Ga naar inhoud

hans71

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over hans71

  • Verjaardag 09-01-1971

Profile Information

  • Plaats
    weert

hans71's Achievements

0

Community reputatie

  1. als je net onder eindhoven niet te ver vindt, ben je van harte welkom om 'm hier eens uitgebreid aan de tand te voelen. Bij mij zit ie er nu een aantal weken in.
  2. op pioneer.nl heb ik gisteren de nieuwe software gedownload. Veel problemen zijn opgelost, maar enkele blijven bestaan. Zo vind ik de stem met tts nog steeds onduidelijk en heb ik alweer de medling gehad "neem de 20e afslag" op een rotonde!! Ze houdt nu wel rekening met de files en berekent keurig een alternatieve route. Verder onthoudt ze nu ook waar ze was gebleven als je de motor afzet. De kwaliteit van de parrot blijft m.i. ook nog ver achter. Ik had hier echt meer van verwacht. Ondanks mijn puntjes, blijf ik het een prachtig apparaat vinden. Maar voor potentiele kopers vind ik het wel iets om rekening mee te houden en navraag te doen bij aankoop.
  3. Alpi, goede keuze. Ik begreep dat de nieuwe apparaten al met nieuwe software worden uitgeleverd. Als je 'm erin hebt zitten ben ik wel benieuwd naar de software versie. Wil je deze hier posten? Probeer ook eens de stem Marijke met TTS. Hier zat de fout in dat ze linksaf riep terwijl het pijltje en de goede richting rechts was.
  4. hoi jacco, kijk ook eens naar de pioneer navgate 900. Ik heb deze nu ook en hij bevalt goed, (ondanks wat nog niet opgeloste aanloopprobleempjes). Zit standaard dvd op, USB aansluiting en sd aansluiting. Ook mogelijkheid om je ipod op aan te sluiten (inclusief bediening op radio en afbeelding hoesjes!). Makkelijk 2e schermen op aan te sluiten. Fijne is ook dat de navigatiekaarten op een geheugenkaart staan en je dus alles tegelijk kunt gebruiken.
  5. Nee, het front is niet afneembaar. Wel kun je een geheime code invoeren die je moet invoeren als ie spanningsloos is geweest. Na 2 dagen komen ook de eerste early bugs eruit: Als je een afslag naar rechts krijgt, roept ze leuk dat je naar links moet over 800 meter. Visueel geeft ze wel een pijl naar rechts aan......
  6. U vraagt wij draaien: http://www.pioneer.nl/images/products/carnavigationpackage/pioneer/vw_passat_tdi_medium.jpg
  7. Mijn weekend is weer vol: vandaag is m'n nieuwe pioneer navgate 900 http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20/241/AVIC-F900BT/index.html ingebouwd. Mijn eerste reactie: perfect toestel. Alles erop en eraan. Alleen het opstarten duurt erg erg lang. Meer dan 1 minuut wachten als het contact aangaat. Verder valt het me op dat hij veel gesproken instructies geeft. In ieder geval veel meer dan m'n vdo-dayton systeem. Pairen met m'n HTC touch gaat goed. Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik ook alweer via bluetooth m'n contacten kan verzenden.
  8. Dit zijn ook de overwegingen die ik heb gemaakt. Ik heb een bevriend assurantiekantoor gebeld en hij vertelde me dat op de polis een bepaald aantal KW's staan. Als de verzekering merkt dat de auto getuned is, zullen ze waarschijnlijk weigeren om te betalen. Je kunt dan zelf gaan vechten om aan te tonen dat het daar niet aan ligt (onmogelijk volgens mij). Het melden aan de RDW, of zelfs laten keuren doet niet terzake. Als je verzekeringsmaatschappij het goed vindt en je dit schriftelijk bevestigd ben je verzekerd. Theoretisch zou je dan wel een conflict kunnen krijgen met de overheid, maar dit is altijd op te lossen. (in verhouding kleine bekeuring/terugzetten). Een schade kan vele malen hoger zijn. Niemand hoopt het, maar als je een voetganger blijvend in een rolstoel rijdt, reken dan maar op minimaal 100.000 euro. Vergelijk het met het niet dragen van de gordel: als je dan aangereden wordt (niet jouw schuld) betaalt de verzekering van de tegenpartij toch minder uit: zelf risico genomen. M.i. heb je dus een aantal keuzes. geringe vermogenswinst: weinig risico (maar ook weinig fun). Grote vermogenswinst: niet doorgeven en ontdekt worden--> probleem. Je kunt je afvragen hoe groot de kans is dat ze erachter komen, ik weet dus niet of een technische keuring van de auto bij een zwaar ongeluk standaard is. (zwaar ongeluk = veel schade)
  9. Uit een Engels onderzoek is gebleken dat het merendeel van de mensen die hun auto tunen of op enige wijze modificeren, dit niet kenbaar maken bij de verzekering. Dit kan tot gevolg hebben dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert in geval van een ongeluk of schade. De verzekeringspremie is immers mede gebaseerd op het vermogen van de auto. Uit het onderzoek blijkt tevens dat één op de vijf personen niet eens op de hoogte is van het feit dat de verzekeringsmaatschappij moet worden ingelicht. Ook in Nederland geldt dat de verzekering moet worden aangepast indien de auto wordt getuned of gemodificeerd. Ook ik speel met de gedachte om te laten tunen, maar vroeg me af of er consequenties zijn voor de verzekering en wie van jullie dit dan doorgeeft? (Of niet te hopen: ervaring heeft met tunen en schade (aan derde of total loss) en verzekering)
  10. Vandaag wezen kijken naar de Navgate. Op papier goed en prima model. Nu alleen nog even uitzoeken wanneer deze op de markt komt. De verkoper had het over juni en zei er al bij dat hij maar een aantal exemplaren kreeg... Op hoop van zegen dan maar: vandaag (27 mei) besteld. En nu maar wachten en wachten en wachten
  11. Binnenkort is het dan zover: M'n 'nieuwe' passat station uit 2006 met 200 pk'tjes. Ik heb alleen 1 probleem: de vorige gebruiker heeft de navi/audio eruit gehaald, een groot gat is het gevolg....en hier moet dus wat nieuws in. Ik heb nu een ms5000 navi van vdo en het grote scherm bevalt goed, dubbeldin zou dus fijn zijn. Op internet kom ik eigenlijk alleen de avic d3 tegen. Is dit nu de beste keuze of weten jullie wat mooiers? Er zit een vaste mobiele telefoonaansluiting in, maar deze is voor nokia, terwijl ik een htc touch heb. Bluetooth op de navi is dus niet verplicht, met twee telefoons lukt het ook wel. oh ja, van m'n baas mag het nieuwe speeltje max 1750 euro kosten... alvast bedankt voor jullie adviezen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden