Goedemorgen,
Sinds vorig weekend ook trotse eigenaar van een Passat Variant V5 3BG.. Helaas na een kleine 1000 km stil komen te staan (met 109dkm op de teller) op de snelweg waar ik tot de conclusie kwam dat er een looprol was vastgelopen en mijn multiriem gehalveerd was in dikte (maar gelukkig nog wel heel!).. Naar de garage laten slepen waar de multiriem, looprollen, waterpomp en dynamopoulie zijn vervangen.
Vervolgens weekendje weg waar ik de volgende ochtend met een vrij irritante piep geconfronteerd werd.. ANWB gebeld om te vragen of ik verder mocht rijden, want na een rekening van dik 600eu had ik geen zin om hier een risico in te nemen door toch te gaan rijden.. Volgens de ANWB is het de Aircopomp, kon wel naar huis rijden.. Garage gebeld en waterpomppoulie vervangen zal rond de 150eu kosten..
Nu lees ik van alles over WD40 'en de piep is weg', maar ik vraag me af of dit goed is.. En als de piep dan weg is door de WD40, dan is er natuurlijk een kans dat de pomp vastloopt en weer alles in de soep draait (of zal dit dan niet snel gebeuren?)
Met warme motor inderdaad geen irritante piep meer, maar helemaal gezond klinkt het ook niet (soort rateltje, maar dit kan ook de ketting zijn..)
Wat is wijsheid? Mvgr Steven