Ga naar inhoud

Grote beurt, grote graai van de dealer?


Cees

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo te zien heb je ook een nieuwe distributie gekregen + nieuwe waterpomp. Zo'n beetje alle vloeistoffen zijn vervangen.

 

Echt een heel grote beurt. In dat opzicht zie ik geen onredelijke zaken op de factuur. Was je wel van te voren op de hoogte dat dit allemaal ging plaats vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kyomo: Waterpomp en spanelement zou afhankelijk zijn van de staat, ze hebben netjes gebeld over de kosten op het moment dat ze bezig waren.

 

@mischa1974: Ja zonder te knipperen met de ogen en omdat ik bij deze VW dealer niet standaard kom moest ik ook nog even per direct betalen ipv factuur thuis.

 

@Bartman: Van te voren prijsopgave en op de dag zelf netjes gebeld met de overige kosten.

 

Het blijft bij elkaar een hele hoop geld maar ik kan nu ook met een gerust hart weer enkele tienduizenden kilometers tuffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft bij elkaar een hele hoop geld maar ik kan nu ook met een gerust hart weer enkele tienduizenden kilometers tuffen.

 

Ik denk dat dit een mooie conclusie is. Het is veel geld, maar je auto is wel weer mooi in orde! Liever dit dan besparen op onderhoud en en tegen veel hogere, onvoorziene kosten aan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok vandaag was mijn bolide dus bij de garage geweest voor een grote beurt en een apk'tje.

 

Gisteren al mijn auto daar gebracht, en een seat meegekregen,

Vanochtend rond 12 uur was die al klaar, Schade aan mijn portomonee viel mee, 344,50- euro

 

Vervangen zijn 5 platina bougie's 66,50,

Apk 35,-

Luchtfilter 17,-

Int filter 12,50,-

Remschijven achter 72,-

Remblokkken achter 36,50

Arbeids kosten 105,-

---------------

340,50,- :lol:

 

De olie was 5000 km al vervangen dus dat hoefde niet, kan er dus weer een jaartje tegen aan, al mog de monteur eigenlijk mijn auto niet goed keuren vanwege mijn xenon lampen ,op standje 3 was die ok en standje 1 niet, nu zijn mijn xenon lampen niet best meer, heb vorig jaar een tikkie gehad met een aanrijding waardoor linkergedeelte stuk is , dus ben ik op zoek naar OEM xenon zonder balasten.(koste nieuw 350 euro per stuk :shock: )

Maar ik weer blij met mijn beurtje en apk'tje, kan ik met mijn overige geld setje speakers kopen. :cool1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok vandaag was mijn bolide dus bij de garage geweest voor een grote beurt en een apk'tje.

 

Gisteren al mijn auto daar gebracht, en een seat meegekregen,

Vanochtend rond 12 uur was die al klaar, Schade aan mijn portomonee viel mee, 344,50- euro

 

Vervangen zijn 5 platina bougie's 66,50,

Apk 35,-

Luchtfilter 17,-

Int filter 12,50,-

Remschijven achter 72,-

Remblokkken achter 36,50

Arbeids kosten 105,-

---------------

340,50,- :lol:

 

De olie was 5000 km al vervangen dus dat hoefde niet, kan er dus weer een jaartje tegen aan, al mog de monteur eigenlijk mijn auto niet goed keuren vanwege mijn xenon lampen ,op standje 3 was die ok en standje 1 niet, nu zijn mijn xenon lampen niet best meer, heb vorig jaar een tikkie gehad met een aanrijding waardoor linkergedeelte stuk is , dus ben ik op zoek naar OEM xenon zonder balasten.(koste nieuw 350 euro per stuk :shock: )

Maar ik weer blij met mijn beurtje en apk'tje, kan ik met mijn overige geld setje speakers kopen. :cool1:

 

Da's een koopje. Ik heb een keer bij de VW dealer een offerte gehad van 419 euro voor een grote beurt, en da's dus zonder extra kosten als remschijven e.d.

 

Ik heb nog ff een vraagje, heb jij al een keer een kettingrevisie gehad? Zo ja, met hoeveel kilometers?? Ik ben er erg benieuwd naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Die van mij moet binnenkort ook voor z'n 180.000 km beurt. Het zal mij benieuwen. Maar zoals gezegd, het kost een hoop geld, maar dan weet je ook dat 'ie er weer even tegenaan kan. En besparen op onderhoud of onderdelen heb ik nooit een goed idee gevonden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst zelf de grote beurt gedaan, bij de zaak boven de smeerkelder:

- oliefilter

- brandstoffilter

- luchtfilter

- olie

- bougies

 

Onderdelen gehaald bij de groothandel op naam van de zaak, kosten: Nog geen 120 euro incl. korting.

Later heb ik nog de bougiekabels vervangen, kosten: 45 euro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich is het een redelijke rekening, keurig gespecificeerd.

Wat ik dan wel opvallend vindt is een piekfijn gedetailleerde rekening, met zelf 0,79 euro voor een STICKER!!! en dan toch nog 6,18 euro voor klein materiaal tellen, nu mag je mij toch eens uitleggen welk klein materiaal! als zelfs de sticker appart op de factuur wordt gezet..........

Daar houdt ik nu altijd een wrange smaak van over ookal hebben ze het keurig gedaan verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Toevallig gisteren grote beurt en distibutieriem laten vervangen. Bij globale prijsopgave zou het al met al zo'n 550 euro gaan kosten. Wie schetst mijn verbazing bij een rekening van bijna 950 euro.

Voor een invaliditeits inkomen is dit zowat een maandsalaris.

 

Voortaan dus kiezen: Of de auto een beurt of op vacantie gaan, nou dan gaat de auto voor anders kan je er niet mee op vacantie dus: Weg vacantie! Is zo'n rekening dan normaal of wordt men legaal opgelicht???

 

Werkzaamheden: 60000 KM beurt en distubutieset plus waterpomp en voorwielremblokjes. 3 uur arbeidsloon en voor de/montagedistibutie, 3,25 uur arbeidsloon. Is meer dan 6 uur arbeidsloon. Als dat waar is, dan kunnen enkel gesitueerde mensen nog auto blijven rijden. Waar gaat dat heen? Ik kan niet begrijpen dat het voorheen 500 gulden kost en nu 950 euro.

 

Wie kan mij daar een logische verklaring voor geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer moet z'n glanzende showroom, gladde verkopers en enorme ander overhead, marketing e.d. doorberekenen aan de klant. Op autoverkoop wordt niet al te veel verdiend, dus moet men het hebben van reparaties en onderhoud.

 

Ik rij met een grote boog om de dealers heen en breng de auto voor onderhoud bij een echte dorpsgarage. Goed en goedkoop. De laatste rekening voor beurt en APK was 229,00 euro (incl. leenauto). Distributieriem kostte mij destijds 275,00 euro all inn.

 

Tussen prijsopgave en rekening zit trouwens wel een behoorlijk verschil, wat is er extra gedaan ? Hebben ze niet even gebeld over wat er extra moest gebeuren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden