Ik heb nog geen tijd genomen mezelf voor te stellen. Dat komt eigenlijk doordat ik een beetje overdonderd ben door het gemak waarmee een dealer je afscheept. Op advies van Gerrit Speek post ik mijn probleem en de bijbehorende afhandeling van de (st)dealer.
Ik rij een Passat TDI 74 kw station uit 2001 (nw model) met 255k km ervaring. Eerlijk gezegd was ik ik geen liefhebber van VW, alhoewel ik met veel plezier 130k km met een lease Octavia heb gereden! Van origine ben ik BMW freak, rij ook een E46 330i, maar sinds de aanschaf van de Passat ben ik toch wel gecharmeerd van het rijdcomfort, ruimte en prijs/kwaliteit en degelijkheid.
Al sinds de aanschaf werkt de achterklep niet op de CV, en kan dus alleen met de sleutel in het slot geopend worden. Erg onhandig met een grote hond en een klein poppie van 9 mnd (en dus bijbehorende kinderwagen). Door alle pekel is de afgelopen weken het slot van de klep defect geraakt, en kon ik de bagageruimte helemaal niet meer gebruiken. Erg onhandig, besloten maar eens in de buidel te tasten, en de auto naar de dealer te brengen. Daar betaal je de hoofdprijs, maar daar krijg je toch wel de beste kennis voor terug (dacht ik).
Vorige week de auto gebracht, en het begon al met een tegenvaller dat ze niet voor de afgesproken tijd belden met de diagnose. Uiteindelijk dus wel een telefoontje en excuses, de bedrading tot aan de klep is in orde, voor 99% zeker zou het de slotcilinder zijn. Prijsopgave, circa E620,- ... Goed, ik betaal voor kennis, toe maar, dan heb ik weer een goed werkende klep! Vanochtend is de nieuwe slotcilinder gemonteerd, en gelukkig kan de klep weer met de sleutel geopend worden, maar niet op de CV en ook niet met de hand in het handvat!
Oftewel, ik ben dik 600,- lichter en heb eigenlijk alleen een nieuw slot... Oja, volgens de dealer zou het nu dan wel eens in de comfort module kunnen zitten... Ze waren 99% zeker van de oorzaak!!
Ik ben zeer verontwaardigd over de manier van werken, extreem dat een auto van 9 jaar oud nog een probleempje met een achterklep kan hebben, wat een dure dealer met alle moderne apparatuur niet kan lokaliseren... Zeer verontrustend, blij dat ik geen dure Touareg of Phaeton rijdt ofzo.
Dealer biedt aan om ook de comfort module te vervangen, kost E280,-, met montage en BTW komt dat op weer ruim E500,-. Ik voel daar weinig voor, al helemaal omdat ik vroeg of ik dan wel zekerheid krijg.... niet dus!
Zijn er hier mensen met een soortgelijk probleem, of weten wat hier de oorzaak van kan zijn, of wellicht tips hebben? Overig werkt alles naar behoren in de auto.
Alle reacties zijn van harte welkom!
Mvg Niels