Ga naar inhoud

Nollo

Members
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Nollo

Profile Information

  • Plaats
    Dwingeloo

Nollo's Achievements

0

Community reputatie

  1. Auto is weer terug van de garage. Het lijkt toch de sensor te zijn geweest aangezien die het weer prima doet. gr, Pieter
  2. Volgens de garage wordt het probleem veroorzaakt door een kapotte/zwaar vervuilde sensor die het toerental meet. Zou dit kunnen, klinkt mij namelijk raar in de oren aangezien het alleen een probleem geeft bij 3200-3400 rpm. Volgens hun kon het niet de bobine of EGR klep zijn. Dit was de enige fout melding die de uitmeeting aangaf.
  3. Beste Passat rijders, Volgend probleem betrefd een Passat Variant 2.3 V5, uit 2000 (10V versie) Afgelopen week ben op wintersport geweest en tijdens deze rit kreeg ik de foutmelding abgass werkstatt heel even te zien in mijn display (snelheid van 140 km/u). Het gele lampje ging even branden en de auto "hikte", waarna de melding weg ging. Zo'n 200 km verder kreeg ik dezelfde melding alleen nu tijdens stil stand in een file. Hierbij sloeg de auto af (voet op koppeling..) en starte niet meer. De auto naar de vluchtstrook geduwd en ong. 5 min. later starte deze weer. (het gele lampje bleef alleen branden bij het sluitel omdraaien, hierna ging die uit). Na deze keer begon de auto ook behoorlijke te stoteren als je tijdens het gasgeven in de 3200-3400 rpm regione kwam. (geen geel lampje te zien). Buiten dit toeren gebied bleef de auto prima rijden. Echter tijdens het afremmen voor een volgende file (gebeurde nog al vaak vorig weekend richting oostenrijk door sneeuw ) sloeg de auto af als je bijna stil stond. (stationair) Waarna het weer 5 min. duurde voordat hij starte. Terug in NL slaat hij voor elk stoplicht af... Echter niet als ik tijdens de rit niet boven die 3200 rpm uit kom. Zou dit de EGR klep kunnen zijn of is het een ander probleem? Alvast bedankt, Pieter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden