Ga naar inhoud

robertjo

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over robertjo

Profile Information

  • Plaats
    midden van het land
  • Naam
    Robert

robertjo's Achievements

0

Community reputatie

  1. Perfect, dit is wat ik zocht. Dank je Toine!
  2. Heeft iemand voor mij de layout van de stekker op de koplampunit van een 3C? Ik ben nl op zoek naar het draadje van de stadslichten om die aan te sluiten op mijn zojuist ingebouwde DRL. Ik dacht ´m te hebben gevonden (rood/zwart, rechts onderin) maar dat blijkt toch weer ingenieus anders te werken. De stekker er af halen en dan, zonder aangesloten lampunit, meten werkt om eoa reden niet betrouwbaar, vandaar mijn vraag. Het gaat om de steker die van de kabelboom in de lampunit steekt, met acht aders. Alvast dank!
  3. De klus is inmiddels succesvol geklaard en voor de geïnteresseerden hieronder mijn ervaringen. Deze week twee nieuwe gasveren gehaald (TRISCAN 871029271 tvv VW 3C5827550B, samen € 59) en vandaag de veren uit- en weer ingebouwd. Het loshalen van de veren in de dwarsbalk is lastig: je moet aardig op gevoel pielen met een schroevendraaier om de veerklem los te krijgen. Mijn methode: achterbank neerklappen, van daaruit in de kofferbak gaan liggen, met een zaklantaarn langs de veer naar binnen schijnen (andere kant veer was toen al los en kofferbakdeksel stond door een balkje ondersteund open). Als je dan door het gaatje naast de veer (zie in de foto boven) kijkt kun je net een beetje zien wat je doet. Met wat geduld lukt het, waarna je de veer van de kogelpen kunt wippen. Een van de oude veren paste zo weer terug, de ander niet. Niet dat dat nodig was, maar het vertelde iets over de staat van de veren. De langste oude veer was zo'n twee mm korter dan de nieuwe, de kortste oude was zo'n 5 a 7 mm korter dan de nieuwe. Goede hoop dat het zin zou hebben, dus! Maar doordat de nieuwe veren langer waren moest ik een methode verzinnen om ze, iets ingedrukt, op de kogelpennen te drukken. Na wat puzzelen heeft het volgende gewerkt: aan de binnenkant van de kofferbak, boven de achterlichtunits heb ik een dwarsbalkje geplaatst (+/- 140 cm lang, vast laten houden door iemand die je even helpt). In de bak liggend heb ik tussen dit balkje en de kop van de veer een 'omgekeerde' lijmklem als spreider geplaatst. Van de lijmklem, zo een die je door een knijpende beweging kunt vastzetten, heb ik de bovenste klem losgeschroefd en onderop gezet, waardoor het een spreider was geworden. Door de kop van de veer goed op z'n plaats te houden en heel voorzichtig de klem verder te spreiden kon ik de veer iets indrukken en uiteindelijk de kom voor de pen krijgen. Kom op de pen gedrukt en hij zat! Andere kant idem dito gedaan. Toen de kofferbakdeksel dicht gedaan en de proef op de som genomen: met de afstandbediening de deksel geopend. Hoewel het vandaag 20 graden was ging de deksel nu beduidend beter open: je ziet direct dat er weer kracht achter zit. Bij het sluiten merk je dat ook duidelijk, dichtdoen door er een ruk naar beneden aan te geven lukt niet meer. Nu nog het interieur terugbouwen en dan is íe weer netjes. Overigens, voor het interieur zou ik beslist zo'n interieurdopjeswipper aanschaffen. Kostte me zes euro maar werkt goed, anders breek je zeker ieder klemmetje. Achteraf was het een lastig klusje maar dat komt vooral omdat je tijd kwijt bent om uit te zoeken hoe eea in elkaar zit en hoe je dingen moet aanpakken. Desalniettemin is het de moeite waard geweest en ik heb het vermoeden dat ik er ook het nodige mee heb uitgespaard. Overigens, mijn auto is van maart 2006 dus de veren waren precies 5 jaar oud (en duidelijk aan vervanging toe!). Bedankt voor jullie adviezen en ik hoop dat deze post ook een ander kan helpen. Robert
  4. Dank je Rober voor je duidelijke uitleg. Ik zal ´t van ´t weekend proberen. Is het trouwens realistisch dat de gasveren na zo´n vijf jaar verslechterd zijn? Met het huidige mooie en dus warmere weer gaat de kofferdeksel nl wel weer netjes omhoog. Eigenlijk zit ik dus momenteel een beetje te twijfelen of ik ze echt moet vervangen.... hoewel het bij lagere temperaturen toch echt zo is dat de deksel niet vanzelf omhoog gaat. Ik neem dan ook aan dat als ik er twee nieuwe veren in zet het wel weer goed gaat, ook in de kou. Of is dat nog maar de vraag?? Robert
  5. De kofferbakdeksel van mijn Passat 3C2 Sedan wil 's-winters niet meer vanzelf omhoog. 's-Zomers gaat 't nog net, maar de kracht is blijkbaar uit de gasveren dus ik wil ze graag vervangen. De bekleding van de linkerzijde heb ik er al uit en nu probeer ik als eerste aan die kant de gasveer te verwijderen. Aan de zijde van de deksel lukt dat wel, maar het andere (vaste) eind zit verborgen in een dwarsconstructie (zie rechts in de foto). Met geen mogelijkheid zie ik een toegang tot het bevestigingspunt waar ik met mijn hand doorheen kan. Kan iemand mij zeggen hoe ik de gasveer aan die kant los kan krijgen?? Alvast bedankt!
  6. Matthijs, Ik heb me wat verder ingelezen en neem aan dat je de FSE-box onder de bijrijdersstoel bedoelt. Is die zo 1-2-3 door een nieuwer, meer recent exemplaar te vervangen. Of moet er dan met VAGcom het eea omgecodeerd worden? En welke FSE zou ik dan moeten zoeken (partnr)? Dank voor je advies!
  7. Sorry, ik heb de Passat net 2 weken en ben er dus nog niet echt in thuis. Kun je me uitleggen wat je precies bedoelt? En is er in sat geval iets te upgraden?
  8. Hallo, Ik heb bovenstaande Pairing Adapter aangeschaft voor mijn Passat uit maart 2006 maar krijg 'm niet zover dat hij zich zichtbaar wil schakelen zodat ik mijn telefoon kan paren. De twee knopjes geprobeerd zoals boven beschreven, maar geen toontje dat hij zichtbaar wordt. Ook telefoontje op "knopjes-stuur" ingedrukt, geen toontje en niet zichtbaar voor bluetooth. Pairing Adapter geprobeerd in andere (1 jr oude) Passat; hier wel toontje en paren lukte prima. Heeft iemand een idee waarom de PA zich niet zichtbaar wil maken voor het koppelen met bluetooth? Dank! Robert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden