Ga naar inhoud

zijruiten achter vervangen


Bassie

Aanbevolen berichten

Oom agent was laatst zo aardig om me aan te houden en mij te bekeuren voor mijn TE donkere voorste zijruiten..

 

hij kon mij vetellen dat dat 75 euro koste en dat ik mijn kenteken op het politiebureau kon laten liggen, daar moest ik namelijk heen rijden...

ik kon hem nog wijsmaken dat de ramen gecoat waren :D dus ik hoefde daar niet aan t "klussen" om de ramen weer folievrij te krijgen..

Ik heb direct de volgende dag 2 nieuwe voorste zijruiten opgehaald en er in gezet.. ik stond s'avonds al op de Sontweg in groningen bij het politiebureau om de ramen te laten zien.. de agent vond dat hij zijn tintmaster niet nodig had omdat hij zo wel kon zien dat t goed was..

daarom kreeg ik mijn kenteken weer terug..

 

nu rij ik al een tijdje met de voorste ramen weer blank en mijn achterste nog zwart, maar dat vind ik dus echt niet mooi.. word een beetje grijs kentekenachtig zeg maar.. ik heb dus ook 2 nieuwe zijruiten voor achterin opgehaald..

ik heb dat ff bekeken en kom ik tot de ontdekking dat achter niet zo makkelijk gaat als voor..

 

kortom: ik weet niet hoe dat moet :?

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn achterste zijruiten eruit krijg en de nieuwe er weer in?

 

Alvast hartstikke bedankt!

Groeten Adriaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier wat aan.

 

 

Zijruit uit- en inbouwen (Limousine)

1 - zijruit

q voor het uitbouwen eerst bovenste bekleding B-stijl, bovenste bekleding C-stijl, bekleding D-stijl en afdekking van gordeloprolautomaat uitbouwen → Subhoofdstuk

q zijruit eerst met de tapeinden in de centreerboringen plaatsen

2 - centreerboringen

3 - kraagmoer

q 2,5 Nm

q aantrekmoment beslist in acht nemen

4 - tapeind

post-3191-1423822536,3556_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom: ik weet niet hoe dat moet

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn achterste zijruiten eruit krijg en de nieuwe er weer in?

 

Duidelijk aangeven he wat je wilt. :wink:

 

 

Achterportier

Portierruit uit- en inbouwen

 

 

‒ → Portierruit naar beneden draaien.

‒ Afdekkingen (driehoekige afdekplaten binnen en buiten) uitbouwen.

‒ Ruitgeleiding -1- losschroeven en naar boven uit ruitschacht verwijderen.

‒ Portierruit van ruitmechanisme losschroeven.

post-3191-1423822540,2304_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterportier

Ruitmechanisme uit- en inbouwen

 

 

‒ → Portierruit van ruitmechanisme losschroeven.

‒ Portierruit omhoogschuiven en vastzetten (b.v. met plakband).

‒ Bouten eruit draaien en ruitmechanisme verwijderen.

‒ Bij elektrisch ruitmechanisme stekerverbinding losmaken.

Aanwijzing:

 

portierruit aan ruitmechanisme monteren => blz. 58-

post-3191-1423822540,2773_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er ook iemand een uitleg hoe je dat bij een 3BG doet?

er zitten geen hand slingers.

 

en mijn slot werkt niet meer electrisch :cry:

 

ik weet alleen niet wat ik moet doen als ik die ijzeren plaat tegen kom kan ik die zo los schroeven of knalt dan die ruit naar beneden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

hallo,

 

van de achterste ruiten zit met niet met een bout vast.

je haalt eerst de voorscherm eraf let op de bedrading van je ramen, verlichting en evt. je boxen.

je kan de raam naar beneden laten komen tot op de hoogte van de gat. daar kijk je tegen een witte busje aan daar kan je de middelste gedeelte ervan eruit drukken wel voorzichtig het is redelijk zacht materiaal. als dat gelukt is dan kan je de buitenste gedeelte er ook uit drukken en de raam zit los. het is wel ff vissen naar de busjes maar dat komt wel goed.(de busjes zitten namelijk door de raam heen want er zit een ronde gat onder in de raam.

maar voordat je de raam los maakt is het wel beter dat je 1 of beide raam stijlen los maakt en daarvoor moet je eerst de raam rubber los trekken en de raam stijlen zijn bevestigd met 3 schroefjes. zo maak je de ruimte om de raam voorzichtig uit de deur kan halen.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden