Ga naar inhoud

Smeerlap

Members
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Over Smeerlap

  • Verjaardag 21-08-1973

Profile Information

  • Plaats
    Oeffelt
  • Interests
    Xbox360, gadgets, auto's natuurlijk, koken.
  1. Smeerlap

    accu 2.5 tdi

    Mijn dank is groot!
  2. Smeerlap

    accu 2.5 tdi

    Hallo, De Passat is toe aan een nieuwe accu, alleen was ik benieuwd of iemand de lxbxh uit het hoofdje weet van de accubak? Het betreft een VW Passat 2.5 TDI 3BG uit 2003 en ik weet dat deze minimaal 85 Ah nodig heeft maar is een hogere Ah per definitie beter of zou het niets uit maken? Ik heb al een site gevonden van accu megastore en ze hebben genoeg merken staan maar mijn voorkeur gaat uit naar Varta of Bosch, het liefst met AGM technologie. Alvast bedankt,
  3. Hoi, Mooi weer vandaag dus wat shots gelost op mijn Daily Greenery Vorige week andere velgen gekocht, Dz Exklusiv Dz2 8.5j + 10j 18" 5x112/120 Et30 met Michelin's Pilots Sport. Voorbanden met 225/40/18 en achter met 255/35/18 Antonio nog bedankt voor de aanpassing van de automatische transmissie van old naar new strategy Loopt nog vlotter en gek genoeg wat zuiniger... Ook Oele bedankt voor het poetsen van de koplampen, ik kom nog bij je langs, misschien wel met een klant
  4. Ben naar de garage geweest om deze uit te lezen en er waren geen foutmeldingen of storingen. Ik ga je advies opvolgen en laat het je weten... Bedankt, Smeerlap
  5. Ja weet het haast wel zeker eigenlijk. Puur om het feit dat de remmen en remblokken nog in orde zijn. Niet heel erg lang geleden heb ik er een verlagingsset eronder geplaatst en sindsdien is het begonnen. Het is namelijk alleen linksvoor goed te horen, daar waar de homokineet ook is vervangen, waar naar mijn weten ook de ABS sensor zit. Kan alleen niet goed thuisbrengen waar deze zit namelijk Dat is een beetje mijn gok misschien dat deze vervangen moet worden of gereinigd moet worden. Ik ging er vanuit dat het misschien met de aandrijfashoezen had te maken maar dat bleek niet het geval... Smeerlap
  6. Wat ik eerder aangaf, als ik de rem zachtjes intrap en de auto bijna tot stilstand komt dan ervaar ik dit euvel. Je eerste zin:"Rem je altijd zo hard dan dat je ABS actief wordt"? is niet van toepassing. Het moment van remmen en bijna tot stilstand komen merk ik dat de pedaal meer naar beneden wordt getrokken als het ware zonder er nog kracht op uit te oefenen. Vandaar het krakende/trillende geluid.
  7. Hallo, Ik ervaar de laatste tijd dat mijn ABS van mijn 3BG Passat V6 TDI automaat uit 2003 veel herrie maakt, en dan bedoel ik als ik ga remmen en bijna bij stilstand van de auto dat de ABS behoorlijk kraakt en trilt. Dus bij bijna stilstand merk ik als ik de rempedaal zachtjes intrap (ABS in werking treedt) dat de rempedaal de trillingen/kraken doorgeeft. Remschijven en remblokken zijn nog niet aan vervanging toe maar slijtagesporen op de schijven zijn net voelbaar. Misschien de ABS sensor vies of aan vervanging toe? Wat zou de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor de info... Smeerlap
  8. Goh, das toevallig! Gaan we saampjes naar SKG dan? Lijkt me wijs als je deze kant op komt want we gaan dan binnendoor naar Lichtenvoorde, dus Kleve, Emmerich, bestemming bereikt... Tot strakkies, collega
  9. Klopt,op het Audiforum heb ik een joekel van een thread gezien over de 2.5 TDI's en er staat een hoop info op. Woensdag a.s. gaat mijn Passat naar de garage voor de nokkenassen/slepers en gelijk de distributieset erbij meegenomen dus komen we op een prijs van € 2600,- 2 daagjes werk. Heb gevraagd om tevens de EGR,pomptiming en verstuivers na te laten kijken. Al met al, een grote klus maar ik vind het de moeite waard om het te laten maken. Daarna gaat de Passat voor een Koni-setje en andere velgen maar dat is een ander verhaal...
  10. Ja heb ik, maar na enkele mailwisselingen komt het erop neer dat het bouwjaar de bottleneck is Vandaag naar Hans Weijs gereden in Elst (GLD) en die geven mij morgen of overmorgen uitsluitsel over hoeveel ik kwijt ben aan reparatie, er werd al een schatting gegeven dus dat laat ik maar even in het midden. Overigens wel gevraagd dat ze gelijk de distributieriem e.d. meenemen met de vervanging van de nokkenassen/slepers.
  11. Je mag van een auto verwachten dat deze een bepaalde (economische) levensduur moet hebben, motorisch op draaiende, slijtende onderdelen? Het is heel moeilijk om hier iets op internet te vinden en wanneer je aanspraak kan maken op een coulanceregeling juridisch gezien dus ik ga maar is bellen... Edit: Ik heb net gebeld met 2 verschillende VAG dealers en kwamen beide tot de conclusie dat ik niet in aanmerking kom voor een coulanceregeling simpelweg dat mijn Passat te oud is (2003), maar er was een mogelijkheid bij eigen dealer, voor een commerciële coulanceregeling. Bedankt.
  12. Tja, ik kan in ieder geval aantonen dat deze altijd st(d)ealer onderhouden is, dus ik weet verder niet hoe het juridisch geregeld is qua coulance of gedeelde coulance! Zou ik gewoon VW aansprakelijk kunnen stellen en gaan voor een gedeelde coulance'? Misschien mensen van hier die ervaring ermee hebben? Smeerlap
  13. Hallo, Ik heb allereerst de zoekfunctie gebruikt en heb redelijk veel gevonden,wie weet is het vergezocht maar is het misschien mogelijk om het op een coulanceregeling te gooien betreffende "slechte" nokkenassen van de V6 tdi? (motorcode AKN 2003) Is Volkswagen hier in gebreke geweest middels materiaalfout en/of keuze? Tevens heb ik verschillende garages gebeld over het vervangen van de nokkenassen en de distributieriem en de prijzen lopen redelijk uiteen van €1700,- incl. arbeidsloon (alleen nokkenas) tot €2900,- (nokkenas en distr. spanrollen e.d.) Ik heb ook de aanbieding gezien bij Hartogtuning. Maar ik wil het toch wat dichterbij bij huis zoeken (omg. Boxmeer) Mijn Passat heeft er ondertussen iets meer dan 202dkm gelopen. N.B. door het zeer warme weer hoor ik geen tikkend geluid en ook niet bij het starten/stationair lopen... Groet, Smeerlap
  14. Mijn grootste issue is tijd en geduld heb ik evenmin, zegt verder niks over mijn persoonlijkheid heur Ondanks dat ik wel de ruimte cq garage met smeerput(geen familie) heb ben ik waarschijnlijk genoodzaakt naar Grunn. uit te wijken of naar een carsystem-installateur... Smeerlap
  15. Jouw aanbod is (zeer) verleidelijk maar ff naar Grunn. rijden 2.5 uur reistijd en mijn drukke schema (gezin en werk) is dit voor mij zeer moeilijk te bolwerken. Tenzij je ook de homokineet kan vervangen van het linkervoorwiel Ik zal het nog beraadslagen... Alsnog bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden