Ga naar inhoud

kevin_wagenaar

Members
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kevin_wagenaar

Profile Information

  • Plaats
    Beek

kevin_wagenaar's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt voor het snelle reageren! Had ik niet verwacht met de kerstdagen Ik heb een limousine model. Maar het valt me wel in dat er soms water bij het slot naar buiten komt op moment dat de klep open gaat. Ik ga deze eens loshalen / meten. Accu is nog niet zo lang geleden vervangen. Als ik er iets anders op aansluit is er geen lekspanning. Ik vermoed dat het probleem dan ook niet in de accu zit maar ik hou het in mijn achterhoofd. De auto komt ongeveer na 10-15 seconden helemaal tot rust. Is het niet zo dat bij de nieuwere modellen dit een 10 minuten duurt? Dat terzijde hebben we de multimeter constant aangesloten gehad. (langer dan 10 minuten).
  2. kevin_wagenaar

    Lekstroom

    Beste forumleden, Ik heb al een tijd problemen met een lekstroom in mijn vw passat 2.3 v5 uit maart 2000. Iets trekt constant met een waarde 0,24 mijn accu om de 2 dagen leeg. Ik kan helaas niet achterhalen waar het probleem zit. Met de informatie vanuit het forum heb ik al een aantal dingen getest. Ten allen tijden hebben we de auto op slot gehad (inclusief alarm erop) en een voltmeter tussen de minpool van de accu en de min kabel geplaatst. Wat hebben we al getest: - Dynamo en startmotor uitgesloten door de plus kabel los te halen. - Diode brug van dynamo doorgemeten maar geen probleem kunnen ontdekken. - Lekstroom 0,24 doet zich voor op de + kabel die vanuit de accu het dashboard in gaat. - Zekeringen 1 voor 1 eruit gehaald. Hierbij zagen we dat bij 1 zekering 0,06 ampere terugnemen naar 0,18 A. - Comfort module los gehad. - ECU helemaal los gehad. - Kabel van trekhaak uitgesloten. - Radio los gehad. - Nokia oplossing voor telefoon helemaal uit de auto verwijderd ivm niet gebruiken. - W8 verlichting los gehad die ik zelf had ingebouwd. Uiteindelijk hebben we onder het stuur het dashboard weg gehaald. Hier hebben we de plus kabel gevonden en gevolgd die vanuit de accu het dashboard in komt. Deze komt op een soort verdeeldoos uit waar allerlei relais en zekeringen op zitten. De kabel die vanuit de accu komt hebben we los gehad. Hierdoor was de lekstroom weg. Kabel terug geplaatst en de kabels + relais + zekeringen die erop zitten 1 voor 1 los gehad (op eentje na. Deze was volgens ons van de airbag). Echter bleef de lekstroom aanwezig. Zijn er misschien nog zaken die wij over het hoofd zien. Ik lees wel iets van raammotoren (zijn deze niet gezekerd via de comfortmodule) en de aparte batterij van het alarm systeem maar zit deze ook op de 3b2? Tevens heb ik ook het probleem dat bij stationair draaien van de motor alle verlichting van zowel dashboard als koplampen gaan flikkeren. Dit kan natuurlijk de spanningsregelaar zijn maar deze ga ik nog een keer doormeten. Alvast bedankt voor het meedenken!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden