Ga naar inhoud
  • 0

"Hulp bij "fluittoon"nodig, wie heeft een ide


siebster

Vraag

Welke techneut heeft een idee waar die weg komt. Ik zal het uitleggen.

Ik heb een Passat 2.3 V5, km 120000 km.

Vooral bij de koude start giert er een toon. Hij is toeren afhankelijk. Bij gasgeven verdwijnd hij weer. Ik heb het idee dat het een lucht fluit toon is, geen lager want met de stetosscoop, zo'n ding welke je dokter op je borst zet, is er niets te horen.

Bij warme motor is hij, zij het veel minder, hoorbaar bij+/-1100 - 1300 tpm.

Ik heb de lucht inlaat er reeds af gehad, geen resultaat.

Dealer is er ook al eens mee bezig geweest maar ja, de tijd kost geld.

Misschien dat er iemand is die iets soortgelijks gehad heeft.

 

Alvast bedankt. Siebo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De riemen daar had ik ook al aan gedacht maar die zijn het ook niet. WD40 op de pully's geeft ook geen resultaat. Tja............

 

We blijven zoeken.

 

Ik zou geen WD40 gebruiken maar siliconenspray. WD40 is meer een smeermiddel voor o.a. kettingen e.d. en dat wil je niet op een riem lijkt me....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja... daar ben ik weer, het wordt weer kouder en dan begint hij weer. Het is een fluitend, huilend geluid. Geen pully's, riemen, airco, enz......

Het is er bij de koude start bij lage temperaturen. Hij houd een minut of 5 aan en dan verdwijnt hij.

Is er iemand die weet of de luchtstroom bij koude motor omgeleid wordt? En natuurlijk de vraag waarlangs? Schema?

Dan wel dat de lucht ergens anders weg gezogen wordt? Ik denk dan aan vroeger waar je te maken had met een zomer en winterstand.

Nu kun je natuurlijk zeggen "get over it" maar in de morgen om 5:30 uur is het wel aardig irritant voor de buurt.

Passat Sedan 1999 2.3 V5.

 

Ideen zijn welkom, bedankt voor het meedenken.

Gr Siebo.

 

Ps wd 40 zit al op de snaren, het heeft nog niet tot iets vreselijks gelijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, nu komen we ergens. De EGR zou iets kunnen zijn. Ik ga weer verder puzelen.

 

Het opnemen wordt niets. Bij het terug luisteren is het niet te herkennen. Vroeger.......... hadden we nog cassette recorders, tegenwoordig alleen nog maar een telefoon. Die kwaliteit is niet bijster.

 

Hoe kouder het wordt deste meer fluit hij.

 

Bedankt voor het meedenken.

Gr Siebo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk, nu komen we ergens. De EGR zou iets kunnen zijn. Ik ga weer verder puzelen.

 

Het opnemen wordt niets. Bij het terug luisteren is het niet te herkennen. Vroeger.......... hadden we nog cassette recorders, tegenwoordig alleen nog maar een telefoon. Die kwaliteit is niet bijster.

 

Hoe kouder het wordt deste meer fluit hij.

 

Bedankt voor het meedenken.

Gr Siebo.

 

Heb je al eens geluisterd waar het precies weg komt? Dan hoef je ook niet zo in het wilde weg te raden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden