Ga naar inhoud
  • 0

'Algemene levensduur turbo'


Madman

Vraag

Ben is wezen neuze op de form via de 'search' functie maar kon niet echt en antwoord vinden.

 

Heb in de afgelopen 3 maanden zowat alle draaiende onderdelen laten vervangen aan de voorkant van de moter, en ben nu toch wel is benieuwd hoe lang men turbo het nog zal volhouden.....

 

Heb men passat gekocht met een km stand van 183.000 op de teller en heb ers in 3 jaar tijd 102.000 km er bij gedaan. veelal snel weg gereden in verband men werk, netjes warm gereden en ook weer laten afkoelen.

 

Ben is benieuwd wat voor theorieën jullie hier over kunnen vertellen....en wat een nieuwe turbo zou kosten.

 

Gr Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals met alle slijtage gevoelige onderdelen is de levensduur afhankelijk van hoe je er mee omgaat en het gebruikt.

 

Zelf heb ik nu een golf iv met 285000km op de klok. De N75 klep, turbo, koppeling en luchtmassameter zijn nog origineel en ik heb niet het idee dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn AFN turbo heb ik er bij 360dkm afgehaald en vervangen door een grotere, je kon niet zien/voelen dat ie speling had, en ook was ie mooi schoon. Jouw turbo zou dus sowiezo nog wel een ton of 2 mee kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij hebt een 110pk tdi ?

 

Afhankelijk van buget kun je het zo gek maken als je zelf wilt, standaard kun je op een +- 150pk met een chip uitkomen en wanneer je met andere verstuivers , turbo's en meer gaat werken ga je richting de 200+

 

Het is echter wel zo dat iedere pk meer steeds duurder wordt, de 1e 50/60 zijn voor veel minder geld te halen dan die daar boven.

 

Op een 110pk tdi wordt bv vaak een 130pk turbo geplaats, die zijn goed voor een 180 pk als je de rest ook aanpast daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En groter turbo :twisted::twisted:

ja dat wil ik ook wel .

wat voor eentje heb je er op gezet dan en wat zou ik er voor kwijt zijn

 

Gr Bas

 

Ik heb een speciale aangepaste turbo (offic. van VVT) maar ik heb em via JD, deze kan veel meer aan dan een 130pk turbo.

 

Alleen met turbo vervangen ben je er niet, je zult iig ook verstuivers moeten wisselen naar PP764

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden