Ga naar inhoud

VWmaniac

Members+
  • Aantal items

    202
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VWmaniac

Profile Information

  • Plaats
    Hardenberg

VWmaniac's Achievements

0

Community reputatie

  1. Als dat weg zou lekken via de retour moet je dat toch weer terug zien in het filter ? Het filter is namelijk netjes schoon, heb daar de afgelopen keer, na al langer te hebben gezeten dan de interval, goed naar gekeken en het filter was wel vuil, maar in normale vorm en niet versmeerd of olieresten erin zoals ik wel is heb gezien bij andere TDI's De auto is net terug van de specialist en hij rijd en start al stukken beter en loopt mooi vol en rond, eerder nagelde hij nog wel is maar dat doet ie niet meer.
  2. We gaan het meemaken. Als een verstuiver z'n druk laat lopen dan duurt t starten ook langer. Als je kop dusdanig is uitgeslagen zou je oliepeil ook moeten stijgen, maar dit is niet het geval. Laatst nagelde hij ook even heel kort.
  3. 1.9tdi bxe 112.000 riem 197.000 riem, vliegwiel met koppeling. 201.000 verstuiver 1e cilinder, gloeispiraal 3e cilinder, remblokken achter. Nog geen gezeik met tandempomp of iets gehad. Auto doet verder goed z'n best.
  4. Nou ik heb nog eens lopen spitten en heb de verstuiver corrigeer waardes bekeken samen met een VW specialist en er bleek toch 1 verstuiver kapot.... maandag word ie gemaakt
  5. Hij start als een malle in het rond.... startmotor is al vervangen door een Valeo 2KW Het is nog een passat met een 1.9 motor... de tankpomp gaat toch vaak stuk bij de 2.0 ?? En idd zoals Martijn V O zegt, daar zat ik ook al aan te denken maar dan moet dat toch continu zijn en niet pas na 5 weken goed rijden ? Het brandstoffilter is wel vervangen de laatste grote beurt, maar daarvoor deed ie het ook al. Toen is ook de kabelboom in de kop vervangen omdat dit ook een oorzaak zou kunnen zijn en het vaker voorkomt.
  6. Goedenavond mede Passat rijders ! Ik heb hier wederom een vaag probleem. Onze Passat, 3C, 1.9tdi BKC motor had in het begin de neiging vaak niet te willen starten. Het vliegwiel maakte iets lawaai, alles vervangen, tezaam met de d-riem. Na dit allemaal te hebben vervangen was het probleem nog steeds aanwezig. De startmotor is vervangen door een goedkoop ding, afijn, probleem niet verholpen, Toen een dure gemonteerd van Valeo en een week op 4 a 5 ging het super !, mooi lopen en niks geen gedoe. Wel vernam ik vlak na het starten dat ie iets schudt.... maar ving dat goed op en liep daarna als een trein.... tot vanmorgen vroeg.... Laaaaaang starten, 15x geprobeerd ofzo... gaf zelfs al aan dat ie geen oliedruk meer had wat wel normaal is na zo lang starten. Uiteindelijk liep ie weer en heb net 3 of 4 keer ff geprobeerd maar direct aanslaan. Wel schudde ie ff lichtjes maar liep gewoon netjes daarna. Iemand die dit ook eens heeft gehad ? Heb al vanalles geprobeerd en gedaan maar ik zit eigelijk een beetje met m'n handen in het haar...
  7. Oke ik zal het even duidelijk uitleggen je draait de onderste stop en die voor op de bak eruit, vervolgens demonteer je de luchtfilterhuis, en dan de schakelmechaniek naar beneden te drukken. Daar naast zit een lipje die je in kunt drukken en naar je toe kan draaien zodat de schakeltoren ingedrukt blijft staan. Vervolgens draai je onderin de rechter astap naast het VW logo eruit, waar ook een vracht olie uit komt lopen. Dan draai je de onderste en bovenste stop er weer in, evenals de astap met nieuwe rubber O-ring Het palletje om de schakeltoren te ontgrendelen draai je weer terug zodat alles weer kan bewegen Je demonteert je achteruitrijlicht schakelaar om vervolgens via die boring de bak weer te vullen met 1,7l 75w90 Zo instrueert mijn handleiding dit.
  8. Ze hebben het erover dat ik de achteruitrijlicht schakelaar eruit moet draaien. Daar een slang met trechter op en dan 1.9 liter olie erin doen
  9. Nee is absoluut niet het vulgat.. Er moet 1.7l olie in en dat gooi je erin via de boring van de achteruitrijlicht schakelaar. Ik heb de complete handleiding hier dus is misschien wel leuk als how to ??
  10. Het is gelukt ! Wel een ingewikkeldere methode dan de meesten beschrijven.... De stop voor op de bak is dus niet om te vullen maar puur en alleen om te peilen !!
  11. Hallo,, Ik ben mijn bakolie aan het verversen maar heb een probleempje... heb de stop onder op het differentieel eruit gedraaid en de olie eraf laten lopen Nou zit er op de voorkant van de bak ook een stop, die eruit gedraaid en ook daar kwam best veel olie uit.... Nou wil ik hem weer vullen maar er kan iedere keer maar een klein beetje olie op omdat het er dan weer uit komt lopen.. Wie o wie heeft hier ervaring mee ? Hij staat nu op de brug en moet er zo weer af omdat ik er mee naar huis moet
  12. Problem solved ! de ECU was kapot... nieuwe opgescharreld in duitsland en hij liep direct ! scheelt 'n bult geld, een nieuwe in vergelijking met een goeie gebruikte
  13. 't schijnt toch dat de dealer er wat vanaf weet, omdat ze opgestuurd konden worden naar ABT om te kijken of er iets loos is.. iig word er gekeken hoe we hem het snelst aan de praat krijgen, word eind van de week pas weer..
  14. Geeft niks haha misschien zit ik ook wel fout hoor.. maar dat heb ik meegekregen
  15. jep dat vond ik ook... maargoed hij is in goede handen nu.. Er word nog wel degelijk gesoldeerd dacht ik hoor.. maargoed deze is uit mekaar geweest en door ABT gechipped
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden