Ga naar inhoud
  • 0

Dat was een veel te hoge verkeersdrempel! Olie lekkage..


AutoKennerNL

De verkeersdrempels in NL zijn veel te hoog!  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. De verkeersdrempels in NL zijn veel te hoog!

    • Mee eens
      17
    • Mee oneens
      4


Vraag

Beste Passat fans,

 

Vandaag reed ik op weg naar school met m'n Passat door een zijstraatje omdat er een file stond voor een rotonde. Ik dacht dus lekker slim te zijn..

Ik rijd dus door dat straatje heen in Rotterdam, gewoon een 30km straat, en dus pas ik daar mijn snelheid op aan. Maar dan, na eerst een gewone verkeersdrempel gepasseerd te zijn met 30km/u kom ik de volgende verkeersdrempel tegen. Die leek net als die eerste.. nou niet dus :-) Ik rijd er gewoon doodleuk met 30km/u over heen; ik kon niet weten / zien dat deze verkeersdrempel hoger lag dan de vorige. En opeens was het een klap. Daar schrok ik wel even van, maar alles leek voor de rest in orde. Ik dacht gewoon dat de afdekplaat van de motor even de drempel raakt. Nou dus mooi niet. Overigens reed er voor mij ook nog Audi A3 met dezelfde snelheid er over heen..

Ik vervolg mijn weg naar school en parkeer mijn auto. Toen ik weer naar huis wilde gaan zag ik bij het naderen van mijn auto opeens een plasje olie liggen onder mijn auto. Ai! dacht ik. Dus de motor starten in de hoop dat ie het nog deed. Gelukkig was ik zonder problemen of meldingen van de boordcomputer weer veilig thuis gekomen. En natuurlijk gelijk kijken onder de auto:

 

- blijkt er helemaal geen motorafdekplaat onder te zitten!

- blijkt er olie uit de carterpan te lekken

 

Wat die afdekplaat betreft, die kan ik haast niet verloren hebben, dan had ik het zeker wel gemerkt. Dus die moet nog liggen bij de garage waar mijn auto het laatst heeft gestaan, want toen zat die er nog wel onder. Dus die ga ik morgen in ieder geval bellen.

 

Maar ja, het grote probleem is dus de olielekkage. Er komt vanuit 1 plek onderaan de carterpan olie lekken. Het lijkt haast wel of er op die plek een schroef of dop zat, kan dat? er zitten nu in ieder gevallen grote krassen op het carter door die leuke drempel. Uiteraard ga ik binnenkort mijn schade verhalen op de gemeente, ik heb inmiddels al op het www gelezen hoe ik dat moet aanpakken. Verder heb ik al foto's genomen van de drempel en straat als bewijsmateriaal dat ik niet de eerste was, want de verkeersdrempel zelf was ook al beschadigd.

 

Mijn vragen zijn nu eigenlijk:

 

- is het verstandig om de reparatie uit te laten voeren bij de VW dealer? Of kan dit veel goedkoper met dezelfde VW service en kwaliteit bij een onafhankelijke garage?

- wat kost een nieuwe carterpan incl. montage?? ik vrees het ergste..

- wat kost een motorafdekplaat voor de V5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

- wat kost een motorafdekplaat voor de V5?

 

Je kan de motorafdekplaat van een W8 kopen ( +/- 60 euro)

 

Als een V5 motor hebt dan moet je rekenen op +/- 750 euro voor de vervanging van de carterpan. ( bij de dealer)

 

De carterpan kost al meer dan 350 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- wat kost een motorafdekplaat voor de V5?

Je kan de motorafdekplaat van een W8 kopen ( +/- 60 euro)

Want die is van metaal en dus steviger dan de originele kunststof plaat. Toch?

Succes met het verhalen van de schade, zal een harde dobber worden ben ik bang. Knap balen in ieder geval, er zitten inderdaad af en toe drempels tussen waar je alles op kapotrijdt, het wordt tijd dat gemeenten daarop aanspreekbaar worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verhalen op de gemeente zal een vrij onmogelijke zaak worden, ben ik bang voor.

 

Je zal dan moeten aantonen dat zij nalatig geweest zijn.

Toon dus maar aan dat je er idd met 30 overheen ging en niet met 60 ??

 

Grootste kans maak je als je erg veel mensen hebt die kunnen en willen verklaren dat er buitensporig veel "pechgevallen" zijn door die ene heuvel.

 

Hoe toon je aan dat het aan die heuvel ligt en niet aan jou rijgedrag cq de gereden snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verkeersdrempel was al beschadigd, dus het moet wel aan te tonen zijn dat het aan de verkeersdrempel ligt, en niet aan de snelheid. De wet schrijft overigens voor dat je in een straat waar je 30 mag, je ook met 30 over een verkeersdrempel moet kunnen gaan.

 

By the way, wordt de auto juist niet lager van een W8 afdekplaat omdat die groter is? Want dat is het laatste wat ik wil.. ik rijd gewoon een originele (dus niet verlaagde) Passat en dan nog rij ik hem kapot op een drempel, gewoon niet te geloven :(

Past de W8 afdekplaat wel op een Passat van '99 ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
By the way, wordt de auto juist niet lager van een W8 afdekplaat omdat die groter is? Want dat is het laatste wat ik wil.. ik rijd gewoon een originele (dus niet verlaagde) Passat en dan nog rij ik hem kapot op een drempel, gewoon niet te geloven

Past de W8 afdekplaat wel op een Passat van '99 ??

 

als ik het goed heb past dit gewoon, miss een kleine aanpassing aan de plaat doen maar daar weten de heren die deze onder de wagen hebben meer over.

 

Je wagen wordt niet lager, het verschil zit hem er in dat bij de w8 plaat meer luchtsleuven zitten waardoor er meer rijwind bij de motor kan komen

 

(heren deskundigen als dit niet klopt verbeter me dan aub)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De W8 afdekplaat past nmw gewoon onder een Passat uit 1999. Ik heb een 1.9 TDI uit dat jaar, en het past. De plaat is ook niet lager voor zover ik weet.

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... t&start=15

 

Zie pagina 2, hier staan alle onderdeelnummers vermeld

 

Bedenk wel, dat er normaal 2 platen onder zitten, 1 onder de motor (dat is de plaat die we hier bedoelen) en ook 1 die verder naar achter loopt, onder de versnellingsbak door. Die laatste is dus weer een andere plaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De wet schrijft overigens voor dat je in een straat waar je 30 mag, je ook met 30 over een verkeersdrempel moet kunnen gaan.

Nu word ik wel errug nieuwsgierig waar dat in de wet staat, want dan kunnen ze het gros van de drempels wel weer verwijderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn geval een schadeformulier ingevuld en de gemeente aangeduid als de gene die ik aansprakelijk stelde.

De verzekering heeft toen contact op genomen met de gemeente die na een brief met een paar vragen te hebben beantwoord, over de brug is gekomen.

Daar heb je ook een verzekering voor ze zijn er niet alleen voor als je zelf schade maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eens op de www.das.nl site een vraag hierover stellen. Over het algemeen reageren ze vrij snel. Je wordt zelfs gebeld.

 

Heb een keer een akkefietje op de A58 gehad waar ze net split gestrooid hadden. Een of andere idioot met een bestelbus reed met 80 km/u over die weg en haalde me in. De hele voorkant en de linker zijkant gesplitstraalt. Schade gevalletje van 7000 gulden.

 

Via mijn rechtsbijstand verzekering de provincie aansprakelijk gesteld. Na maanden werd ik door de provincie in het gelijkgesteld. Zij gingen het wel verhalen op KWS (de aannemer).

 

Ik zou zeggen schakel je rechtsbijstand in, en heb veel geduld.

 

Succes, Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle adviezen.

 

Ik ben afgelopen vrijdag bij de VW dealer (Auto Hoogenboom in Rotterdam) geweest voor een prognose en offerte, waar ik overigens goed geholpen werd.

De carterpan bleek dus inderdaad gescheurd te zijn. Verder moeten er nog een aantal goedkopere onderdelen vervangen worden door normale slijtage en heeft de auto (dat wil ik ook zelf) een grote beurt nodig. De rekening viel behoorlijk prijzig uit, maar ik zal proberen de onderdelen daar te kopen en de grote beurt daar uit te laten voeren en de onderdelen te laten monteren bij m'n vader op de zaak. Dat scheelt immers weer arbeidskosten. Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn auto inmiddels naar een andere garage toe gereden omdat de agenda van de VW dealer helemaal vol zat tot eind juli. Gelukkig brachten ze geen kosten in rekening voor de prognose van de schade en toonden ze begrip voor de situatie. Ik heb zelfs een onderdelenlijst meegekregen. De auto staat nu bij een onafhankelijke garage en is over een week als het goed is weer klaar.

 

Verder viel mij gisteren het op toen ik de auto startte dat hij een 4 cilinder geluid maakte.. Hoort dat zo als ie 3 dagen droog heeft gestaan en er dan weer olie in gaat? Tijdens het rijden viel me helemaal niets meer op en leek hij in ieder geval weer op 5 cilinders te lopen.

 

Er staat momenteel nog geen 170dkm op de teller, maar ik zal binnenkort toch eens bij de dealers gaan informeren waar hij in onderhoud is geweest wat er precies allemaal aan onderhoud is gedaan, want de kettingspanner moet al lang vervangen zijn als ik de horrorverhalen hier op het forum allemaal lees..

 

Nogmaals, word vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden