Ga naar inhoud

Ramen zijn vandaag geblindeerd


Jerom

Aanbevolen berichten

Ziet er goed uit.

 

En je bent direct maar ff bij de politci langsgegaan om te vragen als het zo ok is. (Zie laatste foto) :lol:

 

Volgens mij mogen de voorste zijramen niet.

Was een tijdje geleden bij wegmisbruikers en die moest de folie eraf halen en natuurlijk met een boete erbij. :shock:

 

Maar ziet er wel mooi uit.

 

Die van mij had de voorste ramen ook( net zo donker als die van de achterste deuren) maar toen ik hem kocht heb ik het van de voorste af laten halen..voor de zekerheid..

post-2921-1423822917,4118_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gehad. voorste ramen waren licht getint maar toch te veel! Ik kwam maar 2% boven wettelijke norm! Heb dus ook een bon gehad en moest het zo snel mogelijk verwijderen.

De KLPD-man wist mij te vertellen dat er bijna geen folie bestaat die icm met getinte ramen binnen de marge blijft!

 

Maar daarbuiten, het ziet er wel schitterend uit die folie op je voorraampjes! Netjes gedaan zo te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Folie op de voorste zijramen moeten iig 70% licht doorlaten, daar heeft de pliesie de zogenaamde "tintman" voor..

Als ze daar niet aan voldoen krijg je een boete van €75 en je kan t er direct afhalen, tenzij t natuurlijk gecoat is..

Dan is t weer een twijfelgeval, ik kreeg toen een waarschuwing omdat ik oom agent wijs had gemaakt dat t gecoat was en hij samen

met 3 collega's 10 minuten naar die ramen geloerd hebben.. De 2e keer dat ze me aanhielden kreeg ik weer een boete van €75 en kon ik mijn kenteken inleveren. Dan moet je binnen 4 weken naar t bureau om te laten zien dat t goed is en dan krijg je je kenteken terug.. als je niet binnen die 4 week reageert dan sturen ze m volgens mij op naar de RDW, en dan kun je je auto opnieuw laten keuren..

 

Das mijn ervaring met getinte ramen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee.. Maar dat mag sws niet op de voorste zijramen..

Kijk.. als jij uit een zijstraat komt, willen de mede-weggebruikers graag zien wat je van plan bent en of je ook om je heen kijkt of er wat aan komt ofzo..

Dat heeft oom agent mij toen uitgelegd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

HJe hebt allerlei verschillende tinten en kleuren. Ook heb je bij mijn weten ook verschillende soorten spiegelfolie.

Verder zie ik het wel als ik word aangehouden. :roll: We rijden gelukkig niet zo veel met de auto dus misschien heb ik geluk en lekker van de domme houden. :oops:

Ik moet wel zeggen dat het op de foto's er donkerder uit ziet dan het in werkelijkheid is.

 

In ieder geval bedankt voor de leuke reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn reeds meerdere topics geweest mbt dit onderwerp maar wil het best nog een keer uitleggen.

 

De voorruit moet volgens het Voertuigeregelement 75% licht doorlaten.

De voorste zijruiten moeten 70% licht doorlaten. Doordat de meeste moderne auto's zijn voorzien van warmte werend glas, airco, voorruitverwarming en noem maar op zitten deze ruiten vaak al tegen de wettelijke grenzen aan. Er bestaat bij mijn weten geen folie die dermate licht is dat je boven de grenzen blijft. Tja keukenfolie misschien maar wat heeft dat voor nut.....

 

Bij aantreffen word de ruit gemeten middels de al eerder genoemde Tintman. Dit is een door het Hogerechtshof goedgekeurd meet middel.

Kom je onder de waarden dan mag je ter plaatse de folie verwijderen. Je ontvangt tevens een boete a €90,- (is ook duurder geworden)

Kun je de folie of coating niet verwijderen dan word je kentekenbewijs deel 1a ingenomen voor de duur van 4 weken, de zogenaamde 28 dagen regeling.

Je hebt dan die tijd om je auto in orde te maken en dit te tonen aan het politiebureau waar je kentekenbewijs ligt.

Is het in orde krijg je je kentekenbewijs weer terug. Kom je niet of is het nog steeds niet in orde dan word je kentekenbewijs ingestuurd naar het RDW.

De auto krijgt dan een zogenaamde Wacht Op Keuren (WOK) status. Je mag dan met de auto niet rijden, kunt het niet laten keuren en kunt de auto niet verkopen. Het enige wat je kunt doen is een individuele voertuigkeuring aanvragen bij een RDW keuringsstation a € 175,-. Daar word de auto dan opnieuw gekeurd en wanneer het dan wel goed is krijg je je kentekenbewijs terug. Is het nog steeds niet goed dan word het kentekenbewijs ongeldig verklaard.

 

Dit is echter nog maar 1 zijde van de medaille.

Veroorzaak je een ongeval en je ruiten zijn geblindeerd dan word dit opgenomen in het proces-verbaal.

De verzekering krijgt dit ook te lezen en die zullen NIET tot uitkeren overgaan. Eventuele letsel of materiele schade zal op de bestuurder worden verhaald.

En dat kan behoorlijk in de papieren lopen, dan kom je er met € 90,- niet van af.

 

Dus blinderen is harstikke mooi maar blijf van de voorste zijruiten en voorruit af.

En ik wil wel eens weten op welk politiebureau er een agent is geweest die tegen jou gezegt heeft dat jouw auto in orde is.

Dat is vast niet in Enschede geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus blinderen is harstikke mooi maar blijf van de voorste zijruiten en voorruit af.

En ik wil wel eens weten op welk politiebureau er een agent is geweest die tegen jou gezegt heeft dat jouw auto in orde is.

Dat is vast niet in Enschede geweest.

 

Zoals ik zei de folie lijkt op de foto donkerder dan hij is.

 

En tegen mij heeft geen enkele agent gezegd dat het mag, die opmerking is gemaakt omdat de toevallig de politiebus van mijn achterbuurman op de achtergrond van deze foto's staat.

 

post-3223-1423822919,8023_thumb.jpg

 

Ik zie wel wat ze zeggen als ik word aangehouden, jammer van de 90 euro dan en de folie is er zo af te trekken.

Als je iets doet wat niet mag moet je ook niet zeuren als je word aangehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden