Mijn Passat (3BG, 74 kW AVB) trilt of dreunt nogal bij in het lage toerengebied (stationair tot +/- 2000 toeren). Er zit een soort piek bij 1800 rpm. Hij heeft het altijd wel iets gedaan, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden. Het gebeurt altijd, ook met de versnelling in vrij en/of ingetrapte koppeling. Met gasgeven (met de versnelling in vrij of koppeling in) voel je het blok wel wat kantelen; is dat normaal?
De auto is onlangs naar de garage geweest, en die hebben de luchtinlaat vervangen (had ik kapot getrokken bij het vervangen van een lampje ) en een ander deel ervan beter vast gezet, en verder injector cleaner gebruikt omdat ze de motor erg rauw vonden lopen. Het is na deze ingreep wel ietsje verbeterd, maar zeker nog niet opgelost.
Ik wil komend weekend in elk geval eens de motorsteunen lokaliseren en goed bekijken; verder nog dingen waarvan het goed is om ze even na te kijken?
Vraag
Derkjan
Mijn Passat (3BG, 74 kW AVB) trilt of dreunt nogal bij in het lage toerengebied (stationair tot +/- 2000 toeren). Er zit een soort piek bij 1800 rpm. Hij heeft het altijd wel iets gedaan, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden. Het gebeurt altijd, ook met de versnelling in vrij en/of ingetrapte koppeling. Met gasgeven (met de versnelling in vrij of koppeling in) voel je het blok wel wat kantelen; is dat normaal?
De auto is onlangs naar de garage geweest, en die hebben de luchtinlaat vervangen (had ik kapot getrokken bij het vervangen van een lampje ) en een ander deel ervan beter vast gezet, en verder injector cleaner gebruikt omdat ze de motor erg rauw vonden lopen. Het is na deze ingreep wel ietsje verbeterd, maar zeker nog niet opgelost.
Ik wil komend weekend in elk geval eens de motorsteunen lokaliseren en goed bekijken; verder nog dingen waarvan het goed is om ze even na te kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten