Sinds eergisteren heb ik een serieuse lek in mijn koelvloeistofcircuit. (Passat 3B 1.9 TDI 110pk) Het is alleen heel vreemd gegaan.
Het heeft die nacht -16°C gevroren en mijn wagen staat gewoon op de oprit. S'morgens heb ik mijn wagen gestart en ben ik ermee naar mijn werk gereden.
Mijn werk ligt ruim 40 km ver en ik rij er ongeveer 45 minuten op, geen snelle rit dus.
Na een kleine 4 uur werken rij ik terug naar huis en vanuit thuis rij ik enkele minuten later naar de tandarts allemaal zonder problemen. Toen ik bij de tandarts vertrok werkte plots mijn verwarming niet meer, nu ik ben geen garagist want dan had ik toen al kunnen bedenken dat het de koelvloeistof wel eens kon zijn, stel je maar eens voor buiten -8°C en dan rijden 't ijs stond aan de binnenkant van mijn raam.
Na ruim 20 minuten begon het lampje van de koelvloeistof te branden en de moter was oververhit. Mijn wagen aan de kant gezet en het reservoir gecontroleerd. Volledig leeg!!!! Hem in de winkel snel effe wa koelvloeistof gahaald 5L terug bij mijn wagen reservoir vol gedaan en auto gestart. Reservoir was binnen de minuut alweer leeg!!!
De koelvloeistof komt niet terug in het reservoir maar loopt gewoon weg. Ik zie geen lek maar wel dat het onder de auto uit loopt. Heb nog geen tijd gehad om naar de garagist te gaan. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat me dat eventueel gaat kosten?
Vraag
wbloemen
Hallo iedereen,
Sinds eergisteren heb ik een serieuse lek in mijn koelvloeistofcircuit. (Passat 3B 1.9 TDI 110pk) Het is alleen heel vreemd gegaan.
Het heeft die nacht -16°C gevroren en mijn wagen staat gewoon op de oprit. S'morgens heb ik mijn wagen gestart en ben ik ermee naar mijn werk gereden.
Mijn werk ligt ruim 40 km ver en ik rij er ongeveer 45 minuten op, geen snelle rit dus.
Na een kleine 4 uur werken rij ik terug naar huis en vanuit thuis rij ik enkele minuten later naar de tandarts allemaal zonder problemen. Toen ik bij de tandarts vertrok werkte plots mijn verwarming niet meer, nu ik ben geen garagist want dan had ik toen al kunnen bedenken dat het de koelvloeistof wel eens kon zijn, stel je maar eens voor buiten -8°C en dan rijden 't ijs stond aan de binnenkant van mijn raam.
Na ruim 20 minuten begon het lampje van de koelvloeistof te branden en de moter was oververhit. Mijn wagen aan de kant gezet en het reservoir gecontroleerd. Volledig leeg!!!! Hem in de winkel snel effe wa koelvloeistof gahaald 5L terug bij mijn wagen reservoir vol gedaan en auto gestart. Reservoir was binnen de minuut alweer leeg!!!
De koelvloeistof komt niet terug in het reservoir maar loopt gewoon weg. Ik zie geen lek maar wel dat het onder de auto uit loopt. Heb nog geen tijd gehad om naar de garagist te gaan. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat me dat eventueel gaat kosten?
Alvast bedankt
Met vriendelijk groeten,
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten