Ga naar inhoud

Passat Variant 2007

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Passat Variant 2007

  • Verjaardag 19-05-1972

Profile Information

  • Plaats
    Hamont (België)

Passat Variant 2007's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt voor de reactie. Enige optie is Bluetooth uitschakelen indien ik de navi wil gebruiken... alles weer op zijn ouderwets en dan kunnen we weer een boete oplopen bij een binnenkomend tefefoongesprek. Nokia verkoopt leuke dingen maar dit is toch wel echt vreemd. Morgen mijn Nokia verkooppunt eens bellen. Wordt vervolgd !
  2. Hoi, gisteren de nieuwe Touch bluetooth adapter (3C0051435TA) afgehaald bij de VW-dealer. Deze past in mijn orginele telefoonvoorbereiding op het dash en is in combinatie met mijn RCD300. Werkt heel goed voor al het telefoonverkeer (perfect geluid via de RCD300/speakers) maar als de navigatiefunctie van de telefoon (Nokia 6210 Navigator) geactiveerd is valt heel de stembegleiding weg van de telefoon. Dus geen stem via mijn telefoon (wat de normale werking is bij bluetooth uitgeschakeld) en ook niet via mijn speakers. Alles is stil en ik krijg zelf geen afgekapte zinnetjes van mevrouw navi. In de handleiding van de telefoon kan ik er niets over terugvinden en in de handleiding van de Touch adapter evenmin. Iemand al zoiets meegemaakt en wat zou ik kunnen ondernemen? Bedankt voor de reacties ! Groeten, Rob.
  3. Mijn orginele uitlaat had idd de gebogen pijpjes van 50mm diameter zoals elke 1.9 TDI. Die zijn eraf geslepen zodat je op de einddemper enkel nog 2 pijpjes hebt en een bocht (als je die bocht er ook afslijpt kom je erg laag uit onder de bumper en dat vond ik niet mooi). Nieuwe eindstukken zijn in 60mm waarbij de linker 1cm korter is dan de rechter zodat de bumperlijn gevolgd wordt (is ook zo bij de nieuwe 2l TDI). In de nieuwe eindstukken heb ik een excentrisch verloop gelast van 50mm naar 60mm (zodat de nieuwe stukken dichter tegen de bumper komen). Alles netjes met de TIG in elkaar gezet en ook met de TIG op de orginele pijpjes gelast. Ik kan wel eens een detailfoto maken voor de liefhebbers.
  4. 4320 Deze 60mm uitlaatstukken zitten op mijn B6 1.9 TDI (met roetfilter zoals je ziet).
  5. Of hij al pekel heeft gezien zal mijn voorganger beter kunnen uitleggen. Wagen heeft 37.000 km gelopen in zijn geboorteland waarvan de helft van de kilometers in de winter. Indien hij geen pekel heeft gezien lijkt me de kwaliteit van het uitlaatstaal nog bedenkelijker dan ik al vreesde.
  6. Ik heb een roestende uitlaat op mijn Passat 2007!? Het is het hele buizentraject voor de einddemper dat er aangetast is door de roestduivel. Het gaat om "pitting" of wat ze ook "putcorrosie" noemen, dat is een plaatselijk zeer intense aantasting van het staal waardoor je putjes kan krijgen door de uitlaatbuis. Vermoedelijk heeft de "pitting" te maken met de orginele roetfilter die bij regeneratie de temperatuur van de uitlaat flink omhoog jaagt (en dat in combinatie met winterse pekel op de wegen). Het is echt geen gezicht en ik heb het vermoeden dat de levensduur van de uitlaat vrij beperkt is. Iemand ervaring met de 3C-B6 met roetfilter en al een winter gereden? Ik heb nu 47.000Km op de klok waarbij er 1 winter in Duitsland is gereden (autostrade omgeving Trier). Je kan toch wel verwachten dat de materiaalkeuze (en er is zeker een betere keuze te maken) beter afgestemd is op deze (normale) omstandigheden. Alvast bedankt voor de reactie's? Rob
  7. Wagen: Passat 3C Variant 1.9 TDI 105Pk DPF met handbak Bj. 2007 -Gemiddeld verbruik van 1/18,2 of 5.5 l/100 bij woon-werk verkeer (50km enkel) -Vakantietrip naar Frankrijk (1000km enkel, 4 inzittenden en Cruisecontrol op 140Km/h) 1/16,9 of 5.9l/100km. Geen dakbox of fietsendrager maat wel afgeladen vol. Mooi verbruik dat ik vroeger bij lange niet kon halen met mijn eerdere Golf V 1.9 TDI met DSG.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden