Ga naar inhoud
  • 0

stelmotor temperatuur


Garfield

Vraag

Als in de auto de ingestelde temperatuur is bereikt, hoor ik soms, de laatste tijd steeds vaker, een piepend/krakend geluid vanachter de middenconsole. Stel ik de temperatuur een graad hoger of lager in is het even stil todat die temperatuur wordt bereikt. De CC geeft geen foutmeldingen, outputtest en basisafstelling zijn gedaan. Het heeft niet geholpen.

 

Is het dan toch logisch om die stelmotor te verdenken? Of is er iets anders waar ik niet aan gedacht heb?

 

Als je het dashbordkastje verwijderd zie je onderaan het kachelhuis die motoren zitten. Volgend ElsaWin/ETKA moet na het demonteren van het dashbord een tweede man het kachelhuis optillen. Heeft iemand dat al eens op een andere manier gedaan En zo ja is het vervangen ervan veel werk?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Antonio,

Heb ik gedaan en ook een basisafstelling. Het werkt ook wel, daar niet van. Het is dat de stelmotor begint de knarsen/piepen zodra het de ingestelde temperatuur heeft bereikt. Even de temp een graad hoger of lager instellen en het is voor korte duur weer even stil. Dus vandaar da ik denk er goed aan te doen om de stelmotor dan maar te vervangen. Tenzij het een mega klus is, dan maar de radio iets harder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij mijn auto nu dus ook een probleem met volgens mij dezelfde motor. Onderstaand is hetgeen mijn VAG-COM vind:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 3B1 907 044 J

Component and/or Version: CLIMATRONIC B5GP 0006

Software Coding: 17010

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-00 - Faulty

 

Wat zijn de stappen die ik nu moet ondernemen? Ik heb nog garantie, maar zou dit er onder vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
Wat zijn de stappen die ik nu moet ondernemen? Ik heb nog garantie, maar zou dit er onder vallen?

 

Stappen die je moet ondernemen zijn naar de garage of dealer gaan.

 

Ja dit valt onder de garantie.

Wanneer treed garantie op?

Garantie treed op indien binnen de garantie termijn, storingen of defekten naar voren komen of optreden aan het voertuig van welke aard dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden