Ga naar inhoud
  • 0

Auto sputtert


ahp78

Vraag

Ik heb onlangs een keertje getankt bij de tango en sindsdien heeft mijn auto 2x ingehouden.

Als ik op de snelweg rijd heb ik dus af en toe een dip zeg maar.. net of ie verzuipt maar das maar even en dan kan ik weer gas geven.

Dit is gisteren (na het tanken) een keer gebeurt en vanmorgen wederom...

Nu hoop ik dat het dus aan wellicht een verkeerde lading benzine ligt en anders de lmm ???

Iemand een idee ?

Voorlopig wil ik in elk geval eerst die benzine er eens doorheen rijden in de hoop dat we er dan vanaf zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Blijkbaar een onduidelijk probleem ???

Inmiddels weer naar huis gereden en flink gestotterd onderweg :(

Na de eerste km moest ik de auto aan de kant sturen daar het enorm erg werd en dat ik bijna niet meer vooruit kwam en das behoorlijk vervelend.

Vreemd genoeg is het daarna weer deels verdwenen zodat ik op normale wijze naar huis heb kunnen rijden.

Nu brand echter ook nog mijn ESP lampje voordurend maar das wellicht een totaal ander probleem.

Iemand ideen ? dan ga ik effe het ding uitlezen met vag.

 

Edit:

Niks ongewoons te meten betreffende het stotteren.

Op het esp gebeuren heb ik wellicht het volgende bij de abs module gevonden:

1 fault found

18256 please check DTC memory of engine controller

P1848 - 35-10--- intermttend

 

please help :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet dat ik mijn post steeds wil bovenhalen maar ik zou wat info heel erg op prijs stellen :embarassed:

Ik zal in elk geval mijn remschijven en blokken met bekabeling nog eens nakijken daar ik onlangs mijn schijven ook vervangen heb.. wellicht heb ik iets geraakt met het loshalen van de remklauw?

Het stotteren vind ik velen malen erger maar wat kan dat zijn ? ik heb effe de topics doorgespit en kwam een vuil gashuis tegen ? hoe maak je dat schoon en hoe kan je dat inregelen met vag com nadien ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog even grondig gekeken maar nee geen rare dingen onder de kap..... niets lekt en alle slangentjes etc lijken goed en vast te zitten.

Naast bovenstaande storing krijg ik ook niets vreemds door al wil wel de lamda sensor nog af en toe eens een storing geven.

Vanmorgen eerst een probleemloos ritje gehad maar op de terugweg wederom een hapering dus het is echt sporadisch ....

Morgen nog eens een keer zoeken in de hoop iets te vinden en anders maar naar de dure mannen van de vw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na lang etteren en diverse pogingen het euvel te verhelpen toch maar naar de garage gebracht.

Ik kreeg vandaag een telefoontje dat het de lmm was welke ook wel mogelijk lijkt.

Wel vreemd dat er dan ook een esp melding komt op het moment van stotteren en dat vag geen melding geeft van de lmm .....

Zaterdag haal ik hem pas op omdat ik morgen niet kan maar ik ben wel benieuwd of alles nu weer ok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden