Ga naar inhoud
  • 0

VagCom...blablabla !


vwpassie

Vraag

L.S.

 

.... door mijn niet aflatende nieuwsgierigheid voor diverse onderwerpen op de fora van deze site, ben ik geïnteresseerd geraakt in het fenomeen VagCom. De tegenwoordige ICT-hulpjes bij diagnose en onderhooud van de tegenwoordige auto's. Ja, computertjes en electronica alom in autoland. Weet nog goed dat ik "vroeger", in mijn jeugd :?:roll: aan mijn auto's sleutelde en een stroboscooplamp, voelermaatjes en nog wat ongein terbeschikking had. Wat een tijd !!! :embarassed:

Tegenwoordig dus een laptop, software en een kabeltje en natuurlijk een aansl punt in de auto !

 

Om een lang verhaal kort te maken...........ik ben dus opzoek naar dergelijke atributen !!!!!

 

Vraag 1. Welke datakabelaansl (type) heb ik nodig voor gebruik op mijn Passat Variant 1.6, bj 1997.

 

Vraag 2. Ik ben in het bezit van een laptoppie, maar hoe kom ik (voordelig) aan de software van VagCom ? Of moet ik persé een cpl set aanschaffen ( software en kabel ) ? Of is miss een handheld diagnose computer een oplossing ?

 

Nou ik zie de reacties met spanning tegemoet, vast bedankt !

 

Mvg, Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou in elk geval niet zo'n universele handheld computer nemen. Mijn zwager heeft ook eens zo'n ding gekocht voor z'n Mercedes. Toen hij hem aansloot: ERROR. Toen hebben we hem in mijn Passat geprobeerd, want hij zou dat ding in elke auto kunnen gebruiken, resultaat: ERROR. Ook heeft hij hem nog geprobeerd in de Opel van z'n buurman met hetzelfde resultaat. En daarbij, die dingen zijn vaak alleen voor het resetten van foutmeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
L.S.

 

.... door mijn niet aflatende nieuwsgierigheid voor diverse onderwerpen op de fora van deze site, ben ik geïnteresseerd geraakt in het fenomeen VagCom. De tegenwoordige ICT-hulpjes bij diagnose en onderhooud van de tegenwoordige auto's. Ja, computertjes en electronica alom in autoland. Weet nog goed dat ik "vroeger", in mijn jeugd :?:roll: aan mijn auto's sleutelde en een stroboscooplamp, voelermaatjes en nog wat ongein terbeschikking had. Wat een tijd !!! :embarassed:

Tegenwoordig dus een laptop, software en een kabeltje en natuurlijk een aansl punt in de auto !

 

Om een lang verhaal kort te maken...........ik ben dus opzoek naar dergelijke atributen !!!!!

 

Vraag 1. Welke datakabelaansl (type) heb ik nodig voor gebruik op mijn Passat Variant 1.6, bj 1997.

 

Vraag 2. Ik ben in het bezit van een laptoppie, maar hoe kom ik (voordelig) aan de software van VagCom ? Of moet ik persé een cpl set aanschaffen ( software en kabel ) ? Of is miss een handheld diagnose computer een oplossing ?

 

Nou ik zie de reacties met spanning tegemoet, vast bedankt !

 

Mvg, Henk

 

 

Ik heb inmiddels een VAG KKL-USB kabel besteld bij PagerShop.nl !

Ben zeeeeer benieuwd.......!!! :?::?::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden