Ga naar inhoud
  • 0

Handleiding in/uitbouwen LMM???


LvR

Vraag

Ook bij mij is de LMM het aan het begeven. Mijn Bosch garage heeft mij 2 bestelnummers gegeven en "IK`(in mijn enthousiasme) zou dat wel even checken op/aan de LMM.

Na het openen van de 4 clips en het losmaken/trekken van een grote aanvoerslang vd turbo, kan ik het luchfilterdeksel maar een beetje schuin optillen en kom zo niet bij de LMM in het "dak"ervan. Hoe kom ik er bij? De afdekking (incl. LMM) van het luchtfilterhuis gaat er m.i niet geheel af zonder de slangen met hun speciale klemmetjes te verwijderen. Of bestaat er een truc voor of misschien zelfs een handleiding?

Heb gezocht, ook in EWin, maar "ik" kan het niet vinden :embarassed:

 

Wie o wie weet raad????

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zit inderdaad heel anders dan bij een TDI. Bovenstaande foto's in de KB zijn van mij.

 

Als ik het mij goed herinner kan je die rubber dop met de kabeldoorvoer lostrekken, dan de stekker van de LMM losmaken en hem dan uit de aanzuigbuis schroeven en uit de luchtfilterkast halen. Weet dit echter niet meer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij garage geweest en heb de LMM er uit gekregen. Er moest nog een slang naast de turboslag eraf (met zo een speciale klem(oetiker-klem genaamd) dan is de kap er zo af te halen. Heb eerst geprobeerd om LMM door het gat in de deksel te verwijderen, maar dat ging echt niet. Ook de stekker is zo moeilijk cq niet te verwijderen. Het gaat allemaal stukken gemakkelijker met het luchtfilterdeksel eraf. Nummer genoteerd en nieuwe is besteld (komt morgen-hoop ik) Zal dan ook foto's maken van de de- en montage.

 

Moraal (alvast): niet prutsen door het stekkergat, maar meteen het luchtfilterdeksel verwijderen. Dan is het een fluitje van een cent incl. het verwijderen van de stekker.

 

NB/ Mijn pc is weer eens gecrashed, vandaar mijn andere loginnaam LGvR ipv LvR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh Ja?????? Mijn loginnaam LvR zit vast aan mijn eigen E-adres. Ik mail nu via een ander E-adres en het lukt mij niet om met LvR(anders dan met LGvR) hier in te loggen. EEN loginnaam met 2 E-adressen lukt mij niet. Is er soms een of ander foefje????????/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Handleiding vervangen LMM 1.8T

-verwijder afdekkap luchtfilterhuis door het er voorzichtig af te trekken (zit geclipt)

-verwijder de hittebeschermingsplaat van het luchtfilterhuis na het verwijderen van de 4 parkers.

-verwijder luchtaanvoerbuis na verwijderen van 3 parkers (op het vlakke gedeelte links naast het slot van de motorkap. (foto 12)

- verwijder de stekker van de LMM (gaat niet gemakkelijk/veel gepruts) onder de rubberen dop bovenop het luchtfilterdeksel.(foto 2)

-maak de 2 luchtslangen (aan de voorzijde van het luchtfilterhuis) los. De dikste van de 2 gaat naar de turbo; de andere (met de speciale oetiker klem) loopt naar onderen (naar de sec luchtpomp??) (foto 3,4 en 5)

-maak de slangen op het filterhuis los ervan

-ontgrendel de 4 clips waarmee het deksel van het luchtfilterhuis aan de onderzijde vast zit.

-verwijder voorzichtig het luchtfilterdeksel. (foto 6)

-verwijder de LMM-combo via de binnenzijde luchtfilterdeksel na verwijderen van 2 parkers (foto 7)

-verwijder LMM door het van de "toeter" af te trekken (foto acht) en plaats de nieuwe (foto 9)

 

Daarna alles weer terugplaatsen in omgekeerde volgorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is Leo, maar dat ter zijde. Ben zeer vereerd..............!

 

Matthijs, ik heb de KB er even op nageslagen, maar de tekst boven foto 2 werkt m.i wat verwarrend en kan m.i beter ook boven foto 1 staan. Op foto 1 is ook het hitteschild met 2 (vd 4) te verwijderen parkers goed te zien. (ook een pijltje??? :embarassed: De tekst boven foto 2 kan dan vervallen.

 

 

BTW/ Passat loopt als een tierelier; beter dan ooit. Heb nu voor het eerst (!) die typische turbo afblaasgeluiden bij flink gasgeven gehoord. God weet hoe lang die LMM al niet naar behoren heeft gefunctioneerd. Ik rij eigenlijk altijd met een fluwelen gasvoetje :embarassed: en dat geluid is mij nog nooit ter ore gekomen.............werkt wel verslavend.................dus voortaan lekker gassen met die hap............ :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden