Ga naar inhoud
  • 0

Dashboard verlichting regeling (dimmer)


Dazzler

Vraag

Hoi,

 

Ik heb hetvolgende probleem bij m'n 3B6:

 

Verlichting van het dashboard (dus tellers, maar ook verlichting van de schakelaars, clima control enz..) flikkeren soms. Net een kerstboom, ze flikkeren ook niet allemaal gelijk aan en uit, maar soms knippert de verlichting van de tellers, dan weer de clima,... ook gaan ze soms fel branden, dan weer gedimd...

 

Ik had al gemerkt dat als ik tijdens dit probleem aan de "dimmer" draai (dat wieltje links naast het stuur om de felheid van de verlichting te regelen) het probleem stopt, of te verhelpen is (maw, in bepaalde dimstanden is het een echte discotheek, in andere dimstanden blijft alles stabiel branden.

 

Dus ik dacht: slecht contactje of stof in deze dimmer (zal wel een potentiometertje zijn?)

 

Sinds kort is het probleem enorm toegenomen, veel frequenter dan voorheen. Ik merkte dat draaien aan de dimmer niet meer hielp. Gek genoeg kan ik met de dimmer ook de felheid van de verlichtig niet meer regelen: zowel op min als op max brandt de verlichting even fel (tensminste op de momenten dat ze brandt)

 

Dus mijn gedacht is, deze dimmer is defect. Wel vreemd dat teller verlichting en knopverlichting en clima verlichting niet altijd allemaal gelijktijdig knippert of even fel brandt (soms brandt tellerwerk op max terwijl clima om min brandt) maar goed, kan mss een dimmer met meerdere uitgangen zijn?

 

Nu mijn concrete vraag:

- kunnen deze symptomen effectief het resultaat zijn van een defecte "dimmer" ?

- hoe noemt dit of kent er iemand het juiste part nummer van deze dimmer ? (maw draaiwieltje om helderheid van instrumenten te regelen, met ernaast een wieltje om de stand van de koplampen te regelen)

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden