Ga naar inhoud
  • 0

Radiateur vervangen


appie1982

Vraag

Hallo iedereen,

 

ik heb (een door de garage vastgestelde) lekkage aan mijn radiateur van onze Passat. Deze zal dus moeten worden vervangen. Nu ben ik redelijk handig en lijkt het me een leuke uitdaging om hier een dagje aan te spenderen (en geld besparen, garage vraagt ongeveer €500). Het lijkt me redelijk recht door zee: voor bumper verwijderen, kvs aftappen, radiator los maken, verwisselen, vullen, terugbouwen. Heeft iemand hier wellicht een handleiding van of tips over? Alvast bedankt!

 

Groet,

 

Albert  

aangepast door appie1982
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom haal je de bumper eraf dan? Kan gewoon zonder fans eraf halen en losschroeven laatst nog gedaan voor de intercooler te vervangen. Is goed te doen denk max 2uurtjes bezig ik heb wel een brug maakte het wel stuk makkelijker heb je daar beschikking over?

Is zeker heel goed te doen en je bespaard dan zon 400euro gok ik

aangepast door Postie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo @@Postie,

 

dank voor je reactie. De bumper er af halen was wat de garage zei dat ze moesten doen. Ik ben er zelf nog niet verder in gedoken. Ik heb helaas geen brug ter beschikking. De bevestigingsbouten zijn dus redelijk makkelijk bereikbaar zonder dat de bumper eraf gehaald moet worden? 

 

Groet,

 

Albert 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het toen niet zelf gedaan, maar door een bekende en ik heb mee gekeken.

 

Het is inderdaad vrij simpel zelf te doen, en de voorbumper moet je gewoon late zitten hoor. Zonder als die nog eens beschadigd zou raken.

Voorkeur is toch wel een brug aangezien je ook aan de onderzijde moet zijn.

 

Wellicht een idee om naar een doe-het-zelf garage te gaan, huur je voor een paar uurtjes een brug en mocht je echt iets niet weten of qua gereedschap niet hebben kun je dat daar vragen cq huren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden