Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben in het (gelukkige) bezit van een Passat Variant van 2002. Deze is voorzien van 15" stalen velgen die ik wil vervangen. Mijn oog is gevallen op de serie Imola van Dotz. Wel twijfel ik of ik 16" of 17' moet nemen.

Mijn voorkeur gaar uit naar 16" omdat ik bang ben dat 17" te stug is??

Is er iemand die mij advies kan geven? Ook met name over het de breedte van de velg.

Bedankt,

Michel

Geplaatst

Persoonlijk vind ik 17 inch mooier staan. Nadeel: duurdere banden.

Wat betreft comfort ben ik tevreden met mijn 17 inch velgen en banden, ik heb er ook nog een verlagingsset onder. Dit is stugger dan standaard banden en standaard veren maar ik ben er tevreden mee.

Ik had voorheen 8 inch brede velgen en heb nu 7 inch brede velgen met dezelfde banden. Auto blijft schoner doordat de voorbanden niet meer zo ver naar buiten steken, deze stonden echt aan de spatbordrand. Doordat de banden nu iets boller op de velgen zitten rijdt het comfortabeler.

Groeten,

Jan-Roelof

Geplaatst

Ligt er maar net aan waar je de auto voor gebruikt. Is het dagelijks gebruik, dan zou ik idd voor comfort kiezen en natuurlijk op de centen letten. Dus 16" met 'smallere' banden.

Is het nou een auto van 'ik heb em erbij' dan zou ik voor de sier gaan, groot en breed. Waarbij je een hoop comfort inleverd.

Geplaatst

Ik rijdt 50.000 km per jaar maar in de winter op 15 inch winterbanden. Ik vind 17 inch gewoon mooier dan 16, maar 18 inch wordt mij echt te duur.

Geplaatst

Hoi Michel,

Voor het comfort hoef je het niet te laten, er zit niet zoveel verschil tussen 16 en 17 inch. Wel als je naar 18 inch gaat.De bandenmaat voor 16 inch is 205x55x16 en voor 17 inch 225x45x17, zo blijft de kmteller juist.

Ik heb standaard 16 inch nu heb er 18 inch opzitten, maar dan is comfort minder en hij gaat ook minder snel op het hoogste punt.

brede banden verbruiken meer benzine, maar hij is slomer.

Antonio

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden