

  1. ik heb mijn passat 1.9 TDI 130ps een half jaar terug laten doen, nieuwe D-riem waterpomp en alle loop en spanrollen en multiriem, heb ik voor betaald €504,- vandaag brengen en morgen weer halen was het verzoek,, konden ze aan een koude motor sleutelen,,, begrijpelijk,,, dit was bij autobedrijf oosterhuis in Heiligerlee, bosch car service, goed adres voor onderhoud van je vw, vriendelijke mensen en de prijs valt mij altijd mee,
  2. van verder achterstallig onderhoud is al geen sprake meer,, de motor olie is ververst incl filter, brandstoffilter, luchtfilter, uitlaat is goed 4 nieuwe banden, remmen voor zijn zo goed als nieuw en remmen achter zijn 800 km geleden vervangen, schijven en blokken, verder ziet de auto er keurig uit en is voorzien van alle denkbare optie's, ( highline uitvoering ) dat aanschaffen van een oldtimer was ook meer een opwelling,, maar goed ik heb de passat nog maar v.a. 13 augustus vorig jaar en nu al zoveel er aan moeten investeren dat ik er een beetje zat van begin te worden, vandaar de opwelling,, waar is het einde, ik zal nog overwegen om de bak te laten reviseren maar dan moet het wel gebeurt zijn,, dat krijg ik er immers nooit meer uit,, dan ben ik ook bijna verplicht om nog 200000km door te rijden met deze auto en dat was eigenlijk niet de opzet,
  3. zou dat dan de oplossing kunnen zijn of is de kans groot dat ook de bak zelf inwendig versleten is door te lang wachten met olie verversen, zijn er nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen, ik sta op het punt om de auto te verkopen en een oldtimer weer te kopen daar kun je tenminste zelf nog aan sleutelen, al dat nieuwe spul met al die elektronica daar heb ik geen kaas van gegeten,
  4. zo de olie en filter zijn vervangen,, de monteur heeft mij de oude filter laten zien, deze stond een datum op van het zelfde bouwjaar als de auto is, 2002,, waarschijnlijk is de olie in de bijna 300.000km nooit vervangen, nu is de olie en filter vervangen maar is nog weinig verandering te merken,, er is 6 liter schone olie in gekomen maar de monteur had het er over dat er totaal incl de koppelomvormer 9 liter in zat,, is het nu een kwestie van de oude en nieuwe olie moet nog met elkaar vermengen en dan als resultaat dat het probleem dan is opgelost of is er nu meer aan de hand, hij had het er over dat een koppelomvormer 700 euro kost? ik hoop op een reactie anders gaat de auto weg,
  5. oke ik hou het in de gaten .. de monteur had het over 4 liter maar dat komt dus niet goed... ik zal het aan hem door geven,, bedankt voor de tip
  6. ik heb een afspraak gemaakt bij de plaatselijke vw specialist, bakolie + filter worden vervangen, ik laat wel ff weten of het het gewenste resultaat heeft gehad,
  7. de kilometerstand is 297000km ongeveer en ik ben sinds aug 2010 in het bezit van deze auto en heb er tot nu toe 18000km mee gereden, bij het vervangen van de bakolie is het dan ook noodzakelijk om een filter te vervangen of zit die er niet in op of aan/
  8. hallo ik zal mij eerst even voorstellen op dit forum, mijn naam is Henk (42) en ik ben van beroep chauffeur op een zandkipper, daar voor heb ik 15 jaar gewerkt als monteur en daar ook de opleiding voor genoten, alleen ben ik niet bij gebleven bij de nieuwere technieken, ik heb het volgende probleem, als ik 130 rij op de crusecontrol draait de motor ongeveer 2500 toeren, maar als het heuveltje af gaat gaat hij zo onaangekondigd naar 3000 toeren, ook het schakelen gaat niet altijd even soepel en schakelt soms zo maar op en af tussen 4 en 5, ik dacht zelf, bakolie verversen maar kan het nog iets anders zijn? ik hoop op een spoedige reactie,,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden