Ga naar inhoud
  • 0

Datum display aanpassen


HeidiHey

Vraag

Wij hebben vorige week een VW Passat 2.0 Highline (bouwjaar 2005) gekocht en nu staat de datum op het dashboard niet goed. Als ik de klok 24 uur vooruit zet, veranderd de datum niet. En met het sleutel-knopje kom ik ook niet in een menu of zo.

Het insturctieboekje helpt mij ook niet echt verder.

Wie kan mij vertellen hoe ik de datum kan aanpassen? Hierbij een foto van de binnenkant van onze Passat, dan wordt het beantwoorden misschien wat makkelijker. Het gaat dus om de datum in de display achter het stuur, niet om de radio.

post-6522-1423823073,8559_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wij hebben vorige week een VW Passat 2.0 Highline (bouwjaar 2006) gekocht en nu staat de datum op het dashboard niet goed. Als ik de klok 24 uur vooruit zet, veranderd de datum niet. En met het sleutel-knopje kom ik ook niet in een menu of zo.

Het insturctieboekje helpt mij ook niet echt verder.

Wie kan mij vertellen hoe ik de datum kan aanpassen? Hierbij een foto van de binnenkant van onze Passat, dan wordt het beantwoorden misschien wat makkelijker. Het gaat dus om de datum in de display achter het stuur, niet om de radio.

 

Je hebt iig een mooie passat Highline met een purebeige intereur, erg chique!

 

De datum stel je in het menu in het MFA in (menu tussen de klokken) met de knopjes op je stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wij hebben vorige week een VW Passat 2.0 Highline (bouwjaar 2005) gekocht en nu staat de datum op het dashboard niet goed. Als ik de klok 24 uur vooruit zet, veranderd de datum niet. En met het sleutel-knopje kom ik ook niet in een menu of zo.

Het insturctieboekje helpt mij ook niet echt verder.

Wie kan mij vertellen hoe ik de datum kan aanpassen? Hierbij een foto van de binnenkant van onze Passat, dan wordt het beantwoorden misschien wat makkelijker. Het gaat dus om de datum in de display achter het stuur, niet om de radio.

 

Je hebt iig een mooie passat Highline met een purebeige intereur, erg chique!

 

De datum stel je in het menu in het MFA in (menu tussen de klokken) met de knopjes op je stuur.

 

Bedankt voor je reactie. Wij hebben er geen stuur in met knopjes. We hebben wel een MFA. De tijd kan ik wel verzetten met de knopjes die er onder zitten (uur / min), maar als ik deze 24 uur verder zet, wordt de tdatum niet aangepast. En als ik de tijd goed zet, staat hij de volgende dag weer een uur later. Heel irritant :angry: . En het knopje in het dashbord met de sleutel, kom ik ook nergens in.

 

Wie weet het??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stomme vraag... staat niks in de boekjes?

 

Nee, want het boekje verwijst naar de knop instelligen van het MFA, maar daar kom ik niet in.

 

Langer de knop inhouden helpt ook niet?

 

Dank je, maar dat helpt ook niet. Onder de klok/tijd zitten deze knoppen:

post-6522-1423823083,0898_thumb.jpg

 

En dan zit aan de andere kant wel een knop met een sleutel:

post-6522-1423823083,5116_thumb.jpg

Maar hiermee komt alleen in het scherm de servicebeurt te staan.

 

Dus hoe kom ik dan in de instellingen van het MFA?? Hij geeft dus in het MFA niet de tijd weer, alleen links onderin op het dashbord.

 

In het boekje staat dus dat je bij een ingeschakeld contact via de menu's in het MFA verschillende functies kunt oproepen. Maar dat gebeurd bij ons niet. Hoe kom ik dan in het hoofsmenu?? We hebben dus geen knopjes op ons stuur!!

 

Dit is ons dashborad:

post-6522-1423823083,5429_thumb.jpg

 

HeidiHey :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf geen highline maar comfortline met klein scherm, dus heb hier geen ervaring mee.

Maar is onderstaand een suggestie?

Even e.e.a. proberen met je rechter hendel. (waar je ook de ruitenwisser mee kunt bedienen)

Er zit een kantelschakelaar op de kop en een resetknop aan de onderkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je geen knopjes op het stuur hebt, moet je het MFA-menu met de hendel rechts naast het stuur instellen.

 

Als ik mijn autosleutel in positie 1 zet, dan zie ik alleen een auto in mijn display. Druk ik dan op de onderste knop van mijn rechterhendel, dan gebeurd er niets. Ik heb de hendel in zijn gewone ruststand staan.

Ik kom dus niet in het menu en krijg bij het starten van de auto ook geen menu te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik deze topic weer nieuw leven inblazen. :)

Zoals bekend is op deze site, rij ik nu een week in een Passat Bluemotion, 2008. De auto is uitgerust met RNS 510, nu kan ik de datum niet aanpassen. Deze springt na dag "30" terug naar dag "26". Dit is de datum die in de display naast de klokken staat. Is er iemand de mij kan vertellen hoe ik de juiste datum kan instellen? :cry:

Ik heb vandaag ook al geprobeerd door te klikken naar 05-04-2009, helaas springt de datum instelling direct terug naar 26-03-2009.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds een paar weken ook een "nieuwe" uit 2005. Gewoon bij de dealer vandaan en nu staat de datum al verkeerd. Ik heb er bij de aflevering niet op gelet maar mag aannemen dat de datum toen goed was. Is nu 4 weken geleden. Straks maar even hobbyen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een middagje zitten "spelen" in de auto met de handleiding van de auto op schoot. Via de menu instellingen van MFA kwam ik terecht bij de instellingen voor datum en tijd. Nu staat alles weer op de juiste datum en tijd.

Zo zie je maar weer, die boekjes doen ze er niet voor niets bij!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even het topic weer omhoog halen!

 

Ik heb dus nu een soortgelijk probleem. De datum loopt 1 dag achter, maar ik kom niet in het menu via de rechterhendel of sleutel-toets.. Ook heb ik geen stuurbediening. Wat er altijd bij mij boven in het scherm staat is MFD. Zit er verschil in?

 

Mijn vraag is dus eigenlijk. Kan ik überhaupt in die menu's komen? Of kan het zijn dat die functies uit staan? Zoja, hoe zet ik die aan?

 

Hopelijk heeft iemand antwoord..

post-14008-1423825875,2571_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal kom je in het menu door het knopje op de hendel (omhoog/omlaag) aan de bovenzijde ingedrukt te houden, dan krijg je de menu's, daar naar MFA gaan, dan datum en daar kan je de datum juist zetten.

Werkt dit niet dan kan dat altijd met VCDS gebeuren, inloggen op adres 17 - instruments, 10 - adaptation, daar vind je ook de datum...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden