Ga naar inhoud

classicliner

Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over classicliner

  • Verjaardag 11-05-1969

Profile Information

  • Plaats
    Enschede

Overige

  • Vagcom
    nog niet

classicliner's Achievements

0

Community reputatie

  1. @gurby; Kan me voorstellen dat je daar niet mee akkoord gaat, als het binnen de 8 jaar is en in Duitsland geeft men 100% coulance zou het m.i. hier ook moeten gelden. @petroman; Heb ik ook al overwogen, maar gezien de gemiddelde kwaliteit van Duits spuit-/en strakmaakwerk ga ik het eerst hier proberen. Duitsers smeren overal zo'n dikke laag plamuur op om de boel strak te krijgen dat er na een jaartje overal van die welvingen in gaan zakken. @IHC966; Val je misschien nog in die 70%. Ik ga eerst eens even bij een bekende van me langs die (focwa)schadehersteller is, die levert super kwaliteit en hij werkt nl. veel direct voor VAG-bedrijven en heeft misschien eerdere ervaringen met dit probleem. Bij Tourans schijnt dit probleem ook voor te komen heb ik gelezen. Als hij niets kan doen leg ik het probleem rechtstreeks in Leusden neer. Wanneer zij niets willen/kunnen kijk ik wel wat voor verdere stappen ik nog kan nemen. Vind het een aanfluiting voor een merk als VW dat na zo'n korte tijd (gezien de grootte van de plekken is dit niet iets van een paar maanden) al zoveel roest kan ontstaan terwijl ze al jaren prat op hun roestbescherming gaan. Heb diverse Golfjes 1 (cabrio) en 2 gehad die nauwelijks last van roest hadden, ook niet op hogere leeftijd. Heb thans ook nog een Golf cabrio van 1998 die ook al vol optische roest zit, dus volgens mij is het er de laatste decennia qua roestpreventie niet bepaald op vooruit gegaan. Zodra er verdere ontwikkelingen zijn laat ik het hier wel weten.
  2. Bovenstaand probleem is hier al meerdere keren ter sprake gekomen heb ik gemerkt door de zoekfunctie te gebruiken. Echter mis ik nog een ding. Ik lees overal dat de dealers/pon deze klacht vaak proberen af te wimpelen. Maar op de diverse fora bij onze oosterburen kom ik echter een andere afhandeling tegen door VW. Namelijk coulance regeling. 100% tot 8 jaar oud en 70% bij acht jaar en ouder. Zie hier en hier. Mijn 3BG van 10-2004 (black-magic met chromen dakrails) heeft dit probleem ook heb ik een aantal weken terug ontdekt. Minder dan 8 jaar oud dus momenteel. Het dak heeft volgens mij nog de eerste lak en dus zou ik qua Duitse maatstaven nog juist voor de 100% coulance regeling in aanmerking komen. Is iemand hier van jullie iets bekend deze regeling, maar dan voor de Nederlandse markt? Ik neem aan dat we binnen die 'eenheid' EU toch dezelfde garantieregels zouden moeten kennen? Hoor graag jullie bevindingen.
  3. Ok, dat is helemaal duidelijk. Dank voor de reacties!
  4. onderwerp is hier al vaker voorbij gekomen, maar ik kan op mijn vraag het concrete antwoord nog niet vinden. Bij mijn 3BG wil ik wel zo'n onderspoiler hebben voor de achterbumper. Maar dan eentje zonder gaatjes voor pdc-sensoren . bestaan die nou eignelijk wel of niet. En zo ja, wie heeft er zo eentje onder zitten en kent het exacte onderdeelnummer. Volgens een goede kennis van mij die bij het magazijn van de dealer werkt is de onderspoiler zonder pdc gaatjeswaarvan het nr. overal op internet staat (3B9 807 521 B41) gewoon een standaard ronde onderlip.
  5. Sinds een paar weken heb ik (wederom) een MFD G navigatiesysteem in mijn Passat ingebouwd. Wat mij opvalt is dat wanneer ik tijdens het rijden het toestel handmatig uitschakel de positie van het systeem als het ware blijft "stilstaan". Rijd ik daarna dus een aantal km's verder en schakel ik het toestel weer in dan staat de kaart dus nog op de positie waar ik de MFD heb uitgeschakeld. Het toestel springt vervolgens na een aantal km's rijden weer op de juiste locatie. Mijn vraag; hoort dit zo of zit er bijv. in de bedrading iets niet goed. Het lijkt me logisch dat een toestel de actuele positie onthoudt?
  6. mijn wisselaar lijkt kuren te hebben en omdat ik eigenlijk al nooit gewone cd's gebruikte overweeg ik aanschaf van zo'n apparaatje. Kost me net zoveel of minder dan een andere din-wisselaar. En dan kan ik een usb-stick gebruiken.
  7. Dank voor je reactie. Wat voor merk en type interface heb jij als ik vragen mag? Op ebay staan ze met bluetooth module voor zo'n 100 euro. Daar zat ik aan te denken. zie hier
  8. heeft iemand hier ervaring met deze apparaatjes? Kun je aansluiten op originele VW radio's en navigatiesystemen en daarmee worden usb sticks of sd-kaartjes gezien als een wisselaar. Evt. kun je er ook nog een bluetooth module bij kopen.
  9. zal de cd's eens even een keer bij m'n maat in de T4 proberen, die heeft ook mfd dacht ik. En een andere maat van me heeft in z'n 3C een mfd2, kan ik ook nog eens proberen. Anders ga ik denk ik op zoek naar een extra mfd zodat ik kan vergelijken.
  10. In de passat die ik vorige week heb gekocht zit een MFD waar ik een paar vraagjes over heb waar jullie hier wellicht antwoord op hebben. Ik heb dit forum al een beetje doorgespit maar een antwoord heb ik nog niet vinden. Ik had in m'n oude Passat een Becker Indianapolis Pro en in m'n Golf heb ik een Becker Cascade, ik ben dus wat dat betreft wat gewend qua navigatie en de snelheid daarvan. vragen: -zit er een service-menu op het toestel (met toets 3+6 kan ik maar een paar details zien) -kan ik het toestel op enige manier resetten (fabrieksdefaults) -het systeem gaat stotteren bij het (her-)berekenen van een route, vooral als ik al aan het rijden ben. Geluid van de radio wordt dan totaal onderdrukt (je hoort niets meer) alleen de navigatiestem hakkelt af en toe wat onvelledige tekst.Hoort dit zo? Ik gebruik gebrande cd's omdat ik niet eerder éen blaupunkt-cd ga kopen dan ik zeker weet dat de mfd in orde is. Anders ga ik toch weer terug naar Becker hoewel MFD veel mooier is om te zien. alvast bedankt!
  11. Voor mijn 3BG van 2001 werkt de tip van Jee13 prima. Ik kocht de auto met 2 klapsleutels waarvan er bij een de batterij (waarschijnlijk al langere tijd) leeg was. Na vervanging van de batterij reagerde de vergrendeling alleen nog op de middelste toets (achterklep ontgrendelen). Na het doorlopen van de handelingen zoals beschreven functioneert de afstandsbediening weer volledig. Bedankt Jee13!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden