Ga naar inhoud
  • 0

17" velg 235/45/17 en sneeuwketting


rednassander

Vraag

Wie heeft er ervaring met de volgende combinatie:

Velg 17"

bandenmaat 235/45 - 17

icm sneeuwketingen

eea gemonteerd op Passat Variant Higline DSG 2.0 TDI (NIET VERLAAGD)

 

volgens de ene dealer kan dit niet omdat de sneeuwketting de veren zou raken

volgens de andere dealer moet je het proberen, maar ze weten niet met welk merk of type, das lekker

 

heeft een van jullie ervaring en (ook ermee gereden)

zo welk merk en welk type

 

BVD Groet Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

mijn advies: laat die sneeuwkettingen thuis liggen en schaf echte frictie banden aan. Het is gewoon zoveel veiliger! Koop ze desnoods tweedehands. Je moet daarentegen niet vergeten dat winterbanden leeftijdsgevoelig zijn. Waar ik woon worden 4-5 jaar oude winterbanden gewoon gecasseerd en worden ze veredelde zomerbanden die men op rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat advies wordt niet naar gevraagd, wel of op zijn huidige set met 17" banden sneeuwkettingen passen en wie daar ervaring mee heeft.

Leasebak wellicht zonder winterbandenoptie?

 

Lijkt mij sterk dat er geen geschikte sneeuwkettingen te vinden zijn, maar wellicht moet je zoeken naar de wat duurdere setjes?

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het inderdaad wel eens moeilijk kon worden, al is het voor mij een gok. Bij de oudere Passat-modellen passen sneeuwkettingen alleen om de kleinste standaardwielen, 195/65-15 dus. Voor een 3C is de kleinste maat banden 215/55-16 (in dit geval, andere uitvoeringen kunnen op 205/55-16). Als ik die lijn doortrek kun je sneeuwkettingen op 235/45-17 dan wel vergeten.

Beste optie is dus een setje stalen velgen met 215/55-16 winterbanden aanschaffen en daar dan ook de kettingen voor kopen.

 

Maar zoals gezegd, dit is puur giswerk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.sneeuwkettingen-online.nl/index.php?cPath=13_325_339&pm=Personenauto

 

sneeuwkettingen te kust en te keur voor brede 17" en groter, binnen 3 seconden gevonden via Google...

 

Alsof 17" zo groot is... slechts 1 maatje groter dan standaard, en opeens zou niets meer kunnen? Onzin, en gewoon te gebruiken. Je hebt toch geen 21" wielen met een verlagingsset van 8 cm waardoor je niet eens je pink in de wielkasten kan steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

risico bestaat inderdaad dat je delen achter de velg raakt met sneeuwkettingen... Ik had hetzelfde probleem.. Gisteren kettingen besteld die niet achter, maar alleen op de band liggen..

 

http://www.kefpro.com/Webwinkel-Product ... ngset.html

 

Kost een paar centen, maar alsnog goedkoper dan een set velgen plus banden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden