Ga naar inhoud

willem2

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over willem2

Profile Information

  • Plaats
    Dirksland

willem2's Achievements

0

Community reputatie

  1. willem2

    dynamo losmaken

    de ene bout kan er helemaal uit, de 2e bout komt met de kop tegen de ven. Geen idee hoever hij dan nog moet. heb het met een schroevedraaier geprobeerd, die staat nu krom
  2. willem2

    dynamo losmaken

    vanwege een melding accu opladen, wil ik mijn dynamo losmaken. heb beide bouten losgemaakt maar de dynamo komt niet los. wie kan mij uitleggen hoe dat kan en zou moeten? groet Willem
  3. volgens mij is het niet het nieuwere type, dan zal het de gefacelifte wel zijn, het is trouwens een station in de identificatie code komt 3 BZ voor, daarom dacht ik een 3B
  4. hoi het gaat om een passat van 2005, 1.9 tdi van Juli, een 3B ? De wissers doen het wel, voor en achter heb de slangetjes om ge wisseld, nu sproeid hij voor met de achter schakelaar. daar om dacht ik schakelaar voor is kapot. maar als ik de voorschakelaar gebruikt zie ik wel de meter uitslaan, die op het stekkertje van de pomp zit als ik de schakelaar schoon wil maken, dan moet het stuur eraf? ik lees daarover enge verhalen van airbacks die ontploffen. is dat echt zo listig, of valt dat wel mee?
  5. het schijnt zo te zijn dat als je motorkap openstaat, je voorruitsproeier het niet doet. er komt spanning op de stekker van het pompje als je de stuurschakelaar gebruikt. de Stuurschakelaar schakelt gewoon, de slangetjes heb ik verwisseld en dan doet de voorruitsproeier het als ik de achterschakelaar gebruik. Daarom snap ik het niet meer
  6. hoi allen Een tijdje terug heb ik op dit forum hetzelfde probleem gemeld, dit is toen opgelost door de motorkapschakelaar schoon te maken. Echter, het probleem is weer terug. We hebben een probleem met het ruitensproeier pompje van onze passat van 2005. Achter doet hij het wel, maar aan de voorkant niet. Daarom dachten we eerst aan een kapotte schakelaar,. Maar, we hebben de voltmeter op de stekker gezet, bij het pompje, daar heeft hij in beide standen gewoon spanning. Nu hebben we in huis op de achter tafel een opstelling gemaakt, met een trafo en een water bakje. Dan doet het pompje het naar beide kanten. In de auto de aansluit slangetjes verwisseld, dan doet hij het op de voorruit met de achteruit schakelaar. Het lijkt er dan op dat de schakelaar defect is, maar op het stekkertje geeft hij wel spanning als ik de voor schakelaar gebruik. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn. Wie kan ons hier mee helpen? groet van Willem
  7. hoi dat zou ook best kunnen ik weet wel dat het bij de cv ook zo werkt." vroeger"zat er een 3 weg klep in de cv, tegenwoordig draaid hij rechts voor cv en linlks voor warmwater als ik de multimeter aflees, bij gebruik voor sproeier + 12 volt en bij de achtersproeier - 12 volt, vandaar mijn conclusie, links en rechtsom draaien. maar ik kan het gerust fout hebben, want ik kan dus niet verklaren waarom in de auto wel spanning, maar niet draaien, hier in huis spanning en wel draaien.
  8. hoi Martijn het stekkertje wat op het pompje zit, hier zitten 2 contactjes, schakelaar van de voorsproeier geeft +, schakelaar van de achtersproeier geeft -(12 a 13 volt) het pompje draaid dus rechts of links om, net wat nodig is. hier in huis, test opstelling met trafo, doet hij wel beide kanten
  9. er is dus wel spanning op de stekker, zowel via de achter als de voor schakelaar. alleen de pomp reageerd wel op de achter maar niet op de voor schakelaar. terwijl in huis op een trafo reageerd hij wel op beide. vandaar dat ik aan een relais dacht. wie kan ons helpen?
  10. is er iemand die weet of dit met het relais te maken kan hebben. dit omdat het pompje wel werkt, er door de schakelaar wel spanning op de stekker komt? en welk relais zou ik dan moeten hebben?
  11. het is maar 1 pompje, met 2 aansluitingen. heb bij Boelm- autostyling een ander pompje besteld, maar die heeft hetzelfde probleem
  12. we hebben het ook geprobeerd met de slangetjes omgedraaid. als je dan de achterruitensproeier schakelaar bediend, dan doet hij het op de voorruit, zij het wel minder. Maar dat lijkt me ook logisch, omdat je achter 1 sproeier hebt en voor 2. daarom denk ik dat het pompje naar de voorruit maar capaciteit heeft. gebruik ik de schakelaar van de voorruit, dan heb ik achter dus niets. zou dit iets met een relais te maken kunnen hebben?
  13. hoi allen We hebben een probleem met het ruitensproeier pompje van onze passat van 2005. Achter doet hij het wel, maar aan de voorkant niet. Daarom dachten we eerst aan een kapotte schakelaar,. Maar, we hebben de voltmeter op de stekker gezet, bij het pompje, daar heeft hij in beide standen gewoon spanning. Nu hebben we in huis op de achter tafel een opstelling gemaakt, met een trafo en een water bakje. Dan doet het pompje het naar beide kanten. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn. Wie kan ons hier mee helpen? groet van Willem
  14. is dat lastig om zelf te doen. ivm de airbag enzo, is daar weer info over te vinden, of wijst het zich vanzelf. willem
  15. op het forum zag ik een bericht, over hetzelfde probleem als bij mij de achterste ruitensproeier doet het wel, de voorste niet meer heb het pompje eruit gehaald en gecontroleerd, die doet het goed. het zou dus de schakelaar kunnen zijn. Nu wil ik de schakelaar vervangen, dit klinkt simpel, maar hoe doe je dat. ik heb 2 schroefjes onder het stuur losgemaakt. het bovenste dekseltje komt dan los, het onderste dekseltje niet Maar hoe krijg je die schakelaar eruit. is dat te omschrijven of ergens een link naar een site of zo. wie kan mij verder helpen? alvast mijn hartelijke dank groet Willem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden