Ga naar inhoud
  • 0

ABS-storing


Master55

Vraag

Geachte Forumleden,

Sinds een tijdje krijg ik om de haverklap een ABS-storing. Maar ik denk dat het eerder begonnen is.

Tijdens een onderhoudsbeurt moesten de remblokken achter vervangen worden. Dat is toen ook gebeurd. Maar bij vochtige weertypes kreeg ik de melding bremsbelag pruffen (is met umlaut). Aan de garage gemeld deze storing en deze melde mij dat het aan een of ander sensor lag, maar had verder niets op de kous.

Op een gegeven moment bleef deze storing weg.

Tot voorkort kreeg plotseling een ABS-storingsmelding enwel op de gekste momenten. Bij het sarten, wanneer ik over een vluchtheuvel reed. Of zomaar onverwacht. Tevens raakte mij gasinstallatie van slag, want het display op het dashbord gaf ook nierts meer aan en ik kon niet meer op gas rijden. Hiermee naar de installateur geweest en de computer op nieuw ingeregeld en warempel ik kon weer op gas rijden.Met de ABS-storing uiteraard naar de dealer gegaan, deze heeft het gehele dasbord uitgebouwd en kabels doorgemeten, maar hebben niet kunnen vinden. Mogelijk dat de ABS-regelaar vervangen diende te worden. Maar ze hadden 20 minuten proefgereden en de storing bleef weg. Ik mijn trouwe passat 4 motion v6 variant opgehaald en ik was nog geenvijf minuten onderweg. Ja je raad het al, daar was de storing weer en op gas rijden ho, maar. Nu, heb ik, dank middels dit forum, via mijn climatronic de foutmeldingen uitgelezen en deze gaf aan de storing 4b6 omgerekend storing 1206. Nu heb ik deze proberen te resetten, maar dat is op ne normale manier niet mogelijk. Ik heb toen de accukabel + eraf gehaald. En naderhand kon ik deze melding niet meer uitlezen en gaf ook 000 000 aan. Het een echt jojo gedoe. Wie kan mij op weg helpen??? Ik wordt er gek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou toch als eerste deken aan de sensors bij de wielen.

Deze gaan nog wel eens los tijdens werkzaamheden. Deze zijn vrij makkelijk weer terug te plaatsen.

Het kan zijn dat één sensor net wat los zit. De sensors worden door de computer soms voor meer meet doeleinden gebruikt. Mogelijk daardoor de gas installatie storing.

 

Mogelijk kan een ander forum lid omschrijven hoe en waar ze horen te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom hier! Stel je anders even voor in het topic ik ben ... en ik rij ..., dat wordt op prijs gesteld.

 

Wat de storingen betreft, die code's zeggen mij niet veel, ik ben daar niet in thuis. Maar inderdaad, zoals Laurens al aangeeft zijn de slijtagesensoren aan de remblokken nogal storingsgevoelig. Waarschijnlijk ligt daar het ABS-probleem. Even de stekkertjes onder de auto loshalen en schoonmaken wil vaak al helpen. Het verband met het LPG-probleem kan ik eigenlijk niet verklaren...

 

Van welk jaar is je V6 trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bremsbelag prufen/check brakepads betekend dat de slijtagesensor van de voorste blokken door zijn, meestal zijn de blokken dan half-op, als je de draden van de blokjes afknipt en met elkaar doorverbind dan is de melding weg. Houd dan wel de blokjes in de gaten qua dikte.

 

Je ABS sensoren zitten achter de remschijf aan de voorkant, deze worden wel eens vies of zitten er niet goed meer in en daar kan de melding van de ABS vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden