Ga naar inhoud
  • 0

irritant gepiep


TjeuRoberts

Vraag

Hallo,

 

Van de week reed ik terug van het werk naar huis met de ramen open. En opeens hoorde ik een zeer irritant "gepiep".

Dit geluid kwam van onderuit de auto. Het is echt een goedkoop piepje. Eerst dacht ik aan de bodemplaat. maar vorige week heb ik de auto opgekrikt gehad vanwege mijn eerdere topic van de tok tijdens het remmen. Hierop werd mij gezegd dat ik naar de draagarmen moest kijken/voelen hier heb ik naar gekeken en de rubbers gecontroleerd maar kon geen rare dingen ontdekken. Toen heb ik ook naar de bodemplaat gekeken deze was flink gehavend maar als ik erop duuwde links en rechts dan hoorde ik dat piepje niet zoals op de weg.

Iemand enig idee of zal ik het toch bij de bodemplaat moeten zoeken.

 

Groet Tjeu

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gisteren toch eens serieus gezocht naar de oorzaak van het piepen.

De bodemplaat weer opnieuw vastgezet maar dit was het probleem niet. Wel merkte ik op dat wanneer ik rustig rij en gas geef ik geen pieped geluid hoor maar zodra ik het gas loslaat is het direkt daar. Ook als ik de auto laat uitrollen is het gepiep er. zodra ik dan weer gas geef is het meteen weg.

Zelf ben ik nu aan het denken aan de uitlaat. Als deze vanaf de motor komt zit er een compensator met een stalen met "ijzerdraad" geweven huls eromheen.

Deze is ook flink gehavend. kan het zo zijn dat de losse draadjes hiervan langs de hitteschilden schuren?

Het is echt een zeer vervelend geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de wagen stilstaat en stationair loopt hoor ik het niet. Ook niet als ik wat gas geef.

Als ik gas geef tijdens rijden is het er ook niet. Alleen als het gas los is en de wagen rolt. Dus als er in principe geen kracht op de motor is.

gas geven en rijden-geen piep

gas los en rollen-meteen piepen

als ik in zn 1 of 2 rijd met de koppeling los en ik geef gas en laat los en geef weer gas en laat weer los tijdens rijden dan iedere keer bij gas los piepen.

 

tja het is moeilijk uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden