Ga naar inhoud
  • 0

Climatronic Passat


greeneyes1982

Vraag

Hallo,

ik heb een probleem met de climatronic.

De aanjager werkt niet(op econ ook niet) en de airco slaat ook niet aan!Hij doet niks meer.

Af en toe sloeg de aanjager aan en als deze begon te draaien, kon ik de airco ook opzetten!De airco is dus niet leeg!

Bij het uitlezen geef hij de volgende fouten: 4F9

Fresh air blower V2...is deze de ventilator die onder aan de voetruimte passagierzijde??

31d (fotocel G107) en 30B (buitentemperatuurvoeler G17) Deze laatste 2 codes heeft hij altijd gegeven. Nochtans geeft hij de juiste temperatuur aan!

Ik denk dat als de temperatuursensors stuk zijn, moest hij toch aanslaan,enkel de temperatuur moest verkeerd zijn?!

De aanjager,de motor zelf,heb ik getest en als ik deze rechtsreeks aansluit, dan werkt hij. Zou dan de regelaar stuk zij?

Kan iemand me helpen? Het is een passat van 97 TDI 110PK

Het is de eerste keer dat ik in deze forum schrijf.

Hopelijk krijg ik een antwoord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben 26, zelf heb ik een golf 4 van 98.

De passat is van mijn vader. Ik onderhoud beide wagens zelf.

De passat is van 97, 1900cc tdi 110 pk en heeft nu 225000 km.

Op mijn golf heb ik een manuele airco, die ik pas gerepareerd heb.

Bij de passat is het anders, die climatronic is wat ingewikkelder!

Ik heb niet gekeken of er bij de aanjager een zekering zit maar ook als er eentje zit, de zekering kan niet kapot zijn anders moest de aanjager niet aanspringen.

Weet iemand of ik de regelaar kan uitmeten?misschien een schema ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,

 

Het is de interieurblower die het heeft begeven. Ik heb het ook gehad precies dezelfde storingcode. Bij mij was het ook af en toe wel af en toe niet werken.

2 weken geleden nieuwe laten zetten en hij doet het prima.

Maar hij kost 193.67 ex btw en twee tientjes voor het vervangen.

Is makkelijk te vervangen kan je zelf ook doen hij zit achter de dashboardkastje, als de airco niet doet moet je af en toe een tikje geven onder je dashboardkastje dan doet ie het weer voor effe.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik ben vandaag bij de autokerkhof en heb 2 interieurblowers geprobreerd. De kans is heel klein dat ze allebei stuk waren!!!!ze werken niet.

de 4F9 code blijft niet in de climatronic sta an..komt af en toe voor,

wel heb ik ondervonden dat hij altijd 30B(buitentemperatuurvoeler) en 31D(fotosensor).

Als ik de climatronic aandoe, zie ik dan dat die 18 graden aangeeft...dus hij werkt...?!

Heeft iemand een foto van die buitenvoeler?ik vind hem niet...en om die fotosensor moet ik zeker de hele auto uiteen draaien?!foto's?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

ik heb de slechte relay gevonden. Deze maakt een slechte contact waardoor de climatronic TILT. Is de relay voor de 2de fan.

Ondertussen heb ik ook de thermoschakelaar op de radiator vervangen.

Ik heb nu nog 2 foutcodes...nl de buitentemperatuursensor G17 en de zonnecel....ze mankeren allebij! De temperatuur die weergegeven wordt is de temperatuur van de G89!

Uiteindelijk de 4F9 foutcode(blower v2 of regelaar) verdwenen.Alles werkt nu terug.

De eerste fan draait dmv de alternatorriem en de tweede is elektrisch.

Ze wordt gestuurd via de thermoschakelaar om de radiator.

Nu heb ik de auto laten warmlopen en bij het slilstaan met draaiende motor en airco, draait ze een paar minuten dan slaat ze weer af...en dat doet ze de hele tijd. Dit is toch niet normaal denk ik?!

Nog iemand die hetzelfde probleem heeft??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden