Ga naar inhoud
  • 0

Luchtfilter


Silkwood71

Vraag

Hoi allemaal,

 

ik heb de volgende vraag.

 

Wat me de laatste tijd opvalt, is het volgende. Als ik achter een diesel of een auto op gas rijd, dan ruik ik dat meteen.

 

Nu is dat niet echt vreemd, maar ik ruik het heel goed zelfs. Als ik bij Belin in de auto zit, dan valt het bovenstaande heel erg mee. Dus het lijkt net alsof ik de geur van buiten sneller in de Passat heb zitten als bij de Golf.

 

Ik heb gekeken, maar ik heb er echt wel een interieur filter in zitten.

 

Is bovenstaande herkenbaar bij meerderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

kan zeker je interieurfilter zijn ik vervang hem met elke beurt en dat is zelf al laat ik geloof dat er nog geen 10.000 kilometer voor staat maar je blijft het altijd wel een beetje ruiken jammer :( ik hoop dat dit het is voor kost nog geen 10 euro zonder inzetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je dat pas indrukt als je je realiseert dat het stinkt ben je wel mooi te laat en zit je langer in de stank.

 

filter moet je wel vervangen ja, er schijnen ook figuren te zijn die er zelfs actieve koolstoffilters in proppen maar of dat nou echt helpt.

 

10 euro voor een filter is wel weinig trouwens, als je als normale gemiddelde nono de brezan instapt (dus zonder al dan niet fictieve kortingpassen) betaal je toch al gauw 17 euro)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt het electrostatische filter (wit). Die filtert de grotere partikels. Daaronder zit een laag met actieve koolstof (zwart). Deze filtert de luchtjes zo goed als weg. Even surfen en...

 

a-irf.jpg

 

1 Vorfilter

2 Mikrofaservlies

3 Trägervlies

4 Aktivkohle

 

Die zusätzliche Aktivkohleschicht adsorbiert auch gesundheitsschädliche gasförmige Schadgase wie Ozon, Benzol und Toluol und hält diese so aus dem Fahrzeuginnern fern.

 

Feste Schadstoffe wie Schmutzpartikel, Ruß, Pollen und Bakterien werden bis zu 100% zurückgehalten!

 

Das neue Filtersystem arbeitet so wirkungsvoll, dass Klimaanlage und Gebläse selbst bei extremen Fahrsituationen wie Stau oder Tunnelfahrten ohne Beeinträchtigung weiter benutzt werden können.

 

Besonders im Sommer oder bei belasteter Außenluft bieten so die neuen Innenraumfilter eine große Entlastung für Fahrer und Mitreisende.

 

Ze zijn van de firma Bosch. Voor een passat 3B moet dit volgens mij het bestelnummer zijn : 1 987 431 317

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga morgen wel even kijken...zit nog in mijn oude Passat en die heeft mijn vader nu.

 

Is het hier een gewoonte aan het worden dat ook alle vaders een Passat rijden? :roll:

Maar als je zou willen kijken dan graag. Kan ik de dealer ook controleren als ze zeggen dat er een koolstoffilter is geplaatst ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de dealer ze niet levert. Naast mijn bedrijf zit een Bosch servicedienst. Daar haal ik ze altijd. Trouwens wel leuk om te vertellen. Mijn vader reed tot voor kort een Bora Variant V5 4-motion, deze is overgenomen door mijn zwager, en mijn vader heeft nu mijn "oude" variant uit 2002. Zo blijven alle VW's in de familie. Ik heb trouwens ook nog een Caddy uit 2004. en mijn vaders heeft nog een kever Cabrio en een gewone. Over VW virus gesproken.....

 

Dit was mijn vorige Passat : (voorliefde voor lichte interieurs haha)

 

passat2002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat de dealer ze niet levert. Naast mijn bedrijf zit een Bosch servicedienst. Daar haal ik ze altijd. Trouwens wel leuk om te vertellen. Mijn vader reed tot voor kort een Bora Variant V5 4-motion, deze is overgenomen door mijn zwager, en mijn vader heeft nu mijn "oude" variant uit 2002. Zo blijven alle VW's in de familie. Ik heb trouwens ook nog een Caddy uit 2004. en mijn vaders heeft nog een kever Cabrio en een gewone. Over VW virus gesproken.....

 

Grappig dat de wagens zo in de familie blijven ;)

Maar zou jij eens bij de buurman willen informeren naar die koolstoffilters dan?

Bvd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euhum..

 

Mijn vader rijdt nóg een Octavia 1.9tdi, word in maart een nieuwe Fabia Combi 1.4tdi, ik rijd een Passat, mn vriendin nu een Audi 80.

 

Mijn zusje een Polo2 en een golf3. Mijn oom een Passat35i en een golf 2 gt4.

Mijn andere oom een Bora Tdi115pk, mn tante een Polo 6n 1.6.

 

Mijn andere oom een Audi A4 18. 20v, mn neef een A4 1.6..

 

Mijn andere tante een Golf3 Cabrio... en dat wa het geloof ik in de VW sfeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden