Ga naar inhoud

libersnel

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over libersnel

Profile Information

  • Plaats
    NIEUWE PEKELA

libersnel's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo. Het gaat om een passat 1.9tdi bj.2001 De motor bouwt veel druk op tijdens het rijden. zodra hij stil staat verliest hij enorm veel koelvloeistof. Ik draai nu telkens de dop los om de druk eraf te halen. Heb al advies gehaald bij de garage en hier zeggen ze dat het de koppaking is. Maar dan moet toch ook mijn oliepeil toenemen en de kleur van de olie grijs worden? Dit is niet het geval. de olie ziet er keurig uit. Moet er nog wel bij vermelden dat hij het vloeistof er uit spuit via een klein slangetje achter het reservoir. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen Marinus
  2. Wat kan het toch simpel zijn allemaal eigenlijk he. Het enige wat je nodig bent is een pc, google, het juiste forum, een goeie vraag, en een goed stel hersens die daar op antwoord.
  3. Zo net weer terug van de loods. Super top helemaal gelukt. Pekela is weer verlost van een rookgordijn. Super bedankt.
  4. Ik ga hier direkt naar kijken. En hopen dat dit inderdaad het geval is. Heb ik namelijk liever als een kapotte turbo.
  5. Ja Hij loopt weer op 4 cilinders, maar lang niet zoals hij was.
  6. libersnel

    Problemen!!!

    Hallo Ik heb het volgende. Het gaat over een VW Passat 1.9 TDI bj. 2001 Ik begin van voor af aan om het verhaal duidelijk te maken. Voor een week of 3 terug ben ik met de wagen naar een garage geweest voor de vervanging van een homokineet (linksvoor). Bij de vervanging is een ABS sensor stuk gegaan. Er moest een nieuwe worden besteld maar heb de wagen wel gewoon mee gekregen. Het dashboard was net een kerstboom, er branden verschillende lampjes, ABS ESP ENZ. Naar een korte (zeer korte) tijd ging de wagen op drie cilinders lopen.\ volgens de garage een verstuiver. Dit hebben ze geconstateerd uit een foutmelding. De ABS censor is vervangen en ook de verstuiver. De deur uitgereden en na 100 meter begon de motor weer te schudden. Volgens de garage een mechanisch probleem. Maar niet erg ga maar gewoon met de wagen naar huis, werd mij verteld. Na een korte tijd komt er een plof (alsof er een slang los knalt) onder de motorkap vandaan. De motor heeft vanaf dat moment geen trekkracht meer en er komt enorm veel zwarte rook onder de kap vandaan. Dus weer de garage gebelt en die zeiden "breng maar langs dan moet het kleppendeksel er af". Ben onderweg naar de garage nog wel even langs de VW garage gereden om hem uit te laten lezen "misschien dat de computer ons kan vertellen wat er aan de hand is", maar de computer gaf geen fout code. Wel zei de monteur dat waarschijnlijk een slang van de turbo is gesprongen. Hierna verder naar de garage. deze hebben hem weer uit elkaar gehaald, en zijn tot de conclusie gekomen dat de verstuiver weer stuk was (ze hadden hem de vorige keer niet goed afgesteld) . Verstuiver weer vervangen, en ook de turbo slangen nagekeken. Deze leken allemaal in orde. bij de garage kunnen ze mij nu niet verder helpen. Ik zit nu met een wagen die geen kracht meer heeft, en nog meer rook blaast als onze plaatselijk karton fabriek. Misschien iemand een idee????? Alvast bedankt marinus
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden