Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@passatb6 nee ze verdienen het er niet aan af, maar ik snap niet waarom ze nou zo lullig doen met dat soort kleine dingen terwijl het ze meer kost. Ga maar na: zij 5,50 voor een schroefje aandraaien of 8,- voor wat ruitenwisservloeistof, of 3,50 voor een knipperlicht (oude model zijknipperlicht dus 30 seconden werk) en ik ga er gewoon niet meer naartoe. Ik vroeg meteen ook even een paar bandenprijzen maar achterdochtig geworden door bovenstaande ben ik ook ff naar de buren gegaan (waarvan ik dacht dat ze duurder zouden zijn omdat het een keten is). Bleek ik alleen daarmee al 40,- te besparen.

Het oude idee van eerst klant binnenhalen en dan uitmelken is veel te ver doorgeschoten en daardoor op z'n retour. Het bekende 0800 om lid te worden en 0900 met een uur wachten in verdwaalmenu's als je klant bent met een (simpel) probleem is er een voorbeeld van. Maar dealers ook, ruitenwisserspul vul je gewoon bij zonder betaling, een tussentijdse (niet bij beurt omdat dat toevallig niet uitkomt) reken je gewoon normale bedragen voor die kleine dingetjes want als je het wel noemt maar geen punt van maakt weet je dat die auto terug komt als het wel tijd voor z'n beurt is.

En als die klant z'n auto komt halen staat ie er niet viezer voor dan voorheen (liefst schoner, als het echt erg was) ook binnenin en staat de stoel weer zoals ie stond (en niet voor iemand van 1,50 (ik ben bijna 2m) zodat ik er niet eens in kan stappen). En als je het echt goed doet zet je 'm ook netjes weg en niet ver weg achterop het terrein klemgezet.

Allemaal meegemaakt, en ik verwacht het voor kilometervreters, minder voor die ene keer per jaar van ome Ko die alle tijd heeft om te klagen. Ik wil mij helemaal niet moeten verdiepen in de bijzonderheden in technische mankementen van de passat omdat de dealer het anders niet oppikt en zorgt dat ik er geen last van heb zodat ik straks bij hem de volgende auto ga kopen.

En als ik dan een auto koop en ik rij in een week de auto uit z'n garantie met een paar kilometer, dan verwacht ik een normale reactie en niet zo'n kinderachtig ' jamaar u valt net buiten de garantie dus jammer, u mag in de stront zakken, wij doen niks meer voor u. had u de auto maar niet zoveel moeten gebruiken want nu kunnen wij mooi onder de gevolgen van onze stomme fout bij aflevering uit komen.

Dat klopt overigens nu wel want ik kocht er de andere auto niet en twee vrienden reden Toyota (shame on them) en gaan er ook niet meer naartoe.

ergo: volgende week naar Duitsland voor een paar banden en meteen even wat prijzen van onderdelen en beurten regelen. Tot nu toe goede antwoorden op mijn vragen gekregen, dus ik heb nog hoop.

zo. dat lucht op.

Geplaatst

Noem me "ouderwets" maar ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel als jij..

Ik kan me ook mateloos ergeren als ik in wil stappen en de stoel staat zowat op het stuur, de auto is vies en als ze de stroom eraf hebben gehad, zou het een kleine moeite zijn om het klokje weer even op tijd te zetten...

Net als geen bescherming gebruiken, die je over de zijschermen hangt bij het sleutelen. mijn vorige auto was hoogglans zwart en je kon dus na een beurt een halve dag staan polijsten om alle krassen erweer uit te krijgen...

Allemaal maar kleine dingen, maar die wel opvallen en als hier om gedacht wordt: gewaardeerd worden

Geplaatst

wat ik nog erger dan de stand van de stoel en het knipperende klokje vind, is dat als er iets losgehaald is, dat het heel vaak niet goed of scheef of met een kier teruggeplaatst wordt

Geplaatst

.. idd dat laatste vindt ik ook heel illustrerend voor de moraal bij die 'monteurs' en hun sjefkes. Ik vindt soms ook nog onderdeeltjes na een beurt die ergens horen.

Je betaald GVD een vermogen voor een onderhoudsbeurt tegenwoordig en dan verwacht je een prestatie! Wat je ook ziet is dat als de VW dealers het te goed hebben dan merk je dit direct in dit soort ergernissen. Het gaat weer behoorlijk goed met ze gezien de verkopen, dus we zijn gewaarschuwd.

Geplaatst

Ik wil toch nog wel een kanttekening maken hier.

Mijn ervaring met de monteurs / technici individueel zijn allemaal goed, maar toch word ik nogal eens teleurgesteld in van die kleine dingetjes.

Er kunnen monteurs/technici zijn die minder betrokken zijn bij hun werk, maar ik denk zelf dat al dat slordig gedoe vooral komt door de prestatiedruk die op de werkplaatsen gelegd wordt. Te kleine werkplaatsen voor het aantal auto's dat in onderhoud is. Het lijkt mij meer een managementprobleem... die hebben teveel afstand van de werkvloer en klant.

(maar misschien ben ik naïef...)

Gr. Jos

Geplaatst

ik heb nog steeds een paar vingers op de kofferklep staan die er niet af te poetsen zijn (door een normale consument dan chippie)

Ik heb drie waterpomptangen, twee stanleymessen en wat poetslappen gevonden na beurten. De meeste onder de motorkap maar ook wel eens een op de voetenmat. Zou toch op moeten vallen lijkt me...

he, verdorie, nou zit ik weer ergens middenin het topic. waarom val ik nu steeds middenin ipv aan het eind?

Geplaatst

laat ik het zo zeggen Jos: ik praat liever met de werkplaats dan met afdeling verkoop. Vooral als het over een nieuwe auto gaat. Onlangs was ik bij een Chrysler dealer om de 300 station te bekijken en tot mijn geluk was er een ex-chef werkplaats die in de showroom stond en mij de hele auto liet zien en erbij vertelde wat niet in de boekjes staat. Open, eerlijk en met enthousiasme.

Echt leuk en vele malen beter (ook voor zijn bedrijf) dan al die aftershavestinkerds in hun verkooppakje die de folder oplezen en de dingen die jou bezig houden wegpraten.

monteurs die voor zichzelf begonnen zijn doen het bij mij vaak goed, jammer genoeg verliezen ze op de langere termijn door gebrek aan info/investering etc.

wat dat betreft zou ik best een garagebedrijf willen managen, maar ja, daar willen ze liever meer van hetzelfde dan iemand die vernieuwend (ouderwets) service kan doen leveren

Geplaatst

Ik ben het met Passatb6 eens!

De druk ligt er en de afstand van het management naar de werkvloer is te groot. Hierdoor worden (hele kleine attente dingen) vaak vergeten.

Ik heb verder geen problemen met de heren monteurs oid. Vind het een taak van het management om de laatste puntjes op de i te zetten.

Wat betreft het feit dat de werkdrug verhoogd wordt omdat het zo goed met VW zou gaan, zo goed gaat het niet hoor! 20.000 man moeten eruit en de verkopen stagneren enorm. Ook de nieuwe Jetta slaat niet aan net als de Golf, dat is ook nog steeds een enorme tegenvaller.

Dat ze afgelopen jaar bovenaan stonden qua verkopen heeft te maken met een trucje wat Pon heeft uitgehaald.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb gisteren de auto apk laten keuren.

De koplampen stonden niet helemaal goed, dus die zijn op nieuw afgesteld.

Voor de rest no problem! :D

P.s. Ik heb het niet bij de dealer laten doen......

Geplaatst

Daarom blijf ik ook meestal bij mijn auto tijdens een beurt

Gelukkig is dat bij de dealer waar ik nu altijd ga (nog) geen probleem...

De monteurs vinden het meestal zelfs wel leuk en vragen ook vaak wat ik allemaal veranderd heb en nog wil gaan doen...

Bij de olie wissel van de bak gaf de monteur zelfs aan wat misschien wel de moeite waard was om op de foto te zetten :)

ook kreeg ik mooi uitlag wat hij allemaal ging doen.

Jullie begrijpen dat ik me wel langzamerhand gezegend begin te voelen met deze garage :)

Maar ik zal waakzaam blijven :)

Geplaatst

Koplampafstelling is een APK-keurpunt.. deze word sowiezo gedaan of ze er geld voor moeten rekenen weet ik niet.. nmw zit het gewoon bij de apk in..

Let op bij: APK vanaf 27,50 euro...

Komt nog bij:

Benzine; 4-gastest(>01-93)

Diesel; Roetmeettest

én afmeldkosten...

Meestal kost een apk rond de 60 euro voor een benzine en 90 euro voor een diesel.

Geplaatst

Heb mijn dieseltje afgelopen donderdag bij een citroen dealer in hilversum laten keuren. Totaal 50 euri kwijt. Het enige gekke vond ik dat de roetmeting nog steeds tot de begrenzer wordt uitgevoerd.

**modbreak by Chippie** dubbelpost verwijderd

• 8 months later...
Geplaatst

Over APK..

zoo vandaag had ik ff de Passat gekeurd nou, Linker remslang bijna doormidden :? en rechter Zwaar AC. ik had al een lang vermoede dat de blokjes versleten zijn omdat ik soms wel druk heb op de rempedaal en soms niet.. dus als ik tijd heb even vervangen het zijn toch de remmen !

Maar nu is ook me rechter stuurkogelhoesje kapot, heb meegekregen van een collega dat je appart een hoesje kan kopen of een universele, nu mijn vraag kan dat ??

2jfg3t5.jpg

Geplaatst
Over APK..

zoo vandaag had ik ff de Passat gekeurd nou, Linker remslang bijna doormidden :? en rechter Zwaar AC. ik had al een lang vermoede dat de blokjes versleten zijn omdat ik soms wel druk heb op de rempedaal en soms niet.. dus als ik tijd heb even vervangen het zijn toch de remmen !

Maar nu is ook me rechter stuurkogelhoesje kapot, heb meegekregen van een collega dat je appart een hoesje kan kopen of een universele, nu mijn vraag kan dat ??

2jfg3t5.jpg

Jazeker, zijn te bestellen bij de automaterialen handel, is van het merk MOOG. Als ik ff goed nadenk, van mijn ex baantje begon het nummer met een 4 en dan (FA? )

Ig, ze zijn wel te bestellen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden