Ga naar inhoud
  • 0

Alarm led in deur knippert (af en toe) niet


mvdput

Vraag

Heb iets vreemd met m'n passat; ik stond gisteravond bij een winkelcentrum geparkeerd en na het afsluiten van m'n auto met de AB (deuren op slot, binnenverlichting uit, knipperlichten knipper) leek alles in orde, maar het viel me op dat het rode ledje in de deur niet meer knipperde.

Na een korte rit van +/- 5 minuten weer thuis, afsluiten, alles op slot en het rode ledje knipperde weer.

Vandaag weer even weg geweest en weer terug thuis, weer geen rode knipperende led.

 

Wat kan dit zijn? Neem aan dat de led zelf het niet is. Kan het de bedrading zijn of is er meer aan de hand?

Heb de auto nog niet uitgelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien hij schrijft dat de binnenverlichting uitgaat en z'n knipperlichten knipperen betwijfel ik of het wel het slotprobleem is.

Zou eerder zeggen dat er in de module wat fout zit of toch de bedrading richting de deur.

Overigens knippert bij mij de led niet als de afstandsbediening 2x is ingedrukt, misschien wel erg simpel, maar wellicht signaal van de afstandsbediening 2x ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk ook dat het een slotprobleem is. Het begint met het deurledje wat het soms wel en soms niet doet, dan gaat een slot afhankelijk van het weer weigeren (ik had het bijvoorbeeld op heel warme dagen) en dan stopt het slot er helemaal mee. Dit is mijn ervaring in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas is het niet het 2x indrukken van de afstandsbediening. Dat dacht ik de eerste keer ook, toen ik het zag, maar al snel zag ik dat dat het niet was. Helaas, ik denk zelf ook meer iets in bedrading ofzo, want het slot zelf werkt tot nog toe prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

achter je deurpaneel zit een stekkertje van dat lampje

volgens mij zit die niet goed meer in elkaar

als je de schroefjes onde de deur los draait kan je er al bij

als je voor je deurpaneel zit zit hij aan de linke kant

het is een klein dun stekkertje

doe er evt een plakbandje omheen dat hij niet meer uit elkaar gaat

ik had dit ook op mijn oude auto golf 4

groet dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatst ook gehad. Bleek dat ik per ongeluk het stekkertje bij de achterverlichting(links) had los getrokken. Ik had ook geen alarm meer. De andere verlichtingen deden het wel gewoon. Nadat ik het stekkertje weer terug geplaatst had deed alles het weer. Het stekkertje zat bij mij aan de linkerkant in het lichtunit.

 

succes met het oplossen van dit probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou me verbazen, aangezien ik al een dik half jaar af en toe een probleem met die achterdeur heb (wordt dan niet meer ontgrendelt) en pas sinds een paar dagen een niet (meer) knipperend ledje. Als dat met elkaar samenhangt zou ik zeggen dat ik het probleem met het ledje ook al een half jaar zou moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer het slot niet helemaal goed vergrendelt bij het afsluiten doordat hij te zwaar loopt of door een ander mechanisch probleem kan het zijn dat 'ie wel ongeveer op slot zit maar dat niet terugmeldt naar de auto, met als gevolg dat het alarm er niet op wil. Andersom, bij het openen kan het zijn dat hij niet voldoende soepel loopt en daarom op slot blijft zitten terwijl de andere deuren wel opengaan. Dus dan is er zeker een verband tussen beide zaken, al doen ze zich niet altijd of nooit gelijktijdig voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook storing in deurslot achter ik hoorde alleen tijdens rijden dat die vergrendelde en ontgrendelde. Bij het vergrendelen en ontgrendelen van de auto geen problemen, lampje weet ik niet let er eigenlijk nooit op :embarassed: Heb het slotprobleem toen verholpen niets meer gehoord en ook geen meldingen meer in vag-com.

 

Dus eerst maar probleem oplossen met deurslot voordat je verder gaat zoeken.

 

Toevallig geen vocht onder de mat? kun je ook vreemde storingen van krijgen. spreek uit ervaring :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de bestuurderskant zou ik geen vocht onder de mat moeten hebben, aan de bijrijders kant ben ik er niet 100% zeker van, aangezien mijn deurrubber/deur soms lijkt te lekken (druppelt er wat water op de mat als ik rijd), maar dat is niet echt veel volgens mij.

 

Dus zal eerst de achterdeur maar eens onder handen nemen, vermoedelijk een los contact op de printplaat, althans, dat is het eerste dat ik na ga kijken. En dan maar hopen dat m'n ledje het weer doet. Is toch weer een beetje extra middeltje tegen 'onbevoegden' ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwam er vandeweek heel toevallig achter dat mijn linker achterdeur helemaal niet meer op slot ging na het afsluiten (en ook niet meer open na handmatig sluiten). Dankzij mijn mooie donker getinte achterramen zie je dat van buiten niet zo goed. Heb m'n auto dus een dikke week met 1 onafgesloten achterdeur overal geparkeerd. :embarassed:

 

Het ziet ernaar uit dat dat slot helemaal niet meer fungeert, dus lijkt erop dat Jee goed zat en dat dit het niet meer knipperen van het alarmledje veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden