Ga naar inhoud

Ramen zijn vandaag geblindeerd


Jerom

Aanbevolen berichten

Er zijn reeds meerdere topics geweest mbt dit onderwerp maar wil het best nog een keer uitleggen.

 

De voorruit moet volgens het Voertuigeregelement 75% licht doorlaten.

De voorste zijruiten moeten 70% licht doorlaten. Doordat de meeste moderne auto's zijn voorzien van warmte werend glas, airco, voorruitverwarming en noem maar op zitten deze ruiten vaak al tegen de wettelijke grenzen aan. Er bestaat bij mijn weten geen folie die dermate licht is dat je boven de grenzen blijft. Tja keukenfolie misschien maar wat heeft dat voor nut.....

 

Met de tintman moeten de voorste zijruiten 50% licht doorlaten. Is dat niet het geval, dan krijg je een proces verbaal. Dit is op zich vreemd, omdat wettelijk is vastgesteld dat er 70% licht doorgelaten moet worden.

 

Llumar heeft folie wat voldoet aan de 50% regel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wettelijk is de 75 en 70 % regeling vastgesteld. Alleen omdat wij het land van het poldermodel zijn en er altijd overal een correctie op moet worden toegepast is inderdaad de norm voor een bekeuring naar 50% gebracht. Maar wanneer je een aanrijding krijgt gaat de verzekring en justitie gewoon van de WETTELIJKE RICHTLIJN uit hoor, vergis je daar niet in. Iedereen moet vooral doen wat hij niet laten kan maar wanneer het mis gaat moet je niet lopen zeuren dat het je zoveel geld kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je inderdaad een punt Mathijs. De controle hierop is nihil denk ik. Echter kom ik weer terug op het verhaal van een ongeval. Dit word dan wel meegenomen in het proces-verbaal, dus de verzekering kan zeer moeilijk gaan doen.

Alleen is het verschil wel dat je 's avonds nagenoeg nooit een motorrijder tegen komt met een donker visier. En met een auto met geblindeerde ramen rij je 24 uur per dag. Laatst bij iemand de folie laten verwijderen die de auto in die staat gekocht had en hij moest echt toegeven dat het een zeer duidelijk verschil maakt wanneer je 's avonds rijdt. Je zich word zeer duidelijk beperkt wanneer je folie of coating hebt aangebracht op de voorruit of voorste zijruiten.

 

Gewoon je (boeren :wink: ) verstand gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je inderdaad een punt Mathijs. De controle hierop is nihil denk ik. Echter kom ik weer terug op het verhaal van een ongeval. Dit word dan wel meegenomen in het proces-verbaal, dus de verzekering kan zeer moeilijk gaan doen.

Alleen is het verschil wel dat je 's avonds nagenoeg nooit een motorrijder tegen komt met een donker visier. En met een auto met geblindeerde ramen rij je 24 uur per dag. Laatst bij iemand de folie laten verwijderen die de auto in die staat gekocht had en hij moest echt toegeven dat het een zeer duidelijk verschil maakt wanneer je 's avonds rijdt. Je zich word zeer duidelijk beperkt wanneer je folie of coating hebt aangebracht op de voorruit of voorste zijruiten.

 

Gewoon je (boeren :wink: ) verstand gebruiken.

 

Er zit natuurlijk ook verschil in kwaliteit. Ik kan me goed voorstellen dat bij autostyle folie het zicht naar buiten toe gelijk is aan het zicht naar binnen toe. Bij het folie wat ik heb is dat niet het geval. Ik ben dus iemand die geen duidelijk verschil heeft met het zicht naar buiten toe.

 

Ik begrijp in elk geval je punt, maar als je het moet laten om de verzekering dan zijn er meer punten die je ter discussie kunt stellen, zoals het opvoeren van de motor en bredere wielen monteren. De auto verliest dan zijn RDW keuring, want het voldoet niet meer aan het opgegeven vermogen en spoorbreedte.

 

En je boerenverstand moet je altijd gebruiken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Super fraai!

 

Dit wil ik zelf ook graag.

Ik las dat je het bij D&S reclame hebt laten doen. Is dit een reclamebedrijf in Beilen of heb ik verkeerd gegoogeld?

 

Misschien een brutale vraag, maar wat heeft dit grapje gekost als ik vragen mag? Zoals gezegd wil ik dit zelf ook graag maar de bedrijven waar ik tot op heden geinformeerd heb vragen allemaal de hoofdprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een brutale vraag, maar wat heeft dit grapje gekost als ik vragen mag? Zoals gezegd wil ik dit zelf ook graag maar de bedrijven waar ik tot op heden geinformeerd heb vragen allemaal de hoofdprijs.

 

wat is voor jou de hoofdprijs als ik zo brutaal mag zijn :wink:

ik heb toendertijd voor mijn Golf IV €295 betaald voor alle ruiten behalve de voorruit in de zelfde tint (70% geblindeerd)

heb het nu bij dezelfde opgevraagd voor mijn Passat en daar moet ik dan rond de €350 voor betalen (zelfde tint, al maakt het overigens niet uit welke tint je pakt) dat dit duurder is komt door de driehoeks ruitjes aan de zijkanten.

deze plakt echt super, het lijkt nadat hij je ruiten onder handen heeft genomen net of je ruiten gecoat zijn je ziet er niks van! hij zit echter in oosterhout dus ik weet niet of je t die trip waard vindt vanuit groningen... als je nog meer wilt weten www.klaassenwindowfilm.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine 500 euro wordt er hier gerekenend.

Dit ben ik niet gewend.... een excollega waar ik helaas geen contact meer mee heb heeft destijds mijn achterruit van de Golf IV gedaan voor 65 euro.

Dit was ook topkwaliteit windowfilm en je kon niet zien dat het geplakt was.

 

PS: ik ben in een ouder topic een prijslijst tegengekomen van D&S en dat zijn de prijzen wat ik ervoor wil uitgeven! Wellicht toch maar een keer naar Brabant tuffen...... samen met een vriend van mij (Jurjen Adam). Ook hij is namelijk zeer geinteresseerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht toch maar een keer naar Brabant tuffen...... samen met een vriend van mij (Jurjen Adam). Ook hij is namelijk zeer geinteresseerd

 

ja dat is misschien wel het beste dat je kan doen, en als je toch met zijn 2en gaat dan is het nog gezellig ook. :)

Ik zou als je naar brabant wil gewoon een keertje bellen naar Klaassenwindowfilm. dan kan je vragen naar Patrick (hij neemt waarschijnlijk gewoon zelf op) dan kan je hem aangeven wat je wil en dan is het alleen een kwestie van een afspraak maken en klaar is kees.

Ik kan hem anders ook wel een keer mobiel bereiken en hem het een en ander vragen als je dat wilt :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden