Ga naar inhoud

Passaturbo

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Over Passaturbo

  • Verjaardag 12-12-1985

Profile Information

  • Plaats
    Westerlo, Antwerpen, België
  1. Koppeling moet ook bijna vervangen worden. Maar komt er een pieptoon voort van een koppeling die bijna op is?
  2. Lampje van de abs brand al bijna een jaar. De pieptoon is er nog maar eventjes. Ik meen mij te herinneren van men astra gsi dat ik er een grotere benzinedruk regelaar had opgestoken dat deze ook zo deed. Remmerij is allemaal vorig jaar vervangen, draagarmen, schokdempers en vering 2j geleden. Ik denk dat nu het blokje aan de beurt is...
  3. Hey allemaal, ik heb sinds enkele dagen een pieptoon als ik gas geef met mijn passat. De pieptoon is er enkel als ik volgas geef. Bij gewoon rijden hoor ik dit niet. Heb er een filmpje van gemaakt en hoop dat iemand weet wat het is. Ik ben aan het denken dat het iets me de brandstof inspuiting te maken heeft maar ben er niet zeker van. https://youtu.be/VSakQK4ya_c
  4. Dit zijn 30sec opgenomen met mijn avc-r. Ik heb daarstraks mijn lmm eens afgekoppeld. De auto ging iets beter maar ik moest wel mijn gaspedaal doseren. Volgas nog steeds schokkerig... Ik had trouwens ook het darmpje van de "n75 klep" naar mijn wastegate eens afgekoppeld en ik kwam toen ook "maar" tot 0.9bar en dan begon hij weer te schokken. Terwijl de wagen dan normaal full boost moet draaien.
  5. Ondertussen carterontluchting vervangen zonder resultaat... Eventjes een filmpje gepost. Je ziet de turbodruk zakken en terug omhoog gaan. Toerenteller blijft ook hangen als ik volgas geef.
  6. Stationair draait hij niet al te best... Soms als de motor warm staat en ik stop ergens zakt hij plots ook in toeren en moet de ecu een beetje bijregelen. Kat is een racekat van 3j oud dus ik denk niet dat die al stuk is.
  7. Hey ik heb een vw passat 3b 1.8t aeb motor. Ik heb al enkele aanpassingen gedaan aan de wagen zoals fmic, icm verwijderd en 2.0gti bobines geplaatst. Mijn laatste upgrade was een apexi avc-r. Deze heeft altijd goed gewerkt maar de laatste tijd als ik volgas geef of boven de 3000tr/min kom houd de wagen plots in en geeft dan plots weer druk. Ik dacht dat dit aan de ebc lag en heb hem dan uitgezet en toen had hij dit niet. Vandaag nog even een testje gedaan dus het darmpje van de solenoid (n75) naar de wg afgekoppeld. Normaal moet ik dan maximale druk krijgen maar hij kwam niet verder als 0.9bar en begon weer te haperen... Ik heb een tijdje terug mijn batterij vervangen dus zou het kunnen dat ik mijn gasklep opnieuw moet laten inleren?
  8. Passaturbo

    aircopomp vervangen

    Ik heb mijn passat ondertussen al een tijdje. Nu was mijn aircopomp een jaar geleden vast gelopen en toen had ik het geld niet om deze te vervangen. Ondertussen wat kunnen sparen en nu is het geld er wel. Wat moet ik nu allemaal vervangen aangezien het systeem al een jaartje stil ligt? Aircopomp en droger genoeg? Of zou ik best ook de verdamper en condensor mee vervangen? Het gaat om een passat 3b van 1998.
  9. Ik heb onlangs een apexi avc-r op mijn passat 1.8t gemonteerd. Ik heb deze ingesteld op 0,9bar maar ik krijg maar 0,7bar op mijn meter. Ik heb de bc eens afgezet en zo gereden en toen kwam ik maar aan 0,4bar. Aangezien de orginele turbodruk 0,6bar is is dit weer een verlies van 0,2bar. Daarstraks eens gereden met de vacuumleiding van de wastegate afgekoppeld en dan komt hij wel aan zijn 0,9bar. Er zit al een forge splitter op dus hier kan het niet aan liggen. Weet iemand waar het probleem kan zitten? Het gaat om een AEB motor.
  10. Hey, redelijk drukke dagen gehad daarom ook een late reactie... Geluid is praktisch niet veranderd, gewoon zoals WYSIWYG zegt "iets rauwer". Ik heb toen ik het luchtfilter plaatste ook mijn dv vervangen door een 710n dv van een s3, deze heb ik reverse gezet (ik weet niet wat het beste is maar iemand die ik ken zei van dit zo te doen). Aan mijn luchtfilter heb ik tot nu toe nog niet veel veranderd. Enkel te "tussenschotten" heb ik verwijderd. 1st het grove gedeel met een goede kniptang en dan het precisiewerk met de dremel. Nu moet ik er nog een gat inmaken en dan met een luschtslang naar de voorkant van de auto met natuurlijk een gaasje ervoor. Maar tot nu toe ben ik al wel blij met de aanpassingen. Auto neemt beter aan en gaat over het algemeen gewoon vlotter (kan ook zijn omdat het oude luchtfilter potdicht zat). Had ook wel gehoopt om toch een heel klein beetje een afblaasgeluidje te horen maar dit is dus niet het geval... Weet iemand of dit misschien komt omdat de dv in reverse staat?
  11. hey, ik heb hem terug bij de verdeler binnen gebracht. Productcode op de doos klopte wel maar er zat gewoon een verkeerde filter in de doos... Ben nu dus nog ff aan het wachten op het nieuwe filtertje. Maar van het geluid laat ik wel weten. Ik ben wel van plan om de luchtfilterbak ook aan te passen zodat de wagen zijn lucht beter krijgt.
  12. Passaturbo

    k&n paneelfilter

    Ik ging daarstraks mijn orginele luchtfilter wisselen voor een k&n paneelfiltertje. Toen ik de k&n filter er in wou leggen bleek deze een half centimetertje te lang te zijn. Ik heb dan de productcode opgezocht op de site van k&n en deze bleek toch te kloppen. Kan het zijn dat je deze filter een beetje bijeen moet duwen of moet deze als gegoten passen? Het gaat over een passat 1.8T aeb motor.
  13. Jawel, maar ik rijd met een 3B. Maar ik vind de 3bg achterlichten mooier. Maar dan zal ik niet via winparts kunnen bestellen denk ik.
  14. Ja, maar dit is dan zonder lamphouder ? Waar vind ik lamphouders appart?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden