Ga naar inhoud

nielssie

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over nielssie

Profile Information

  • Plaats
    ochten

nielssie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ja, dit is een offerte, maar het begin van dit draadje geeft aan dat ik al ruim €600 besteed heb..... Daarom niet zo'n zin nog €700 te besteden....
  2. Nou, hij is een dagje bij de stealer geweest, en ze zeggen dat ze wijzer zijn... Volgens de monteur is het de comfort module, EN de bedrading naar achteren. Ze hebben een andere module (uit een occasion) in mijn auto gemonteerd, toen werkte het nog niet, een bypass draad getrokken, en toen werkte het wel. Op zich mooi, zou je zeggen, maar ja, offerte ontvangen, en incl. BTW en montage kost het ruim €700,-..... SHOCK Comfort module zo'n €480, bedrading zo'n €180 (?????) en verlichtingsunit €45. Ik begrijp werkelijk niet waarom het zo extreem kostbaar moet zijn. Met name de bedrading sla ik steil van achter over. Zal wel te maken hebben met (de)montage van alle kappen..? Matthijs, wat is jouw reactie hierop? Mvg Niels
  3. Aha! Ik werk in Velp, niet zo gek ver van Vorden vandaan. Mocht ik er nou niet uit komen met de dealer, of ze komen met een belachelijk dure oplossing, zou ik jou om raad mogen vragen?? Dat ik een keer langs rij wanneer het schikt? Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de stealer. Gr Niels
  4. Mag ik vragen waar jij zit, Matthijs? En doe jij dit uit hobby, of professioneel? Over een week zal dealer (100%) diagnose nogmaals stellen, dan moet ik het dus eigenlijk daar wel laten repareren, anders kan ik er ook nooit op terugkomen.... Gr Niels
  5. Jawel, naar eigen zeggen was de vorige diagnose 99% zeker... Toch jammer dat ik die ene % dan pak he........
  6. Zal even een update geven; sales manager heeft me keurig teruggebeld, en me in elk geval aangeboden op hun kosten een diagnose te doen. Het kwaas is al geschied, maar ik vind 't in elk geval nog iets van een gebaar van klantvriendelijkheid... Nu heb ik wel het idee dat de stealer vooral diagnoses geeft om volledige units te vervangen ipv een gecorrodeerd stekkertje schoon te maken, maar goed, voor dit probleem weet ik ook geen andere oplossing... Ik wilde voorlopig wel deze melding maken omdat de stealer in elk geval moeite doet om mijn ongenoegen weg te nemen. Wordt vervolgd...
  7. Ok, dank je voor de tip!! Ga ik zeker bekijken! Heb overigens vandaag de sales manager van de stealer gesproken, en na uitleg van mijn klacht heeft hij toegezegd alles na te gaan zien. Ik word nog teruggebeld............. Btw, wie is 'Dennis', als ik vragen mag? Mvg
  8. Dank voor jullie reacties! Uitlezen is al gebeurd, ook nadat de slotcilinder vervangen is, en de comfort module geeft nog steeds de melding: slotcilinder achterklep defect.... Gr Niels
  9. Ik heb nog geen tijd genomen mezelf voor te stellen. Dat komt eigenlijk doordat ik een beetje overdonderd ben door het gemak waarmee een dealer je afscheept. Op advies van Gerrit Speek post ik mijn probleem en de bijbehorende afhandeling van de (st)dealer. Ik rij een Passat TDI 74 kw station uit 2001 (nw model) met 255k km ervaring. Eerlijk gezegd was ik ik geen liefhebber van VW, alhoewel ik met veel plezier 130k km met een lease Octavia heb gereden! Van origine ben ik BMW freak, rij ook een E46 330i, maar sinds de aanschaf van de Passat ben ik toch wel gecharmeerd van het rijdcomfort, ruimte en prijs/kwaliteit en degelijkheid. Al sinds de aanschaf werkt de achterklep niet op de CV, en kan dus alleen met de sleutel in het slot geopend worden. Erg onhandig met een grote hond en een klein poppie van 9 mnd (en dus bijbehorende kinderwagen). Door alle pekel is de afgelopen weken het slot van de klep defect geraakt, en kon ik de bagageruimte helemaal niet meer gebruiken. Erg onhandig, besloten maar eens in de buidel te tasten, en de auto naar de dealer te brengen. Daar betaal je de hoofdprijs, maar daar krijg je toch wel de beste kennis voor terug (dacht ik). Vorige week de auto gebracht, en het begon al met een tegenvaller dat ze niet voor de afgesproken tijd belden met de diagnose. Uiteindelijk dus wel een telefoontje en excuses, de bedrading tot aan de klep is in orde, voor 99% zeker zou het de slotcilinder zijn. Prijsopgave, circa E620,- ... Goed, ik betaal voor kennis, toe maar, dan heb ik weer een goed werkende klep! Vanochtend is de nieuwe slotcilinder gemonteerd, en gelukkig kan de klep weer met de sleutel geopend worden, maar niet op de CV en ook niet met de hand in het handvat! Oftewel, ik ben dik 600,- lichter en heb eigenlijk alleen een nieuw slot... Oja, volgens de dealer zou het nu dan wel eens in de comfort module kunnen zitten... Ze waren 99% zeker van de oorzaak!! Ik ben zeer verontwaardigd over de manier van werken, extreem dat een auto van 9 jaar oud nog een probleempje met een achterklep kan hebben, wat een dure dealer met alle moderne apparatuur niet kan lokaliseren... Zeer verontrustend, blij dat ik geen dure Touareg of Phaeton rijdt ofzo. Dealer biedt aan om ook de comfort module te vervangen, kost E280,-, met montage en BTW komt dat op weer ruim E500,-. Ik voel daar weinig voor, al helemaal omdat ik vroeg of ik dan wel zekerheid krijg.... niet dus! Zijn er hier mensen met een soortgelijk probleem, of weten wat hier de oorzaak van kan zijn, of wellicht tips hebben? Overig werkt alles naar behoren in de auto. Alle reacties zijn van harte welkom! Mvg Niels
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden