Ga naar inhoud
  • 1

Sludgeprobleem 1.8T (wegvallen oliedruk)


ron1965

Vraag

EDIT 3V: zie voor dit probleem ook onder andere de volgende topics:

viewtopic.php?f=109&t=16799

viewtopic.php?f=109&t=27166

viewtopic.php?f=109&t=27197

viewtopic.php?f=109&t=26822

 

voor de diverse alternatieve oliefilters voor de 1.8T zie o.a. dit topic:

viewtopic.php?f=109&t=14517

 

Hallo,

Na het vele lezen hier op het forum over de black sludge toch ook maar effe gekeken onder de olievuldop.

En bij mij dus ook zwarte troep erin.

De olie is volgens mij ook een longlife.

Aangezien ik nog garantie heb op de auto kan ik dit dan tegen de dealer vertellen en moet hij hier iets aan doen?

Ik heb de auto nog niet zo heel lang en nog niet zoveel km gemaakt.

De dealer waar ik hem gekocht heb verkoopt alleen audi en vw en bestaat al heel wat jaren(zal er dus ook wel verstand van hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou mijn bolide is ook ten prooi gevallen aan slush problemen. Helaas op de Brenner in Oostenrijk.

 

Nu is de auto onderweg naar Nederland met Logix omdat er nog garantie op zit en de garage zelf de schade wil inspecteren en repareren.

 

Zodra ik meer weet post ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het zelfde gehad vlak na München. 40 graden bergop geen oliedruk. Oorzaak kapotte oliepomp. Deze laten vervangen inclusief oliefilter en dergelijke. Bij terugkomst in Nederland distributieriem, waterpomp en dergelijke laten vervangen. Met andere woorden de Passat blijft nog wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi, man. Ik had een een I40 van hiundai ding. Beste auto hoor, maar wat een slecht zicht. Echt kleine voor- en achterraam.

 

Nou ik heb de Passat weer terug en het is een wereld van verschil. Bij het opschakelen met de automaat valt de motor niet meer terug in toeren, tevens heb ik het idee dat de motor soepeler loopt.

 

Ze hebben de carterzeef schoon gemaakt en de motor gereinigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry dat ik het zeg, maar longlife olie is echt onzin. Dit is alleen een "kostenbespaarend" praatje voor klanten of lease maatschappijen.

 

Hoe langer olie in de motor zit, des te meer hij vervuild en de dopes in de olie slechter hun werk doen waardoor vocht in de olie een grote boosdoener word.

 

Nieuwe olie in een "vuile" motor heeft ook geen zin, tap de nieuwe olie maar eens na een paar km af. De olie zal al weer zwart zijn.

 

Bij black slugde raad ik motor flush aan. Een garage in de buurt die zaken doet met Forté reinigings middelen kan je er alles over vertellen.

 

En geen longlife meer aub, gewoon iedere 15.000 nieuwe olie ( geen aldi, kruidvat, enz enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hoor Passanten,

 

ik had het ook met mijn 1.8T

Toevallig had ik dit onderwerp gelezen en de week erop gebeurde het bij mij...

oliedruk valt weg... lichte paniek, omdat je een melding krijgt dat je meteen je motor moet uitzetten!

Ik dacht: Fuck... sludgeprobleem... forum...

 

Stond ik ergens in 'the-middle-of-nowhere' in Friesland... ik wist alleen niet of ik door kon rijden, dus toch ff ANWB gebeld.

Ik vertelde hem het Sludge-euvel aan de beste man, maar deze zei dat hij hier nog nooit van gehoord had.

Ik kon toch verder rijden, maar dan wel meteen een garage opzoeken. Gelukkig zit mijn stiefvader bij een autoknutselclub en kon ik hem daar op de brug zetten. Eerst een grotere oliefilter gekocht, wat dikkere Kroon olie en wat Flush.

Flush er in en wat omrijden naar de knutselclub. Oude olie er uit doen en zag dat het al een tijd niet was ververst. Ik had het meteen bij aankoop moeten doen, maar dat weet ik nu...

Oliefilter geplaatst en nieuwe olie erin, hoppa!!!

Zoemt weer soepeltjes over de snelweg.

 

Gelukkig was ik op tijd, dankzij het Forum!!!!

post-22342-0-21546100-1430478231_thumb.jpg

post-22342-0-41816300-1430478244_thumb.jpg

post-22342-0-98026100-1430478256_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eh, nee... :neutral:

ik zal daar eens naar kijken.

 

tx voor de tip!

 

ps: hoe maak ik deze schoon?

Wat was de KM -stand?  Niet dat de stand veel zegt , maar lees over het algemeen dat deze problemen optreden zo rond de 170.000 en 180.000 km.    Ik sta nu op 155.000 en ik denk dat ik (preventief) bij de volgende beurt de zooi laat nakijken/reinigen. :smile:

Overigens, Oliewissel doe ik iedere 10.000 km en tank altijd eur98.   :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier helaas ook mee te maken gehad. De ANWB moest ook ter plaatse komen. 

Er staat wel degelijk in de computer van de ANWB dat dit een veel voorkomend probleem is en er wordt daarin ook duidelijk afgeraden er nog een meter mee te rijden.

 

Alles inmiddels opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden