Ga naar inhoud
  • 0

airco


zandrijder

Vraag

hallo

zou jullie op de hoogte houden over mijn airco

 

Afgelopen zaterdag naar een kameraad geweest voor mijn airco

hij hoorde gelijk een sissend geluid op de plek waar mijn orficce tube zit toen ik de auto uitzette

systeem leeggehaald om de orficce tube er uit te halen,maar we konden er niet bij omdat deze ver in de leiding zat

uiteindelijk toch er uit gekregen.Maar nou het volgende waar we niet uit konden komen,op de tube staat een pijltje volgens ons is dat de stroomrichting maar de pijl wees naar de motor ipv naar de passagiers kant

is de pijl voor de stroomrichting of ergens anders voor?

verder het systeem nagekeken en geen verstopping kunnen vinden,condensor schoon gemaakt en we hebben bij gebrek aan onderdelen systeem weer afgevuld(hij heeft verder geen onderdelen vult alleen maar af)

toen weer een afspraak gemaakt bij de airco specialist

heeft de tube vervangen (was niet de goeie die er in zat) ook nu weer de tube ver in de leiding

systeem weer gevuld en weer een hoge druk die opliep tot 27,4 bar

ben dus weer terug bij af

nu het volgende

er zitten twee ventilators de grote draait steeds,maar de kleine niet

wanneer gaat de kleine aan en is deze ook voor extra koeling voor mijn airco

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd(ben ook maar een leek op dit gebied)

vr gr robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De pijl op de orifice tube is de stroomrichting en moet naar het schutbord wijzen.

Er kunnen drie dingen de oorzaak zijn waardoor de condensorventilator niet draait?

 

1) zekering of relais defect.

2) hoge druk schakelaar defect.

3) condensorventilator defect.

 

Recht streeks 12 v op de stekker zetten van de ventilator, als de ventilator draait? punt 1 kontroleren ook als die niet draait.

Als bij punt 1 geen defecten worden vastgesteld en de ventilator draait niet rechtstreeks op 12 v is de ventilator defect.

Mocht de ventilator weldraaien rechtstreeks op 12 v en punt 1 in orde zijn is de hoge druk schakelaar defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Relais vind je links onder het dashboard op 1 of 2 relais platen, daar zitten ook nog zekeringen (controleren)!

Volgens het schema wat ik heb van Passat moet het relais met nr. 214 zijn.

 

De hoge druk schakelaar zit op de condensor, rechter koplamp demonteren en zie je hem rechts zitten.

Hier kun je weing aan zien, om deze te testen zal die afgeperst moeten worden op zijn drukwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
airco heeft een 134a systeem, een druk van meer dan 22 bar zou eigenlijk niet moeten kunnen, dan zou ik de afblaas ook even

controleren. Je kunt de drukschakelaar ook overbruggen om te testen of hier de spanning wel uberhaupt na de fan wordt geschakeld.

 

Oké daar gaan we weer..

 

134a bestaat niet! Wel R134a

Waarom zou een druk van 22 bar niet kunnen bij een R134a systeem?

Hoe overbrug je de drukschakelaar of de fan wel/niet wordt aangestuurd?

 

Dus zou volgens overbrugging van de drukschakelaar wel/niet uitgemaakt kunnen worden of de fan aangestuurt wordt.

Wat zou er dan gebeuren met de vastgestelde drukwaarde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden